Tilaatko sinä tai kukaan tuttusi enää aikakauslehtiä kotiin?
Oma äitini sekä appivanhemmat olivat ahkeria lehtien lukijoita. Kotiin tuli niin Kodin kuvalehti, Apu, Hyvä Terveys, ET, Tiede ym. Mutta enää ei mitään niistä kenellekään. Äidilläni näkö heikkeni, suurennuslasin kanssa on turhan raskasta lukea. Anopille tuli muistisairaus ja appi ei vaan enää jaksa lukea. Kun iäkäs väestö lopettaa lehtien tilaamisen, tilaako niitä enää kukaan?
Ja juu, mulle on tullut aikanaan vain Vauva-lehti ja hetken aikaa Meidän Perhe 😁
Kommentit (28)
Eläkeikäiselle äidilleni tulee useampikin lehti, itselläni ei ole aina rahaa edes ruokaan, joten ei ole varaa tilata lehtiä.
Pari harraste- ja järjestölehteä vielä tulee.
Mulle tulee Suuri käsityö, ja jos neulelehdissä on hyviä ohjeita, ostan niitä myös.
Aika paljon samat kaavat ja ideat pyörii, mutta kun tykkään paperikaavoista
Alettaisiinpa ottobretä uudelleen julkaisemaan! Sekä naisten että lasten lehteä.
Yksi lehti tulee. Dinosauruksena haluan ylläpitää edes pientä lukuharrastusta nimenomaan paperilta.
Toki tilaan! ET tulee kotiin, Annan luen kampaajalla ja Me Naiset kirjastossa.
Ei tilaa. En minäkään ole tilannut 30 vuoteen mitään lehtiä kotiin.
Aamulehti tulee
Aikakauslehtiä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Toki tilaan! ET tulee kotiin, Annan luen kampaajalla ja Me Naiset kirjastossa.
Miksi jokaiseen kommenttiisi ymppäät sanan TOKI?
Sanomalehti tulee, aikakauslehtiä tulee välillä, kun hyvä tarjouspätkä. Lehti on paras paperilla. Sekä vanhemmilleni että appivanhemmille tulee useampi lehti
Yksi lehti tulee. Kertaalleen sen jo peruutinkin, mutta jatkoin sit kuitenkin. Ehkä pitäisi perua uudestaan.
Enää kahta lehteä. Tilasin kolkyt vuotta 6-10 lehteä jatkuvasti.
nyt ostan irtonumeroita lisäksi
Ei tule mitään muita lehtiä kuin ammattiliiton. Menee välillä viikkoja ettei tule mitään postiakaan, nyt viime yönä Nordea ystävällisesti muistutti jostain tilisiirtojen uudistuksesta, taisi liittyä siihen EU hommaan että jatkossa viipeet ovat lyhyempiä. En niin tarkkaan jaksanut lukea. Miksi tuollainen piti postissa/yöjakelussa edes tulla.
Muutama eri järjestöjen jäsenlehtiä tulee, ei muita.
Tykkään lukea paperisia lehtiä ja tilaankin välillä. Nyt ei ole puoleen vuoteen tullut mitään, mutta MeNaiset ja Kodin Kuvalehti ovat suosikkejani ja aion syksyllä taas vuoden pätkän tilata. Puhelimella on jotenkin raskas lukea mitään isompaa juttua. Olen 47.
Ei tule enää muita tilattuja lehtiä kuin Aku Ankka, josta olen luopumassa seuraavan laskutuskauden alkaessa. Kallis ja ohut, eikä meillä sitä kukaan enää lue.
Pari yhdistyslehteä tulee, mutta ne on eri asia kuin tilattu aikakauslehti.
Muuten olen pyrkinyt minimoimaan paperisodan.
Vierailija kirjoitti:
Sanomalehti tulee, aikakauslehtiä tulee välillä, kun hyvä tarjouspätkä. Lehti on paras paperilla. Sekä vanhemmilleni että appivanhemmille tulee useampi lehti
Sama, ja viime aikoina olen tilannut lisääkin aikakauslehtiä ja ihan tarkoituksella. Haluan pitää edes nykyiset postinkantajat leivän syrjässä kiinni.
Äitini 8-kymppiselle poikakaverille/asuinkumppanille tulee vissiin molemmat, Seura ja Apu. Lisäksi pari paikallista sanomalehteä.
Minä tilasin lehteä viimeksi 2000-luvun alussa, kun Kaksplussaa tuli luukusta joku pätkä. Ennen myös ostin melkein viikottain jonkun lehden kauppareissulla, nykyään en enää jaksa selailla lehtiä enää ollenkaan, edes missään odotushuoneissa. En tiedä miksi ei vaan enää kiinnosta yhtään, ei yhtään. Olis kiva kun kiinnostaisi.
En tilaa mitään mitään paperilehtiä vaan kaikki sähköisenä. Laskut suoraan verkkopankkiin ja viranomaiskirjeet postin OmaPosti palveluun sähköisenä. En enää edes käy postilaatikolla kuukausiin.