YLE: Vuokranantajien kärsimys: "Ei löydy maksukykyisiä ja vastuullisia asukkaita"
Asuntosijoittajan omistama asunto Itä-Helsingissä on ollut tyhjillään maaliskuusta lähtien.
-Olen jo tiputtanut vuokraa kymmenen prosenttia, mutta silti hyvää vuokralaista on vaikea löytää. Ongelma ei ole enää hinta vaan se, ettei löydy maksukykyisiä ja vastuullisia asukkaita.
Kommentit (705)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
700 e yksiöstä Itä-Helsingissä? FU! Nämä yksityiset vuokranantajat ovat kyllä vihoviimeisiä, he ovat Suomen ahneimpia ihmisiä. Multa on 2 kertaa mennyt vuokrakämppä alta, kun vuokranantaja onkin tarvinnut kämpän "omaan käyttöönsä" eli myi sen pois. Vuokralaisilla ei ole Suomessa mitään oikeuksia. Jäin todella vaikeaan tilanteeseen, kun uutta asuntoa ei ollut silloin helppoa löytää. Asuin siivosti ja vastuullisesti, maksoin vuokrani. Oikein, että nämä saavat nenilleen!
Tottakai omistajalla on oikeus myydä asunto.
Siksi ei vuokrata enää yksityiseltä.
Itse olen eniten yllättynyt siitä, että ketjun mukaan pääkaupunkiseudulla onkin asunnonvuokraus halvempaa kuin esim. muissa yliopistokaupungeissa?
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija ei saa toimeentulotukea, jos ei nosta täyttä opintolainaa.
Opintotuki on 299 ja Helsingissä saa asumislisää 296 vieraan asuntoon ja vanhempien omistamaan 83 euroa.
Opiskelijat siirretään asumislisän piiriin elokuussa.
Itse olen vuokralla asuessa erittäin siisti ja huolehdin asunnosta, asun samalla tavalla kuin olen asunut omissa omistusasunnoissa. En halua maksaa kuitenkaan ylihintaa. Olen hyvä vuokralainen mutta haluan maksaa kohtuullista vuokraa. Vuokranantajat ovat Suomessa ahneita, pudottakaa vuokria, kyllä hyviä asujia löytyy. Myös se, että minä asun vastuullisesti vuokra-asunnossa, pidän ihan ilmaiseksi huolta tästä asunnosta, kuitenkin maksaen mielestäni vähän liikaa vuokraa, Suomi on tällainen kärpäsenpaska, joten vuokrien pitäisi olla halpoja ei kalliita.
asuntosijoittajat menettävät pian omaisuutensa - köyhdyttämisen agenda etenee hienosti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus vastannee vuokranantajien hätään leikkaamalla asumistuesta pikkuisen lisää. 🤣😆🤣
Kaikki leikkaukset johtuu punahallituksen katastrofitaloudesta. Joten äänestäkää ihmeessä vasureita vastedeskin vuokralaardit jos haluatte tämän tilanteen jatkuvan.
Mitäpä veikkaat, onko asuntosijoittaja äänestänyt vasemmistoa? Enhän minä omalle mahdollisesti tulevalle kodittomuudelle naura, vaan näille asuntosijoittajille, jotka eivät saa asuntoihinsa vuokralaisia.
Asumislisää saa vain opiskelukuukausilta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tarkalleen on "hyvä vuokralainen"? Miksi tästäkin on tullut jotain työhakua vastaavaa pelleilyä?
Antaisitko sinä kalliin omaisuutesi kenen tahansa käyttöön? Et välitä tuhoaako sen ja maksaako vuokransa?
Meidän kaupungissa työttömän vuokra saa olla 480 ja eläkeläisen asumistuessa 680.
Moni eläkeläinen asuu omistusasunnossa. Eläkeläinen saa omistusasuntoon asumistukea https://www.ekl.fi/edunvalvonta/sote-palvelut/asumistuki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
700 e yksiöstä Itä-Helsingissä? FU! Nämä yksityiset vuokranantajat ovat kyllä vihoviimeisiä, he ovat Suomen ahneimpia ihmisiä. Multa on 2 kertaa mennyt vuokrakämppä alta, kun vuokranantaja onkin tarvinnut kämpän "omaan käyttöönsä" eli myi sen pois. Vuokralaisilla ei ole Suomessa mitään oikeuksia. Jäin todella vaikeaan tilanteeseen, kun uutta asuntoa ei ollut silloin helppoa löytää. Asuin siivosti ja vastuullisesti, maksoin vuokrani. Oikein, että nämä saavat nenilleen!
Tottakai omistajalla on oikeus myydä asunto.
Tottakai, ja näin työttömyyden kasvaessa, alkaa olla paremminkin ostajan kuin myyjän markkinat. Sori siitä.
Työttömänä pitää löytää asunto, missä vuokra saa olla 480.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija, joka asuu vanhemman omistamassa asunnossa saa elokuusta alkaen asumislisää vain 83 euroa kuukaudessa ja asumislisää saa vain opiskelukuukausilta.
Linkki on 404.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kelan hyväksymä määrä.
miksei lehdet tee nykyään juttuja vipu sijoittajien ihanuudesta 6v sitten hehkuttivat miten jo 3 vipuläävällä elelee ja läävät maksavat itsensä. tätähän varsinkin op hehkutti osta yksi osta toinen osta kolmas kaikki velalla ja voit itse jäädä lordiksi. joskus kun täällä arvostelin yhtälöä minua pidettiin poomeri nihilistinä. itsellä 8 velatonta omaa nyt myyn kaikki pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat asunnot on alkoholisti asuin alueilla eli ei tiedä pääseekö kulkemaan edes kauppaan rauhassa. Kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halvimmat asunnot on alkoholisti asuin alueilla eli ei tiedä pääseekö kulkemaan edes kauppaan rauhassa. Kivaa.
Ja kun kaikkea ei kerrota lehdissä mitä olen muilta kuullut. Ei kyllä uutisoida.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin maksukykyisiä? Jos et ole töissä niin Kela maksaa vuokran.
Höpö höpö. Kela maksaa vuokran vain vaikeimmille tapauksille. Jotkut saa asumistukea osaan vuokrasta mutta ei koko vuokraan ja hoitavat maksun kuitenkin itse. Jotkut ei saa asumistukeakasn vaikkei ole töitä. Jos on hyvä ansiosidonnaiset esimerkiksi. Työttömyys tulee kyllä yllättämään monet kun keskustelupalstojen trollit ovat valehdelleet tuista niin paljon.
Naiset ei saa vakituisia kokoaikatöitä ja joutuvat asumaan noille kamalille asuinalueille, missä saa pelätä kaupassa käyntiä.
Opiskelija ei saa toimeentulotukea, jos ei nosta täyttä opintolainaa.