Sinä jolla pitkät ja terveet hiukset; paljasta salaisuutesi!
Mitä tuotteita käytät? Millainen hiustenhoitorutiini sinulla on, entä hiustyyppi?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Sulfaatiton Varpu shampoo kerran päivässä. Hoitoainetta samasta sarjasta välillä, kun jaksan laittaa. Annan kuivua ilman kuivaajaa. En käytä muotoilutuotteita.
Peset joka päivä ? ? Mitä järkeä ?
Ap täällä. Mielenkiintoisia rutiineja ja hyvin erilaisia. Geenit mainittiin yhdeksi vahvimmaksi tekijäksi. Olen samaa mieltä siinä, mutta uskon että hyvillä tuotteilla voi edistää hiusten kasvua. Itselläni on värjäämättömät vehnänvaaleat, kuivuuteen taipuvaiset laineikkaat hiukset ja nyt kun ne ovat kasvaneet puoleen selkään huomaan kaipaavani parempia hoitoaineita. En vaan juuri tiedä mitä. Silikoneja olen vältellyt kun ne on yleensä tehneet liiskan tukan, mutta ehkä pitäisi kokeilla? Marketin tuotteita käytän myös, on kilpparin vajista sekä imetänkin vielä, mutta hiukset ovat silti loistokunnossa. Haluankin pitää ne sellaisina.
Tavoite olisi kasvattaa alaselkään asti, olen haaveillut siitä pienestä saakka ja nyt aion onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulfaatiton Varpu shampoo kerran päivässä. Hoitoainetta samasta sarjasta välillä, kun jaksan laittaa. Annan kuivua ilman kuivaajaa. En käytä muotoilutuotteita.
Hiukset voi pestä niin usein kuin tarve vaatii. Sopiva pesuväli vaihtelee yksilöllisesti.
- Eri
Minulla on pitkät hiukset jotka kasvavat leikkuun jälkeen todella nopeasti. Mitenkään kovin paksut ne eivät kyllä ole. Mutta hyväkuntoiset.
Pesen jollain ihan marketin shampoolla, vaihtelen merkkiä. Pesen noin joka toinen tai joka kolmas päivä. En käytä hoitoainetta koska se latistaa hiuksia. Aluksi pesun jälkeen harjaus oli takkuista, mutta ei enää yhtään.
En käytä muotoilutuotteita, en fööniä tms. En siis koskaan laita hiuksia, korkeintaan ponnarille. En myöskään syö mitään lisäravinteita.
N38
Olen lähinnä carnivore, vesipesen hiukset, ei kemikaaleja.
Ap lisää; minäkin pesen hiukset päivittäin, hiusten hyvinvointi lähtee päänahasta. Minulla on erittäin nopeasti rasvoittuva iho ja päänahka ja kesäisin pakko pestä joka ilta, talvella voi ehkä venyttää joka toiseen päivään. Jos päänahkaa ei tosiaan puhdista tarpeeksi usein, voi liika talintuotanto aiheuttaa liiallista hiivankasvua ja hilsettä. Itsellä vielä rasvaista hilsettä heti jos ei pese säännöllisesti. Että noi "no poo" ja sulfaatittomat vaihtoehdot ei siten useimmille sovi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta usein sellaista tyypillistä suomalaista hiusta (liukas, helposti rasvoittuva) voi pestä joka päivä. Netissä puhutaan usein siitä, että hiusta voisi jotenkin opettaa vähemmän öljyiseksi jos pesee harvemmin, mutta se ei yleensä päde suomalaiseen hiustyyppiin. Itselleni joka päivä pesu sopii parhaiten. Olen ollut pitkiäkin aikoja pesemättä (esim mökillä) ja ei se hius siitä mitään oppinut.
Geenit, ruokavalio. Pesu kerran viikossa Olaplex. Joskus Olaplex hoitoaine, värjäys kasvivärillä. Ei mitää raudoilla kuumentamista. Kupukuivain paplareiden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä shampoota/mitään hiustuotteita. Googlaa No poo method. Hiuksista on tullut tuuheat luonnonkiharat ja harjaamalla säännöllisesti hiusten oma rasva pitää koko hiuksen kiiltävänä.
Sun pää tuoksuu varmasti ihanalle näillä keleillä
Kiva kun kiinnostuit päästäni, ymmärrän kyllä että normista poikkeaminen herättää ennakkoluulot. En ole n. 6 vuoteen käyttänyt shampoota, pesen toki hiukset säännöllisesti muilla tavoin ja en ole mitään hajua huomannut, eikä ole vielä tähän mennessä kumppanikaan valittanut minkäänlaisesta hajusta vaikka on varmasti haistellut lähietäisyydeltä kesät talvet ;) N26
Kampaaja kertoi pesevänsä hiukset kerran viikossa, olen ottanut oppia ja kyllä toimii!
No ne geenit. Rautaa otan, jos hiukset tippuu. Mulla ongelmana siis keliakian takia matala ferritiini ja huomaan varaston tyhjenemisen hiusten irtoamisesta. Mutta hiukset yhä paksut ja pitkät.
Noita hiusten kasvatusvideoita on YouTube pullollaan ja vaikka Normalista saa näitä öljyjä ja muita trendituotteita.
Yleensä näillä videon naisilla on tosin luonnostaan paksu tukka ja kaikki ovat varsin nuoria.
Hieron päänahkaa sormin ja välillä sellaisella pyöreällä hieromisharjalla, maksoi muutaman euron. Lisäksi teen öljyhoitoja, viikon tai parin välein. Nyt kasvaa pikkuhiuksia ja kampaaja sanoi huomanneensa ne, vaikken itse kertonut. Eli hiusten kasvuun voi tavallaan vaikuttaa mutta en kyllä tiedä olenko enemmän tarhapöllön näköinen kun niitä pikkuhiuksia sojottaa :D
Valitettavasti geenit. Meidän puolen suvussa ei kaljuja ole, mutta esimerkiksi äidin siskon mies oli kalju ja heidän pojilla päälaki paistoi jo parikymppisenä ja tytölläkin on ohuet hiukset.
En tee hiuksilleni oikein mitään muuta kuin pesen. Ja laimennan aina shampoon ihan reilusti. Hoitoainettakaan en jaksa käyttää, paitsi talvella jolloin on sähköinen tukka.
Vierailija kirjoitti:
Kampaaja kertoi pesevänsä hiukset kerran viikossa, olen ottanut oppia ja kyllä toimii!
Ettekö käy lenkillä tai treeneissä ollenkaan? Eikö hiukset haise hielle ollenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Ap täällä. Mielenkiintoisia rutiineja ja hyvin erilaisia. Geenit mainittiin yhdeksi vahvimmaksi tekijäksi. Olen samaa mieltä siinä, mutta uskon että hyvillä tuotteilla voi edistää hiusten kasvua. Itselläni on värjäämättömät vehnänvaaleat, kuivuuteen taipuvaiset laineikkaat hiukset ja nyt kun ne ovat kasvaneet puoleen selkään huomaan kaipaavani parempia hoitoaineita. En vaan juuri tiedä mitä. Silikoneja olen vältellyt kun ne on yleensä tehneet liiskan tukan, mutta ehkä pitäisi kokeilla? Marketin tuotteita käytän myös, on kilpparin vajista sekä imetänkin vielä, mutta hiukset ovat silti loistokunnossa. Haluankin pitää ne sellaisina.
Tavoite olisi kasvattaa alaselkään asti, olen haaveillut siitä pienestä saakka ja nyt aion onnistua.
Koska hiuksesi ovat värjäämättömät, hanki kosteuttava, EI korjaava hoitotuote. Esim. Paul Mitchell moisturising. Repairing-hoitoaineet tekevät liiskan tukan, koska hiuksesi eivät tarvitse rakennepaikkausta.
En värjää niitä. Ja pesen ne joka 4.s päivä saarentaika tuotteilla. Hiukseni ovat paksut edelleen.
Geenithän ne. Käytän tavallisia kaupasta saatavia shampoita eikä ole mitään erityisiä vinkkejä. Hiukset ovat niin paksut, että joudun aina pestessä kuivaamaan ne, koska eivät kuivu yön aikana itsekseen ja tulee päänsärky. Mutta se onkin ainoa haitta paksuista hiuksista. Pitkät ovat. Lämpösuojaa käytän kun joudun ne aina kuivaamaan.
Vanhemmiten (olen jo melkein 60) on hiuslaatu muuttunut aavistuksen hennommaksi. Mutta edelleen jokainen uusi kampaaja ihmettelee miten mulla on niin paksut hiukset ja saan hiuksista usein positiivista palautetta.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti geenit. Meidän puolen suvussa ei kaljuja ole, mutta esimerkiksi äidin siskon mies oli kalju ja heidän pojilla päälaki paistoi jo parikymppisenä ja tytölläkin on ohuet hiukset.
En tee hiuksilleni oikein mitään muuta kuin pesen. Ja laimennan aina shampoon ihan reilusti. Hoitoainettakaan en jaksa käyttää, paitsi talvella jolloin on sähköinen tukka.
Kaljuus periytyy äidiltä, ei isältä.
Sun pää tuoksuu varmasti ihanalle näillä keleillä