Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi sähköisesti lähettää laskun Kelalle toimeentulotukiasiakkaana?

Vierailija
25.07.2025 |

En osaa enkä tiedä. Osaisin vain lähettää laskut paperisena etanapostissa mutta siinä kuulemma kestää sitten tosi kauan. Jotenkin Omapostin kauttako se tapahtuu vai? Tallennetaan Omapostissa joku sivu ja sitten se laitetaan Lähetä liite -painikkeen kautta Kelan sivuilta vai?

t. uusi ttt-asiakas

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki sellanen sovellus puhelimen jolla saat kuvan laskusta ja sen pystyy tallentaa jpg tai pdf muotoon. Vaik esim  vakuutus lasku.pdf

Ja tallennat laskun puhelimen muistiin. Ja se sit ladataan kelan Sivulla hakemuksen liitteeksi. 

Vierailija
22/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan vain klikkaat siellä Kelan sivuilla kohtaa "lähetä lasku" ja liität laskun pdf- tai valokuvatiedostona sinne. Ei ole vaikeaa, jos edes alkeet ATK-taidoista on hallussa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viestiketju kertoo niin meistä suomalaisista. Hallitusta haukutaan ja itse köyhdytetään Suomea tt-tukihakemuksilla. Tietäjät tajuaa ja suurin osa ei

Vierailija
24/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet omille kelan sivuillesi ja lähetät perustoimeentulotuen "lähetä liite" kohdasta kuvan laskustasi. Done.

Miten sen kuvan saa puhelimesta siihen tietokoneen Omakelan sivulle?

Itse olen lähettänyt kuvan sähköpostitse tioetokoneelleni , ladannut tietokoneelleni ja sitten  liittänyt.

Ennen kuin joku taas kehottaa mustikkaan, nämä niksit koskevat kaikkia Kelan hakemuksia.  

Vierailija
25/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menet omille kelan sivuillesi ja lähetät perustoimeentulotuen "lähetä liite" kohdasta kuvan laskustasi. Done.

Itse olen lähettänyt kuvan sähköpostitse tioetokoneelleni , ladannut tietokoneelleni ja sitten  liittänyt.

Ennen kuin joku taas kehottaa mustikkaan, nämä niksit koskevat kaikkia Kelan hakemuksia.  

Miksi tehdä noin vaikeasti, kun puhelimen kuvat voi laittaa automaattisesti tallentumaan pilvipalveluun, josta ne saa auki myös tietokoneella?

Vierailija
26/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin osuuspankissa tilitapahtumista saa tulostettua maksetusta laskusta PDF muotoisen laskun, jonka helposti lähettää Kelan sivulta. Taitavat ne laskut tulla mulle verkkopankkiin, mutta miksi kukaan enää paperisia laskuja toistuvista laskuista tilaisikaan?

Kela haluaa alkuperäisen laskun. 

Vierailija
27/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä noin vaikeasti, kun puhelimen kuvat voi laittaa automaattisesti tallentumaan pilvipalveluun, josta ne saa auki myös tietokoneella?

Mikä on pilvipalvelu?

eri

Vierailija
28/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pilvipalvelu?

eri

Kysy henkilökohtaiselta avustajaltasi. Hän osaa näyttää sinulle kädestä pitäen. 

Vierailija
29/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli anoa keino. Ei olut kyse puhelimen kuvista. Toki monimiutkaista mutta toimi - eikö se ole pääasia? Hätä keinot keksii.

MUtta toteamuksesi on sinänsä avulias.

Vierailija
30/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli hyvä vinkki. Kiitos! Teen tästä lähtien itsekin noin jos tulee tarvetta.

Vierailija
31/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tt-tukea ei pidä saaman, jos ei itsenäisesti selviä edes näin yksinkertaisesta asiasta. Vammaistuki on silloin se tukimuoto, jota tarvitsee. 

Vierailija
32/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voit myös yhdistää puhelimesi tietokoneen kanssa niin kuva tallentuu  koneelle

Jollei löydy molempiin sopivia johtoja niin aika moni laite tukee Blutoothia tai muita langattomia yhteyksiä.

Vierailija
33/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. No lähetän ihan etanapostissa kun on noin monimutkaista. Kiitos vastauksista (paitsi v**tuilijoille).

ap

Jos asut samassa kaupungissa missä on Kela käy viemässä sinne se kirjekuori, toimii jopa aukioloaikojen ulkopuolella kun ovessa tms on postiluukku.

Muutoin kai sun on pakko laittaa postin kuljetettavaksi. 

Veetuilijat voivat suksia suolle, sielellä on suolentopallon MM-kisat. 

Vierailija
34/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viestiketju kertoo niin meistä suomalaisista. Hallitusta haukutaan ja itse köyhdytetään Suomea tt-tukihakemuksilla. Tietäjät tajuaa ja suurin osa ei

Kyllä jokainen Kunnon Suomalainen mieluummin kuolee nälkään, kuin tukia hakee prrrkkele!

Rautalankaa ääliöille: Tukia haetaan silloin kun on oikea tarve hakea tukia.

Vierailija
35/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. No lähetän ihan etanapostissa kun on noin monimutkaista. Kiitos vastauksista (paitsi v**tuilijoille).

ap

Jos asut samassa kaupungissa missä on Kela käy viemässä sinne se kirjekuori, toimii jopa aukioloaikojen ulkopuolella kun ovessa tms on postiluukku.

Muutoin kai sun on pakko laittaa postin kuljetettavaksi. 

Veetuilijat voivat suksia suolle, sielellä on suolentopallon MM-kisat. 

Liian kuuma keli urheilulle, Noin muutenkaan ei pallopelit kiinnostele. Sori siitä. 

Vierailija
36/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kamala, eikö mitään muuta keinoa ole saada rahaa? Metsät täynnä mustikkaa, itse kerään ja myyn noin 50 ämpäriä. Mutta se olikin kyykytystä, jos sellaista ehdottaa

Ämpäreitä saa parilla egellä kaupasta miksi joku sinulta ne ostaa.

Vierailija
37/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin, että tt-tukea ei pidä saaman, jos ei itsenäisesti selviä edes näin yksinkertaisesta asiasta. Vammaistuki on silloin se tukimuoto, jota tarvitsee. 

Nyt sulle varmaan tuli tosi hyvä mieli tälle päivää kun näin älykkäästi osaat auttaa sellasia joilla ei (vielä) ole kaikkea osaamista kaikesta.

Vierailija
38/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt sulle varmaan tuli tosi hyvä mieli tälle päivää kun näin älykkäästi osaat auttaa sellasia joilla ei (vielä) ole kaikkea osaamista kaikesta.

Ei kukaan ole puhunut kaikesta osaamisesta kaikessa. Liitetiedoston lähettäminen on nykypäivänä niin peruskauraa, että jonkinlainen vamma täytyy olla, jos sitä ei osaa. Kelan sivuilla on kuitenkin selkokielellä ohjeet aiheeseen, jos ei muuten suju. 

Vierailija
39/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ole puhunut kaikesta osaamisesta kaikessa. Liitetiedoston lähettäminen on nykypäivänä niin peruskauraa, että jonkinlainen vamma täytyy olla, jos sitä ei osaa. Kelan sivuilla on kuitenkin selkokielellä ohjeet aiheeseen, jos ei muuten suju. 

Olen iloinen että pärjäät selkokielisten ohjeiden avulla. Kaikilla ei kuitenkaan ongelmana ohjeiden vaikeus vaan se ettei ole tietoteknistä osaamista / laitteita käytettävissä. Itsellä esim. puhelimessa kamera rikki. Mutta kuten sanottu, hienoa että sinä saat avun selkokielisistä ohjeista!

eri

Vierailija
40/41 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen iloinen että pärjäät selkokielisten ohjeiden avulla. Kaikilla ei kuitenkaan ongelmana ohjeiden vaikeus vaan se ettei ole tietoteknistä osaamista / laittei

Älypuhelimia saa torista ilmaiseksi. Ei ole kiinni muusta kuin siitä, että viitsii vähän nähdä vaivaa asioiden eteen eikä oleta, että kaikki tulee valmiina. Itse en tarvitse edes ohjeita siihen, että osaan siirtää PDF-tiedoston Kelan palveluun. Tiedoston siirto opetettiin koulussa jo 1990-luvun puolella ATK-tunneilla. Ei toki Kelan sivuille, mutta samalal mekanismilla se toimii kuin tiedoston siirto muutenkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän