Suomesta on tullut TODELLA AHDISTAVA PAIKKA ASUA
Ei ole töitä, kaikki on kallista. Ei ole töitä nuorille ei vanhemmille. Täältä ilmeisesti pitää lähteä pois johonkin muualle, missä voi rakentaa omaa tulevaisuutta paremmaksi.
Suomessa on huonot päättäjät ja täällä jaellaan rahaa kuin viimeistä päivää sellaisiin asioihin, mitkä eivät hyödytä yhteiskuntaa millään tavalla eikä suomalaisia. Rahaa myös lähetellään pitkin maailmaa kun leikitään maailmanparantajaa.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi - ja lastenhoitajilla."
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Mielenkiintoinen ilmiö mutta kun kaikkea on kurjistettu, suomalaisista on tullut entistä itsekkäämpiä ja jyrkempiä mielipiteissään. On sanottu että valtio on korvannut toisen ihmisen avun mutta Suomessa ei naapuria auteta edes hätätilanteessa. Sain itse sen kokea kun jouduin lasten kanssa muuttamaan kodistamme. Naapuri ei tullut edes hyvästelemään saati että olisi auttanut. Itse oli kyllä aina apua pyytelemässä. Yksin jouduin kaiken tekemään parissa päivässä ja antamaan tavaroita ilmaiseksi kuin j utalainen ennen kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi - ja lastenhoitajilla."
Seuraavaksi tulee Kelan Lehtoskan pakkosynnytykset. Näin se toimii kuin nasusaksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kuningaskunnan vallan alle takaisin, ei nää saatanan tunarit osaa hoitaa valtion asioita edes välttävästi.
Tanskakin olisi hyvä. 🤔 Minulle kelpaisi.
Oih, olis ihanaa jos Mary ois meidänkin kuningatar! 🤩
Vierailija kirjoitti:
somalit ja muut afrikaanot on täällä ainoastaan onnellisia koska kela
Minä olen myös onnellinen juuri somalien ja arabien takia. Herra Jumala sitä jyystöä.
T. Vihreä nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin kuningaskunnan vallan alle takaisin, ei nää saatanan tunarit osaa hoitaa valtion asioita edes välttävästi.
Ei vaan Norja. Hyökätään Norjaan ja antaudutaan. Saadaan joka jamppa oma öljylähde;)
Norjalaiset pyysi aikoinaan suomalaisia mukaan öljynetsintään. He olisivat jakaneet tulot Suomen kanssa. Suomi ei lähtenyt.
Kyyniset ja tyhmät päättäjämme lie arvelleet että jos jokiin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se tuskin on totta. Niinpä päättäjämme lähtevät mukaan vain huonolta kuulostaviin diileihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan Norja. Hyökätään Norjaan ja antaudutaan. Saadaan joka jamppa oma öljylähde;)
Norjalaiset pyysi aikoinaan suomalaisia mukaan öljynetsintään. He olisivat jakaneet tulot Suomen kanssa. Suomi ei lähtenyt.
Kyyniset ja tyhmät päättäjämme lie arvelleet että jos jokiin kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, se tuskin on totta. Niinpä päättäjämme lähtevät mukaan vain huonolta kuulostaviin diileihin...
Kuten kulta-munia Afrikasta.
Muutettiin pois ja ollaan viihdytty tosi paljon toisessa Pohjoismaassa :)
Vierailija kirjoitti:
Siinä taas yksi ruotsifiili.
Onneksi tarvitse viettää aikaa siellä...kesällä käyn kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
somalit ja muut afrikaanot on täällä ainoastaan onnellisia koska kela
Minä olen myös onnellinen juuri somalien ja arabien takia. Herra Jumala sitä jyystöä.
T. Vihreä nainen
Tollopersu sä oot ja 15 vuotias kakarapoitsu viestistäsi päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Alv:n nosto oli kuin olisi ampunut itseään jalkaan. Idiotismia hallitukselta!
Ai kamalaa! Maksat satasen ostosta 1,5 e lisää.Muualla on ruoan alv 24 ja silti ollaan hengissä vielä.
Leikkaisin hallituksen taksiedut ym kuluja pois, voivat maksaa kuten muutkin kansalaiset ja laittaa verovähennyksiin työmatka kulut.
Itse leikkaisin lorvi katarri m atuilta eli m aahan t unkeutujilta
Se on jännää, että meidän pässit ei tajua mitään taloudesta eduskunnassa ja siellä niille maksetaan ylisuuris palkkoja, sopeutumisrahoja ja eläkkeitä verorahoista.
1. Yritysvero Irlannin tasolle. Joo takkiin tulee hetken, mutta kun porukka rupee sijoittamaan tänne, niin makselee monin kerroin takasin. Yritys joka investoi Suomeen yli 100-millillä, niin ekan vuoden verot 1%
2. Pienyrittäjien jutut kuntoon. YEL maksetaan todellisen palkan mukaan palkan yhteydessä. Muiden typerien maksujen poisto työnantajalta, kuten se, että työntekijällä on ulosotossa, niin yrittäjä joutuu maksamaan tästä sen jonkun 24€ joka kuukausi. Pieni raha, mutta niin voi olla yrityskin. Ennakkovero myös poistoon ja maksellaan sitä mukaan vuodessa, kun rahaa tulee.
3. Kaikki valtion kiinteistöiden rempat käyntiin ja samoin muut valtion rakennushankkeet käyntiin. Saadaan konkurssin partaalla olevat raksafirmat rullaamaan ja työukot pidettyä töissä. Kaikki se sijoitettu raha tulee veroina takaisin jossain vaiheessa.
4. AY-liikkeiden kiinteistöt verolle. On aivan järjen vastaista, joku porukka saa tehdä voittoa ylihintaisilla vuokra-asunnoilla, joihin on saatu myös valtiolta asumistukea.
5. Kaivoslaki uusiksi. Suomi ottaa 20-30% siitä kaivetusta kullasta itselleen ja kun kaivos lopettaa toimintansa, niin kaivosyhtiö vastaa alueen takaisin luonnontilaan muuttamisen. Tällä hetkellä ollaan vaan tyytyväisiä siihen, että saadaan kanadalaiselta firmalta muutamalle ukolle töitä ja he maksavat veroja ja suomelle jää iso paskakuoppa.
6. Perintövero Ruotsin malliin. Eli veroja maksetaan vasta siitä kun myydään se peritty talo tai yritys pois.
Nykyinen eduskunta luulee, että työpaikkoja tulee kun leikataan vähän tukia, niin hups vaan niitä tulee tosta noin. Leikkaamalla ei tehdä talouskasvua.
Ulkomailla on parempi asua sen voin todeta
No onhan se ihan persläpi nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisivatkohan meidät? Tai edes länsi-Suomen.
Lähdetään takaisin Somaliaan siskot ja veljet!
https://yle.fi/a/74-20145910