YLE: Vuokranantajien kärsimys: "Ei löydy maksukykyisiä ja vastuullisia asukkaita"
Asuntosijoittajan omistama asunto Itä-Helsingissä on ollut tyhjillään maaliskuusta lähtien.
-Olen jo tiputtanut vuokraa kymmenen prosenttia, mutta silti hyvää vuokralaista on vaikea löytää. Ongelma ei ole enää hinta vaan se, ettei löydy maksukykyisiä ja vastuullisia asukkaita.
Kommentit (705)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Apteekeilta halutaan leikata 30 miljoonaa euroa ja lisäksi tulee kauppoihin myyntiin osa itsehoito tuotteista."
Jos farmaseutteja irtisanotaan niin ei hätää, meillä on työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.
Jos sinä olet niin persaukinen että aina on tuet mielessä niin muut ei välttämättä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus aikoo leikata valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa. Kuntien valtionosuuksista leikataan 75 miljoonaa euroa.
Kelan tiedonsaantioikeuksia lisätään, sillä säästetään 5 miljoonaa euroa väärinkäytöksiä."
Tuohan saattaa koskettaa kelaloista. Voi poloista, leikataan niin käytät aikasi työnhakuun etkä linkkipaskaan.
Se tarkoittaa kyllä pääsyä asiakkaiden tileille. Itse saatat hakea sairaspäivärahaa.
Kohta kuullaan uutisia kun urpokerubi yllättyy kun kelavirkailijat nostaneet vahingossa kymmeniä tuhansia rahaa dementiavanhuksilta.
Itse asiassa osa Kelan toiminnoista yksityistetään.
Tuet leikattu niin alas, että miten ihmisillä olisi maksaa, vaikka olisi miten vastuullinen. Ehkä kaikki raha menee asumiseen ja laskuihin eikä jää ruokaan, silloin hankala asua.
Vierailija kirjoitti:
"Kela maksoi työttömyysturvaa yhteensä 1,91 miljardia euroa vuonna 2024."
https://tietotarjotin.fi/uutinen/1178571/kelan-maksamien-tyottomyystuki…
Ansiosidonnaista maksettiin vuonna 2024 vain 2 miljardia https://www.tyj.fi/tilastot
" Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia vuodessa." https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kokonaiselak…
"Eläkeläiset ovat maksaneet vain pienen osan eläkkeistään itse." https://www.hs.fi/politiikka/art-2000009960101.html
Tässä on linkki, että kela maksaa työttömyystukia vain 1,9 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieniltä paikkakunnilta saattaa apteekit loppua kokokaan.
Kuulostaa jo katastrofilta kun niin moni vanhus tarvitsee useita lääkkeitä...
Lääkkeitä toimitetaan kaupissa oleviin lokeroihin ja jopa kotiin asti.
Valtio tarvitsee puolustusmenoihin 10 miljardia, mutta työttömyystuet on vain 4 miljardia ja niistä leikattiin jo lapsikorotukset pois.
Nyt on ehdotettu varallisuus veroa niille kenellä on 100 000 tilillä ja eläkeläisten verotuksen nostoa.
Vierailija kirjoitti:
No, millä 80 - vuotias eläkeläinen maksaisi kesämökin kulut, jos ei saisi leskeneläkettä?
Saahan se leskeneläkettä.
Hallitus leikkaa kuntaosuuksista 75 miljoonaa euroa ja antoi luvan nostaa kiinteistöveroa.
Vierailija kirjoitti:
Moni yrittäjä hakee myös asumistukea niin jatkossa kela pääsee näkemään yrittäjän tilit.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus aikoo leikata valtionhallinnosta 130 miljoonaa euroa. Kuntien valtionosuuksista leikataan 75 miljoonaa euroa.
Kelan tiedonsaantioikeuksia lisätään, sillä säästetään 5 miljoonaa euroa väärinkäytöksiä."
Tuohan saattaa koskettaa kelaloista. Voi poloista, leikataan niin käytät aikasi työnhakuun etkä linkkipaskaan.
Se tarkoittaa kyllä pääsyä asiakkaiden tileille. Itse saatat hakea sairaspäivärahaa.
Kohta kuullaan uutisia kun urpokerubi yllättyy kun kelavirkailijat nostaneet vahingossa kymmeniä tuhansia rahaa dementiavanhuksilta.&nbs
Urpåå aina vain yllättyneempi kun kaverikokkare pääsi vanhuksen lompakolle ja veikin kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tehyn juristi:Määräaikaisuuksien helpottaminen lisää raskaussyrjintää.
Hallitus aikoo helpottaa määräaikaisuuksia sillä, että työsopimuksen voisi tehdä ilman perustetta vuoden ajaksi."
https://www.tehylehti.fi/fi/uutinen/tehyn-juristi-maaraaikaisuuksien-he…
Sinä et tee töitä etkä lisäänny, eli tuokaan ei kosketa sinua.
Lapset on jo aikuisia.
No, en kyllä haluisi olla taaperoiden vanhempi nyt, kun tulee potkulaki ja hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta ja ansiosidonnaisesta.
Paljonko veikkaat käyttäväsi aikaa tukioptimointiin päivässä? Vaihtoehtoiskustannuksesi on mustikoiden keräämiseen verrattuna n. 50 euroa per tunti.
Mene töihin.
Löytyy, kun löytyy asiallinen ja rehellinen vuokranantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni yrittäjä hakee myös asumistukea niin jatkossa kela pääsee näkemään yrittäjän tilit.
Niin?
Niin, ei palkkoja käteisellä, pitää maksaa eläkemaksut ja verot. Eli näkee yrittäjän tulot ja menot.
Vierailija kirjoitti:
"Jos palkalla ei kykene elämään ja maksamaan elämisen kustannuksia, ei semmoisella työllä tee yhtään mitään. Katsos kun työnteon tarkoitus on taloudellinen toimeentulo. Ilman sitä putoaa pohja pois koko työnteolta."
Palkalla tulee mainiosti toimeen. TESin minimitkin riittää pienituloisille. Jos TESin minimi ei kilpaile loisimisen rinnalla, pitää tukia leikata. Jos olet ikiloinen, kuuluu sinulle loisen elintaso. Jos haluat oman kämpän ja vähän pihaa, pitää nähdä joskus vähän vaivaa katsos.
Täällä on näitä elämäntapa työttömiä kirjoittamassa.Kuvittelevat tietävänsä,miten palkalla tullaan toimeen,vaikka itseä ei työnteko kiinnosta.Sitten voi piiloutua tuon"työnteko ei kannata"-kuvitelman taakse.
Yksi vuokranantaja väitti etten ole vastuullinen ja maksukykyinen. Olen asunut kahdessa vuokra-asunnossa viimeisen 30 vuoden aikana ja olen aina maksanut vuokran. Se vuokranantaja sanoi suoraan että epäilee etten maksaisi vuokria. Ilmeisesti ulkonäköni ei miellyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Yksi vuokranantaja väitti etten ole vastuullinen ja maksukykyinen. Olen asunut kahdessa vuokra-asunnossa viimeisen 30 vuoden aikana ja olen aina maksanut vuokran. Se vuokranantaja sanoi suoraan että epäilee etten maksaisi vuokria. Ilmeisesti ulkonäköni ei miellyttänyt.
Minulla on kanssa huono tapa siivota liikaa. Asunto siitäkin kuluu. Olen pessyt ikkunat 8 kertaa tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kanssa huono tapa siivota liikaa. Asunto siitäkin kuluu. Olen pessyt ikkunat 8 kertaa tänä vuonna.
Naapurin työttömän kanssa pestään ikkunoita ympäri vuoden, myös talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos palkalla ei kykene elämään ja maksamaan elämisen kustannuksia, ei semmoisella työllä tee yhtään mitään. Katsos kun työnteon tarkoitus on taloudellinen toimeentulo. Ilman sitä putoaa pohja pois koko työnteolta."
Palkalla tulee mainiosti toimeen. TESin minimitkin riittää pienituloisille. Jos TESin minimi ei kilpaile loisimisen rinnalla, pitää tukia leikata. Jos olet ikiloinen, kuuluu sinulle loisen elintaso. Jos haluat oman kämpän ja vähän pihaa, pitää nähdä joskus vähän vaivaa katsos.
Täällä on näitä elämäntapa työttömiä kirjoittamassa.Kuvittelevat tietävänsä,miten palkalla tullaan toimeen,vaikka itseä ei työnteko kiinnosta.Sitten voi piiloutua tuon"työnteko ei kannata"-kuvitelman taakse.
Juuri näin. Loiset ovat kovin huolissaan paikallisesta sopimisesta, ikäänkuin yksikään työsopimus olisi ikinä heitä koskettanutkaan.
Ei ole työttömänä rahaa mennä mihinkään niin joko siivoaa tai on palstalla. Siivosin sunnuntain, maanantain ja tiistain asuntoa aamusta iltaan. Naapuri on ihan hermona, kun puristelen mattoja pihalla helteellä.
Työttömyystuet on tosta 1,9 miljardia. Tossa on vammaistukia, kansaneläkettä, takuueläkettä jne.