Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sosiaalityöntekijöitä palkattava rannoille

Vierailija
24.07.2025 |

Uimavalvojat voivat ohjata huolimattomat vanhemmat suoraan lastensuojelun kanssa keskusteluun. 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupäivystyskoju on tosi hyvä idea! Ansaitsisit palkkion tästä ajatuksesta, ihan oikeasti.

Kentälle vaan sieltä toimistoista ja tietokoneita ihmisten äärelle.

Vierailija
2/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietokoneilta, ei tietokoneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sinulle sopiva homma, ap!

Vierailija
4/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkkisten takia ei enää laiteta rahaa mihinkään. Oppivat että itse ei tarvi vaivautua, suomalaiset on orjia.

Vierailija
5/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo vakituinen työ, mutta eiköhän tästä alan opiskelijoille kesätyön saisi. 

Vierailija
6/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai nytkö perskokkareilla sittenkin riittävät rahat sote-puolelle? M51

Vierailija
7/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossukojuun pitää ilmoittautua uimataidottomat ja heille oma turvallinen kahluualue. Varsinkaan uimataidottomien lasten kanssa ei ole asiaa järveen, jos aikuinen ei itse ui tai seiso koko ajan 1m päässä hänestä. 

Vierailija
8/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi kiertää ja sakkoja vaan kylmästi vanhemmille jotka eivät lasten kanssa oo siellä vedessä asti vahtii.

Vierailija
9/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijät vihaavat valkoisia ihmisiä. Sosiaalityöntekijät tekevät kaikkensa, jotta valkoiset pikkulapset tulevat rais katuiksi. 

Vierailija
10/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jo vakituinen työ, mutta eiköhän tästä alan opiskelijoille kesätyön saisi. 

Minkä alan opiskelijoille?

Vierailija
11/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pyydä jokin paikallislehti haastattelemaan sinua tästä ajatuksesta ja myös sosiaalitoimen johtaja mukaan kommentoimaan. Näin asia saa julkisuutta ja voit suoraan kysyä myös lasten turvallisuutta lisäävästä kehittämisideastasi pientä palkkiota kunnasta/ sosiaalitoimesta.

Vierailija
12/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaikka YLE tai isompi iltapäivälehti, olisi hyvä. Hieno ajatus.

Vierailija
13/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijöiden pitäisi alkaa partioida julkisilla paikoilla muutenkin. Paljon tapahtuu sellaista lasten väärinkohtelua ja lastenoikeuksien rikkomista johon puuttumiseen pelkkä lasun teko ei riitä.

Usein kun lasu tehdään, niin kohdelapsen nimeä ei ole tiedossa, minkä vuoksi sosiaalityöntekijöiden on hyvin vaikea selvittää kenestä on kyse. Sen sijaan partioiva sosiaalityöntekijä voisi puuttua perheiden tekemiin rikkeisiin heti sellaisia havaitessaan.

Vierailija
14/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lasten kuljettaminen uimarannalta lastenkotiin hoidetaan?

Vierailija
15/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille pakollinen uimaopetus ja uintiosaamisen hyväksytty suoritus. Ilman sitä ei pääsyä 10 metriä lähemmäs vettä. Ja jos löytyy lapsi, jonka asussa ei ko. merkkiä ole, niin ei mitään vanhempien etsimistä, suoraa sosiaalipäivystykseen. 

Vierailija
16/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lasten kuljettaminen uimarannalta lastenkotiin hoidetaan?

Taksilla

Vierailija
17/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkään ei palkata jotain sellaista huippuosaajaa, eli uimavalvojaa, joka ei osaa uida.

Tällainen löytyi mm Leppävaarasta ja sitten joku oikeasti osaava suomalainen istuu kotona työttömänä.

Rannalla osaava valvoja voisi evätä pääsyn, jos olet täysi ikäinen, etkä osaa uida, koska et pysyt huolehtimaan itsestäsi, etkä mahdollisesta lapsestasi.

Lasilla tulee olla todistus riittävästä uimataidosta tai yhtä uimataidotonta lasta kohti tulee olla yksi uimataidon omaava aikuinen.

ps sitä auringossa makaamista voi tehdä pihanurkikollakin jos ei osaa uida, eihän sillä merellä tai järvellä ole silloin siinä edes mitään virkaa

Vierailija
18/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä alan opiskelijoille?

Levyseppähitsaajille.

Vierailija
19/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-keskus sossuista hengenpelastajia rannoille ja uimahalliin? Samoin aikuissosiaalityö rantautuu? Talvella rajapartiointia itärajalla ja lämmitettyjä kiikarointikoppeja?

Vierailija
20/21 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, voin tulla. Luulen kuitenkin, että sosiaalityöntekijän palkka on yli 2x suurempi kuin uimavalvojien, joten voi tulla kalliiksi. Itse palkkaisin vartijoita valvomaan lasten vanhempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan