Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan kokeillut elää siten että suojelet itseäsi negatiivisilta jutuilta henkisen hyvinvoinnin takia, saitko tuloksia?

Vierailija
24.07.2025 |

Esim. et vastaa puhelimeen jos joku negatiivinen ihminen soittaa ja et lue hänen viestejään ja et lue netistä mitään negatiivista tai katso/kuuntele negatiivista sisältöä jne? Kaikkea ei voi hallita mutta niitä mitä voit. Oliko siitä hyötyä?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut muutaman vanhan ystävyyssuhteen, jotka eivät tuota mitään positiivista. Lisäksi olen tarkka mitä kerron yksityisasioistani ja kenelle. 

Vierailija
2/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen villitys tämä siis on?? Ihan pimeetä, sanon minä. Ja ei, en ole kokeillut, enkä helvetissä aio milloinkaan kokeilla. Oho, anteeksi kirosana. Joo, siis lopettakaa tuollanen hörhöily.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lue uutisia onnettomuuksista ja rikoksista tms. vaan ohitan ne sen enempää ajattelematta. Herkkien ihmisten ei pitäisi lukea mitään traagisia juttuja, etsiä niistä lisätietoa tai vatvoa niitä tapahtumia nettipalstoilla.

Vierailija
4/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on aina äänettömällä. Puhelinsoitto on melkein aina negatiivinen asia. 

Vierailija
5/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus rajannut whatsuppia ja käynyt katsomassa vain kerran viikossa kun ollut vaikea suhde lapsuudenperheeni kanssa. Kyllä se tavallaan auttoi, että ei tarvinnut koko aikaa ajatella asiaa.

6/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat voi kohdata, niitä ei tarvitse vältellä. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
7/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt niitä hemmetin aika- ja energiasyöppöjä tyyppejä tulemasta meille. Negatiivisia änkyröitä en ota kotiini.

Ja jus ne on niitä kiviriippoja, jotka kutsuu itse itsensä, eivätkä lähde kulumallakaan.

Siihen olen pannut stopin.

Vierailija
8/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset ajattelee ensin piiloutua, kun ne tekee jotain väärää.

Vierailija
9/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietoisesti olen vähentänyt uutisten lukemista/katsomista, en ole somessa ja olen tekemisissä vain oikeasti kiinnostavien ihmisten kanssa vapaa-aikana. Jokseenkin tyytyväinen olen tähän muutokseen. Vielä voisi vähentää palstatilua.

Vierailija
10/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, jättää käymättä täällä.

Vierailija
11/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on valintoja: ystävät, lapsen hankkiminen jne

Jotkut asiat helpottaa elämää, jotkut kuluttaa.

Vierailija
12/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuo on mahdotonta niin pitkään, kun olen työelämässä. En minä voi olla vastaamatta ikävien asiakkaiden puheluihin tai viesteihin. Enkä voi yksityiselämässäkään aina välttää ikäviä asioita. En viitsi olla vastaamatta vanhan äitini puheluihin, vaikka tiedän, että edessä on valitusta ja vaateita. Enkä aina voi välttää ikävien asioiden käsittelyä edes vaimoni kanssa.

Elämä nyt vaan ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista.

Vierailija
13/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellanen välttelykäyttäytyminen on ollut minullakin työkaluna stressin hallintaan ja kuormittavasta elämästä toipumisen tukena. En ole henkilökohtaisissa someissa ja negatiivisiin ihmisiin oon viilentänyt välejä. Löytänyt myös mieleisen työn joka on tärkeää hyvinvoinnille. Uutisetkin on niin pazkaa nykysin että ei liikaa niitäkään kannattaa tuijottaa, eli on toiminut mulla.

Vierailija
14/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt puolisoani selostamasta minulle aamusta iltaan päivän uusimmat uutiset. Pahimmillaan selostus alkoi heti noustessani vuoteesta.

Kyllä piti muutaman kymmenen kertaa sanoa, että älä aloita selostamaan, en ole edes silmiäni saanut kunnolla auki.

Ja sanoin, että ei sinun tarvitse esitellä minulle joka ikistä uutiskuvaa ipadilla.

Ja aamulla ennen töihin lähtöä sanon, että pane telkkari kiinni, kun en tässä lähtöaskareissa jaksa kuunnella uutisia.

Vierailija
15/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Asiat voi kohdata, niitä ei tarvitse vältellä. 

Tämä! En ymmärrä lainkaan tuota välttämiskäytöstä esimerkiksi uutisissa! Suorastaan säälittävää ja naivia ajatella, että tietämättömänä olisi jotenkin helpompaa. Minusta se on jopa jollakin tavoin _väärin_.

Vierailija
16/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet lapset ajattelee ensin piiloutua, kun ne tekee jotain väärää.

Juuri näin! Käytön on naivia!

Vierailija
17/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se auttaa kun kehittää itseään henkisesti. Sillä tavalla voi myös tunnistaa miten elämästä saa parempaa. Silloin hyvinvointi ja elintaso nousee eikä maksa mitään. Osaa paremmin arvostaa rauhaa.

Vierailija
18/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso tv:tä/ uutisia. Puhelin on enimmäkseen äänettömällä. Kotini on rauhan satama, johon vain harvalla on asiaa. Naapurin negatiivista tupakkamummoa en enää edes tervehdi. 

----> ja kyllä: elämä on näin huomattavasti auvoisempaa. 

Vierailija
19/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuo on mahdotonta niin pitkään, kun olen työelämässä. En minä voi olla vastaamatta ikävien asiakkaiden puheluihin tai viesteihin. Enkä voi yksityiselämässäkään aina välttää ikäviä asioita. En viitsi olla vastaamatta vanhan äitini puheluihin, vaikka tiedän, että edessä on valitusta ja vaateita. Enkä aina voi välttää ikävien asioiden käsittelyä edes vaimoni kanssa.

Elämä nyt vaan ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista.

Noille asioillehan et voi mitään ellet vaihda työpaikkaa. Mutta asenteen voit muuttaa ja silloin on mahdollista muuttaa tilanne kokonaan. Mieti sitä.

Vierailija
20/56 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo lohtusyöntiä

Nyt painan 126kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi