Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 kuukauden irtisanomisajan vuokra, onko laillinen?

Vierailija
23.07.2025 |

Kävin katsomassa yhtä hienoa asuntoa, jossa 2 kuukauden irtisanomisajan vuokra? Eikös se ole lain mukaan 1 kuukauden?

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan mitä sopimukseen kirjataan. Jos allekirjoita 2kk irtisamisajan niin silloin se on niin. Varmaan haluaa vuokranantaja aikaa etsiä uuden vuokralaisen 

sopimusehto joka on lakia heikompi, on juridisesti pätemätön.

Voithan sä toki lammamaisuuttasi sopia vaikka 12kk ajasta, mutta riitatilanteessa oikeus on sun puolella ja se on 1kk

Vierailija
62/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä aika hurjaa kuvitella, että jos nyt irtisanoisin asunnon niin maksaisin tästä vielä elokuussa ja vielä jopa syyskuussa. :D Joopa joo, taas huijataan suomalaista. Mitä jos saa toiselta puolen suomea töitä, niin en kyllä jäisi makselemaan 2 kk vuokria jollekin ahneelle vuokranantajalle.

Ei sinun tarvitsekaan jäädä asumaan siihen kämppään. Voit rauhassa muuttaa kunhan vaan maksat vuokrat. Esimerkiksi, jos irtisanot asunnon tänään, vielä heinäkuun puolella, maksat irtisanomisajan eli elokuun vuokran. Heinäkuultahan olet jo maksanut.

Sen sijaan, jos jätät irtisanoutumisen elokuun puolelle, maksat elokuusta ja syyskuusta.

Miksi maksaisin laittomasta sopimuksesta, en mä ole mikään pankkiautomaatti :D Maksa sinä jos haluat laittomasta sopimuksesta. Aloituksessa puhutaan 2 kk vuokrasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suomalaisia taas viedään höplästä, ja täälläkin jotkut suu vaahdossa kertoo sopimuksen olevan laillinen. Anna mun kaikki kestää ja vielä näillä helteillä.

Vierailija
64/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 90 luvun lamanlapsi ja tosi kyllästynyt siihen. Olen kohta keski-ikäinen ja 3 vakkarityötä vain takana. Aina vain määräaikaisia - liuta määräaikaisia. Työttömyyttä paljon ja sitten taas joku määräaikainen väliin josta 130 km matkan päästä, pisimmät jaksot työttömyyttä 1,5 vuotta ja 8 kuukautta. Aina ollut haastava saada töitä, kun jotkut vaihtaa työpaikkoja kuin sukkia.

Vierailija
65/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 90 luvun lamanlapsi ja tosi kyllästynyt siihen. Olen kohta keski-ikäinen ja 3 vakkarityötä vain takana. Aina vain määräaikaisia - liuta määräaikaisia. Työttömyyttä paljon ja sitten taas joku määräaikainen väliin josta 130 km matkan päästä, pisimmät jaksot työttömyyttä 1,5 vuotta ja 8 kuukautta. Aina ollut haastava saada töitä, kun jotkut vaihtaa työpaikkoja kuin sukkia.

OHO tuli väärään ketjuun, mutta tiedoksi tännekkin XD

Vierailija
66/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On laillinen, itsellä sama kun muutin nykyiseen asuntoon

On täysin laiton!

"Vuokralaisen irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on yksi kuukausi. Vuokralaisen irtisanomisaikaa ei voi sopimuksella pidentää."

https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/asuminen/vuokra-asunnot/vuokrasopimu…

Ei ole laiton, mutta mitätön.

Voipi huoletta allekirjoittaa, koska vuokralaki ohittaa tuollaiset ja noudattaminen on siten täysin vapaaehtoista.

Vierailija
67/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin laiton!

"Vuokralaisen irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on yksi kuukausi. Vuokralaisen irtisanomisaikaa ei voi sopimuksella pidentää."

Voipi huoletta allekirjoittaa, koska vuokralaki ohittaa tuollaiset ja noudattaminen on siten täysin vapaaehtoista.

No, en nyt ihan huolettomana laittaisi nimeäni moiseen sopimukseen. Kuka jaksaa lähteä käräjille vuokrista joita ei ole maksettu ja laittomista sopimuksista.

Vierailija
68/68 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin laiton!

No, en nyt ihan huolettomana laittaisi nimeäni moiseen sopimukseen. Kuka jaksaa lähteä käräjille vuokrista joita ei ole maksettu ja laittomista sopimuksista.

No jos vuokranantaja haluaa väkisin käydä käräjillä häviämässä itsestäänselvyyden.

Asianajajakin sanoo samantien, että vakuutus ei muuten maksa näin itsestään selvää asiaa ja maksat tämän omasta pussistasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän