Hain nuorelle lääkkeet apteekista, yllätyin, kun ei maksaneet mitään minulle.
Opiskelija on saanut kesälle toimeentulotukea niin reseptilääkkeet menikin suoraan maksusitoumukseen.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Suomalainen yhteiskunta huolehtii onneksi siitä, että kaikkein köyhimmät saavat hoidettua lääkärin ohjeiden mukaan sairautensa. Toimeentulotuen saajilla on maksusitoumus apteekkiin vain julkisen terveydenhuollon määräämiin reseptilääkkeisiin, ei siis mihinkään Buranaan tai yksityisen lääkärin määräämiin lääkkeisiin.
Onneksi ei olla vielä ainakaan Amerikan mallissa, jossa köyhät eivät saa sairauksiinsa apua ja joutuvat esim. TikTok- tileillään ronkumaan ihmisiltä rahaa, jotta pysyvät hengissä.
Tärkeintä tosiaan. Keskituloisista ja työeläkeläisistä viis, kunhan sinä saat kaiken ilmaiseksi.
Ei jumalauta mitä omaan napaan tuijottamista!!!🙄🙄🙄
Ääni muuttuu kellossa, kun itse tai rakas läheisesi joutuu toimeentulotuelle. Tässäkin tapauksessa kyse opiskelijasta ja siitä, että hän saa hoidettua kesän aikana sairauttansa.
T: keskiluokkainen, jo 30 vuotta työlämässä ollut
Vierailija kirjoitti:
Sossupummeilla menee mukavasti.
Meillä taitaa olla erilainen määritelmä siitä, mitä mukavasti meneminen tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Suomalainen yhteiskunta huolehtii onneksi siitä, että kaikkein köyhimmät saavat hoidettua lääkärin ohjeiden mukaan sairautensa. Toimeentulotuen saajilla on maksusitoumus apteekkiin vain julkisen terveydenhuollon määräämiin reseptilääkkeisiin, ei siis mihinkään Buranaan tai yksityisen lääkärin määräämiin lääkkeisiin.
Onneksi ei olla vielä ainakaan Amerikan mallissa, jossa köyhät eivät saa sairauksiinsa apua ja joutuvat esim. TikTok- tileillään ronkumaan ihmisiltä rahaa, jotta pysyvät hengissä.
Ei sillä ole väliä, onko lääkkeen määrännyt julkisen puolen lääkäri vai yksityisen. Toimeentulotuen maksusitoumus kattaa kyllä molemmat. Mutta kaikkia lääkkeitä se ei kata. Riippuu lääkkeestä ja siitä, mihin määrätty.
Toimeentulotuen asiakkaat on hyvässä asemassa, kun heille maksetaan kaikki pakollinen.
Eli opiskelijat saakin kesällä toimeentulotukea, vaikka joka paikassa huudetaan ettei saa, kun lainamäärä on niin suuri? Mekin oltiin ihan hädissään, mutta onneksi nuori sai osa-aikaisen kesätyön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuori maininnut asiasta kun teitte valtakirjan että saat haettua toisen reseptilääkkeet.
Ei tarvita mitään valtakirjoja höpsö.Ei toisen reseptilääkkeitä noin vaan anneta. Mun iäkkäiden vanhempienkin piti tehdä valtuutus että isä voi hakea liikuntarajoitteisen äidin lääkkeet.
-Lääkkeen noutaminen apteekista toisen puolesta
Toinen henkilö voi hakea lääkkeen puolestasi apteekista esittämällä joko reseptisi potilasohjeen tai Kela-korttisi.-
Kanta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö nuori maininnut asiasta kun teitte valtakirjan että saat haettua toisen reseptilääkkeet.
Ei tarvita mitään valtakirjoja höpsö.Ei toisen reseptilääkkeitä noin vaan anneta. Mun iäkkäiden vanhempienkin piti tehdä valtuutus että isä voi hakea liikuntarajoitteisen äidin lääkkeet.
Teki koska luuli että tarvitaan. Riittää kelakortti.
Mun yksi lapsi saa myös toimentulotukea ja minä tai mieheni ollaan monesti haettu hänen lääkkeensä apteekista. Mitään maksuja ei ole mennyt ja pelkkä kelakortti tosiaan riittää. Omista syöpälääkkeistäni maksan 4,5 euroa / 3 kk. Siinäkin valtio auttaa hienosti.
No kertokaa viisaat millä opiskelijan pitäisi kesällä elää, jos kesätöitä ei saa, vaikka kuinka on hakenut?
Nämä sotkee tämän valtakirjan tilanteisiin kun lääkkeitä haetaan ilman kelakorttia. Hoitolaitos, tai omainen joissain tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Eli opiskelijat saakin kesällä toimeentulotukea, vaikka joka paikassa huudetaan ettei saa, kun lainamäärä on niin suuri? Mekin oltiin ihan hädissään, mutta onneksi nuori sai osa-aikaisen kesätyön.
Saa, jos lukuvuoden kaikki nostettavissa olevat opintolainat on nostettu ja tuhlattu. Jos lainaa on edelleen nostettavissa tai se on säästössä, ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Valtakirjaa tarvitaan vain jos haluat tietää mitä kaikkia lääkkeitä asiakkaalla on. Muuten saat ne kelakortilla tai henkkareilla.
Laina on nostettu, mutta ei mitenkään tuhlattu, vaan käytetty asumiseen ja elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkaa puhut. Mä haen mun 90v äidin kaikki lääkkeet ja Kela- kortti riittää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä tosiaan. Keskituloisista ja työeläkeläisistä viis, kunhan sinä saat kaiken ilmaiseksi.
Tämä just. Kyllähän tämä syö kun tuloista iso osa menee lääkkeisiin ja iso osa lääkkeistä vielä sellaisia joihin ei saa senttiäkään kela-korvausta. Ensin maksan heti tammikuussa kerralla 630€ maksukaton täyteen ja sen jälkeenkin maksan lääkkeestä. Ei korvattaviin menee 360€ joka kolmas kuukausi. Tähän vielä hoitokulut päälle niin eipä palkasta juuri mitään jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei jumalauta mitä omaan napaan tuijottamista!!!🙄🙄🙄
Ääni muuttuu kellossa, kun itse tai rakas läheisesi joutuu toimeentulotuelle. Tässäki
Mieti kaksi kertaa. Se pienellä palkalla kituuttava joutuu maksamaan itse täysmääräisesti lääkkeet, samoin hoitokulut, matkakulut ja muut kulut ja jäljelle voi hyvinkin jäädä käytettäväksi alke se summa mitä taas toimeentulotukea saava saa minimissään käteen ja tämän päälle hän saa maksusitoumukset kauppaan, apteekkiin. Apuja laskuihin jne. Eihän tässä systeemissä ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa, jos lukuvuoden kaikki nostettavissa olevat opintolainat on nostettu ja tuhlattu. Jos lainaa on edelleen nostettavissa tai se on säästössä, ei saa.
"Tuhlattu"? Eli kannustetaan tuhlaamaan ja elämään viimeisellä mahdollisella tuella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuhlattu"? Eli kannustetaan tuhlaamaan ja elämään viimeisellä mahdollisella tuella?
No ei kannusteta tuhlaamaan, vaan käyttämään omiin kuluihin. Ei viimeistä mahdollista tukea tarvitse, jos on rahaa, jota käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimman osan lääkkeistä voi kyllä hakea ihan kela-kortilla tai lääkärin tulostamalla reseptiin liittyvällä paperilla (itse reseptihän menee sähköisesti). Tosin tiskillä pitää tietää mitä lääkettä on hakemassa, jos useampia reseptejä voimassa, henkilökunta ei niitä saa luetella. Tai kai sekin, että sanoo, että ne tänään määrätyt lääkkeet tai seuraava erä allergialääkkeitä tms.
t. lasten lääkkeitä apteekista hakenut, myös jo aikuistuneiden lasten.
Kyllä yksityisen lääkärinkin määräämät lääkkeet saa maksusitoumuksella. Itse saan rauhoittavat ja unilääkkeet maksusitoumuksella. Pakko käydä reseptit yksityiseltä, kun ei julkiselta kirjoiteta.