Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö äiti-ihmisiä, jotka elävät somessa lastensa kautta näiden saavutuksilla leijuen?

Vierailija
24.07.2025 |

Usein nämä saavutukset ovat sitä että lapsi on äidin mielestä muita ikäisiään edellä kehityksessä tai taidoissa. Nämä äitylit eivät näe miten läpinäkyvää tällainen käytös on, ja kuinka haitallista se on heidän lapsilleen. Lapset nostetaan jalustalle ylistettäviksi ja heitä kuvataan kaikista mahdollisista kuvakulmista vähintään satojen kuvien verran joka vuosi. Oletteko törmänneet tähän tai oletko itse tällainen?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihan oikeassa elämässä. Kiinnostus mihinkään yhteydenpitoon loppui samantien, ei sitä fleksausta jaksa. 

Vierailija
2/43 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten nämä ei tajua ettei heidän lapsensa ole muiden mielestä mitenkään erikoisia. Itsekin näen somessa päivittäin yhden mamman hehkutusta lapsestaan, joka on aivan tavallinen tyttö. Hän on aina #paraskaikista #ihmeellinentyttö #kauneinjaihanin #taitavinlapsi jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Js sitten nämä mammat ovat sitä mieltä että tottahan toki omaa lasta saa kehua ja muut ovat vain kateellisia. Kuka jaksaa ihmistä joka haluaa viestiä somessa että hänen lapsensa ovat parempia kuin muiden lapset? Sitähän se on - vertailua. Sanoisitteko ystävällenne päin naamaa että lapsenne ovat kauniimpia ja taitavampia kuin hänen lapsensa? Ja useimmiten tällaista eroa ei edes ole, lapsilla on erilaisia vahvuuksia ulkonäön vertailun asiattomuudesta puhumattakaan.

Vierailija
4/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja harvoin ne lapset edes ovat kovinkaan nokkelia. 3v tutti suussa ja vaipat jalassa on tuollaisen mamman mielestä ihan täydellinen ja taitava lapsi...

Vierailija
5/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän

Vierailija
6/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80- ja 90- luvuilla tuo lasten kehuminen hoidettiin ihan livenä. Hyi. Olin siis itse se lapsi.

Vierailija
7/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä.Yhden julkiksen tytär oli kuitenkin kutistettu kuviin kun todellisuudessa on hieman paksumpi.

Vierailija
8/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten nämä ei tajua ettei heidän lapsensa ole muiden mielestä mitenkään erikoisia. Itsekin näen somessa päivittäin yhden mamman hehkutusta lapsestaan, joka on aivan tavallinen tyttö. Hän on aina #paraskaikista #ihmeellinentyttö #kauneinjaihanin #taitavinlapsi jne.

Huolestuttavaa olisi jos lapsi ei olisi vanhemmilleen se ykkönen! Se on vanhemman loputon tehtävä olla ylpeä lapsestaan. 

Vierailija
9/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ärsyttävää, juu, mutta sentään parempi niinpäin. On olemassa myös sellaisia vanhempia, jotka moittivat ja painavat lastaan alaspäin. Mikään ei koskaan ole hyvä eikä lasta koskaan kehuta.

Vierailija
10/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään omien lapsien kuvien levittäminen someen jatkuvalla syötöllä on jotenkin minusta vastenmielistä. 

Vierailija
11/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään jos lapsi ei ole ADHD / autisti / muuten vajaa niin sitä voi kyllä juhlia vaikka joka päivä. 

Vierailija
12/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä raivo siitä repeääkään kun lapsivapaat ihmiset julkaisevat samanlaisia onnellisuutta hehkuvia julkaisuja somessa. Heti ollaan syyttelemässä lapsivihasta, "tulet vielä katumaan", yms hokemat. 

Jotenkin se kertoo ihmisten heikosta itsetunnosta kun ei kestetä että ihmiset voivat olla onnellisempia, menestyneempiä ja hyväkuntoisempia ilman lapsia.

Vierailija
13/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän minkälaisia näistä iskän pikiu prinsessoista tulee aikuisina. Jälki on karmeaa katsottavaa. Iskä on nostanut pikku prinsessansa jalustalle aina ja kun  koittaa työelämään meno, ei osaa olla tasavertainen muiden kanssa, kokee, että on oikeus etuoikeuksiin, voi lähteä esim. 10 min joka päivä aikaisemmin koska mies ja lapset odottavat autossa ulkona. Sanomattakin on selvää että iskä ja mies on valjastettu prinsessan kuskaamiseen. Siinä missä kuka tahansa muu perheenäiti pyöräilee tai kävelee tai kulkee bussilla jos ei ole autoa tai ajokorttia, niin  prinsessaa kuljettaa oma perhe ja suku 😆. 

Ja kun on raskasta töissä, alkaa saikuttaminen. Koska minä ja minun jaksaminen. Harva kuukausi on sellainen ettei yhtään saikkupäivää. On myös toinen tyyppi. Sellainen joka on kasvanut varakkaassa perheessä ja ilmapiiri kotona on ollut me ollaan  parempia kuin muut. Prinsessalle pedataan perheyrityksessä työpaikka ja prinsessa on ihan ulkona mitä todellinen työelämä on, koska iskä ja äiti 😆. Käytös on sitten sen mukaista.

Rakastakaa lapsianne mutta opettakaa heille, että muualla kuin kotona kukaan ei pidä heitä muita erityisempinä. Muuten tulee ylläolevan kaltaisia prinsessoja.

Vierailija
14/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ärsyttävää, juu, mutta sentään parempi niinpäin. On olemassa myös sellaisia vanhempia, jotka moittivat ja painavat lastaan alaspäin. Mikään ei koskaan ole hyvä eikä lasta koskaan kehuta.

Whataboutismi on laiskaa keskustelua. Pysy aiheessa.

Vierailija
15/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai oma lapsi paras ja ihanin. Tosin lapsen nostaminen jatkuvasti muitten yläpuolelle ei tee hyvää lapselle ja ärsyttää muita. Kertoo äidin ihannoivan omaa jatkettaan ja siten myös itseään. Minä sain tämän ihanuuden, katsokaa ja kunnioittakaa! 

Vierailija
16/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään omien lapsien kuvien levittäminen someen jatkuvalla syötöllä on jotenkin minusta vastenmielistä. 

Kuinka monelta lapselta on saatu suostumus kuvien julkaisuun? Miten sitä edes voi saada kun ei lapsi tajua mihin kuvat päätyy? Miten lapsi voi kieltäytyä? Eikö tämä ole lain näkökulmasta hyvinkin kyseenalaista?

Facebookiinkaan ei saa lapset postata kuviaan ennen 13v ikää koska siellä on ikäraja. Todella surullista että lapsilla ei ole enää kunnon yksityisyydensuojaa somevanhemmista johtuen.

Vierailija
17/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja harvoin ne lapset edes ovat kovinkaan nokkelia. 3v tutti suussa ja vaipat jalassa on tuollaisen mamman mielestä ihan täydellinen ja taitava lapsi...

Ei 3- vuotiaalla enää tuttia eikä vaippoja pitäisi olla, laiskuutta ja välinpitämättömyyttä vanhemmilta, jos ei potalle opeteta, ja tutista luovuta, kesällä hyvää aikaa.

Vierailija
18/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 3- vuotiaalla enää tuttia eikä vaippoja pitäisi olla, laiskuutta ja välinpitämättömyyttä vanhemmilta, jos ei potalle opeteta, ja tutista luovuta, kesällä hyvää aikaa.

"Ei 3- vuotiaalla enää tuttia eikä vaippoja pitäisi olla, laiskuutta ja välinpitämättömyyttä vanhemmilta, jos ei potalle opeteta, ja tutista luovuta, kesällä hyvää aikaa."

Varmaan kuului 'whuuuussshhh', kun meni pääsi yli.

Vierailija
19/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aina nämä lapsensa älyn ja erinomisuuden hehkuttavat on itse ihan tavallisia ihmisiä. Puuseppä ja lastentarhanopettaja hehkuttavat lapsiaan, vaikka itsekään eivät neroja ole. Ei mitään näyttöä ylivertaisesta älykkyydestä vanhemmilla tai muussa suvussa.

Viisas kaverini sanoi tuohon hehkutukseen kyllästyneenä " Minä olen tavallinen ihminen ja minulla on tavalliset lapset " 

Vierailija
20/43 |
25.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aina nämä lapsensa älyn ja erinomisuuden hehkuttavat on itse ihan tavallisia ihmisiä. Puuseppä ja lastentarhanopettaja hehkuttavat lapsiaan, vaikka itsekään eivät neroja ole. Ei mitään näyttöä ylivertaisesta älykkyydestä vanhemmilla tai muussa suvussa.

Viisas kaverini sanoi tuohon hehkutukseen kyllästyneenä " Minä olen tavallinen ihminen ja minulla on tavalliset lapset " 

Itse olen huomannut että itseensä ja omaan suoriutumiseensa pettyneet vanhemmat ovat usein niitä pahimpia hehkuttajia. Paistaa se että "katsokaa, lapseni on parempi kuin muut, joten minäkin olen onnistunut elämässäni". Ja tietenkin tämä on vain itsepetosta ja lapselle vahingollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi