Mies toivoo keskenmenoa!
Meillä on ennestään 3 lasta, nyt olen raskaana pillereistä huolimatta. Olo on täysin paska. Mies sanoi toivovansa, että raskaus keskeytyisi tai että tekisin abortin. Pidättelen itkua, en pysty tekemään mitään. Meillä ei kuulemma rahat riitä elättämään neljättä lasta.
Mitä mä teen??? En pysty tekemään keskeytystä.
Kommentit (42)
vai onko oikeasti sitä mieltä? Minkälainen rahatilanne teillä nyt on? Onko muuttunut lyhyessä ajassa ja on siksi alkanut huolettaa miestäsi. Mies on yrittänyt avautua sinulle, miten tulevaisuus häntä pelottaa, älä tuomitse häntä siitä. Karkeasti hän on kieltämättä sanonut, kun toivoo aborttia tai keskenmenoa, mutta on hän varmasti järkyttynyt tällaisesta yllätyksestä, jos on kuvitellut, että lapsiluku on jo täynnä.
Saatte varmasti asiat puhuttua, onhan teillä pitkä menneisyys takana ja 3 ihanaa lasta.
Voimia!
vuoden kuluttua. Lapsiluvun ei pitänyt jäädä kolmeen, mutta nyt on "väärä "ajankohta. Meidän rahatilanne ei ole mitenkään erityisen huono, mutta miettiä joudumme toki, mihin rahaa laitetaan. Päiväkotimaksutkin nousivat ja ruoan hinta nousee jatkuvasti ja lainojen korot ym. Tietenkin niitä täytyykin miettiä.
Mies sanoo rakastavansa minua ja lapsiamme niin paljon, ettei halua jonkun solumöykyn tuhoavan perhettämme. Ja minulle se "solymöykky" merkitsee jo niin paljon, että nuo puheet tuntuvat tosi pahoilta:(
niin eikö siinä ole jokin vaara kehittyvälle sikiölle ? Ehkä sen vuoksi kannattaisi harkita abortia. Jaksatteko jos lapsi on vammainen ?
Kun sanot että kuulemma rahat ei riitä elättää neljättä lasta. Nyt rupeat enemmän kierrättämään ja ostaman alesta ja tarvittavat. Tarpeettomat jätät ostamatta. Nyt heti rupeat laittamaan sitä rahaa säästöön että riitää elättää se neljäskin lapsi, jos sitä haluat. Sanot miehellesi että sitä en aborttia halua ja sillä selvä. Mies voi valita lähteekö vai jää!
sanoisin sellaisia terveisiä, että tuossa iässä ja kolmen lapsen jälkeen miehelle EI voi tulla yllätyksenä se, että seksistä voi seurata raskaus. Yllätys hänelle ei voi olla myöskään se, että mikään ehkäisy ei ole täydellisen luotettava (Paitsi piuhat poikki kolmesta kohtaa...). Eli toisin sanoen, jos todellakaan ei halua lasta, ei pitäisi harrastaa myöskään seksiä ja jos taas seksiä harrastaa, pitäisi osata kantaa myös seuraukset...varsinkin tilanteessa, jossa on jo lapsia ja toimiva perhe (eikä ole kyse 16 v. murkusta).
Voisiko olla mahdollista, että tuo on vain ensireaktio (jos mies on huolissaan rahatilanteesta muutenkin)? Ehkä auttaisi, jos todella laskisitte, mihin rahat riittävät? Miehet ovat usein ratkaisukeskeisiä...
Mies sanoo rakastavansa minua ja lapsiamme niin paljon, ettei halua jonkun solumöykyn tuhoavan perhettämme. (
mun rakkaus mieheen voisi kuolla jos mies sanoisi noin.
mies rakastaa lapsiaan niin kauan kuin niiden takia ei tarvitse taloudellisesti tinkiä mistään. yksi viaton ylläri lapsi, jonka hän on itse tehnyt, on sitten solumöykky joka tuhoaa kaiken. minäkin toivon että saat keskenmenon. kauheaa jos aiot kasvatta tuon viattoman lapsi-paran tuollaisen isän kanssa.
Ei elämä ole niin yksinkertaista.. Heti, kun toinen möläyttää suutuksissaan jotain, niin lähdetään kävelemään. Pahasti hän on sanonut, myönnän, mutta älä silti anna heti periksi. Anna miehen totutella ajatukseen, että teille on neljäs lapsi tulossa nyt eikä parin vuoden päästä! Hyvä on ajatella rahan ja ajan riittämistä jo tässä vaiheessa.
Muista, että voi johtua myös sun hormoneista, että otat kaiken vähän liian vakavasti.
Meillä oli tällainen tilanne, lasta yritettiin puolisen vuotta ja sitten kun viimein tärppäsi, ei mies ollutkaan yhtään innoissaan. Kerran jopa riidan aikana huusi, että ihan sama, vaikka saisin keskenmenon. Tajusi kuitenkin myöhemmin, että oli pahinta mitä ikinä on sanonut ja mietin sitä todella pitkään. Hän ei koskaan kysellyt miten voin tai vauvasta mitään. Itse tein kaikki pinnasänky ym hankinnatkin. Muutos tapahtui vasta rakenneultrassa, kun hän näki pienen ihmisenalun siellä huitomassa. Ja nyt hän on ihan yhtä innoissaan kuin minäkin. Onneksi näin.
Vaikuttaa jo siltä että tahallasi hankkiuduit raskaaksi jos pidät jopa 36 tunnin taukoja välillä sitten vaan 12 tunnin tauko. Ei ihmekään että olet raskaana!!!
aamulla ja joskus illalla. Olisi pitänyt ottaa samaan aikaan.
Vaikuttaa jo siltä että tahallasi hankkiuduit raskaaksi jos pidät jopa 36 tunnin taukoja välillä sitten vaan 12 tunnin tauko. Ei ihmekään että olet raskaana!!!
Kyllä pillereiden tehon pitäisi olla riittävä, vaikka sen välillä ottaisi eri aikaan päivästä...On siis todella huonoa tuuria, jos niin ei käy. Ei siis mitään syytä haukkua ap:tä. Sitäpaitsi olisihan mies voinut käyttää myös kortsua, jos raskautuminen oli hänelle noin rankka juttu. Unohtelin aikanaan pillereitä vaikka kuinka usein enkä todellakaan tullut raskaaksi ennen kuin jätin pillerit kokonaan pois.
Ap, tsemppiä!!
.4.6 Raskaus ja imetys
Mercilon-tabletteja ei ole tarkoitettu käytettäväksi raskauden aikana. Jos Mercilon-tabletteja käyttävä nainen tulee raskaaksi, käyttö on lopetettava. Laajojen epidemiologisten tutkimusten mukaan synnynnäisten kehityshäiriöiden riski ei kuitenkaan ole suurentunut ennen raskautta yhdistelmäehkäisytabletteja käyttäneiden naisten lapsilla, kuten ei myöskään teratogeenisten vaikutusten riski silloin, kun yhdistelmäehkäisytabletteja on käytetty tahattomasti raskauden varhaisvaiheessa.
Niillä pelimerkeillä on mentävä, mitä on, ja vaatimustasoa materiaalisten asioiden suhteen voi pudottaa miltei jokainen suomalainen.
Ja osin tuo varmasti liittyy alkujärkytykseen tuo toive keskenmenosta. Mutta tuntuu vaan tosi pahalta, että se toive on nyt sanottu ääneen. Jos keskenmeno todella tulisi, olisiko mies tyytyväinen? Tukisiko sitten? Ja jos tukisi niin, voisinko enää ottaa hänen tukeaan vastaan?
Voinko ollenkaan nauttia raskaudesta? Koska sen olen päättänyt, ennen vapaaehtoisesti aborttiin mene.
Aikaisemmissa raskauksissa olemme yhdessä käyneet ultrissa ja mies on ollut kiinnostunut voinnistani. Pelkään, että nyt hän ei lämpene ollenkaan. Itsellänikin vähän heittelee mielialat. Eilen kävin pitkällä juoksulenkillä vaikka tuntui tosi pahalta ja vatsaa pisti. Plääh
itse päädyin tuossa tilanteessa keskeytykseen viimme viikolla. olo on paha mutta nyt nautitaan siitä mitä on.
Mutta miltä miehestäsi tuntuu, jos annat ymmärtää, että tuleva lapsi on sinulle tärkeämpi kuin hän? Jutelkaa niin, ettette ala syytellä toisianne. Iso asia tämä on ja pohtikaa yhdessä niitä huonoja ja hyviä puolia.
Kaikkea hyvää..
Itse tulin vahingossa raskaaksi itseäni paljon nuoremmalle miehelle, jota tapailin satunnaisesti. Ei siis ollut kyse suhteesta saati mistään aviomiehestä (!) ja ei tuo nuori mieskään ollut niin törppö, että olisi toivonut minulle keskenmenoa!
tulipa kurja olo puolestasi. Olen itsekin raskaana ja tuntuisi aivan kauhealta kuulla tuollaista mieheltä! Jos kerran olisitte mahdollisesti halunneet neljännen lapsen parin vuoden päästä niin eihän tuo VOI olla katastrofi miehellesi! Auttaisiko jos kävisit vaikka neuvolassa juttelemassa? Tulisiko miehesi ehkä mukaan?
Ota vaikka koira vielä ja tee abortti!
Mitä ihmeen idiootteja täällä liikkuu...
Oikeesti, ajattelepa ap, jos teet nyt abortin ja sitten parin kolmen vuoden päästä, kun oikein suunnitellusti yritätte sitä neljättä "kun taloudellinen tilanne sen sallii", et tulekaan enää raskaaksi? Se on siinä sitten - arvaa harmittaako silloin?
Elämä järjestyy aina, kun on terveellä järjellä liikenteessä. Aina. Ainakin omalla kohdallani. Olipa tilanne mikä vain, alun toivottomuuden jälkeen asiat loksahtelevat kohdalleen. Enemmin tai myöhemmin.
vauva juurikaan kuluta rahaa lapsilisä riittää varmasti vaippoihin ja loput sitten varmaan löytyy jo kotoa, koska lapsia on ennestään, eli varmasti eka vuosi jää plussalle.