Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Vuokranantajien kärsimys: "Ei löydy maksukykyisiä ja vastuullisia asukkaita"

Vierailija
23.07.2025 |

Asuntosijoittajan omistama asunto Itä-Helsingissä on ollut tyhjillään maaliskuusta lähtien.

-Olen jo tiputtanut vuokraa kymmenen prosenttia, mutta silti hyvää vuokralaista on vaikea löytää. Ongelma ei ole enää hinta vaan se, ettei löydy maksukykyisiä ja vastuullisia asukkaita.

https://yle.fi/a/74-20173168

Kommentit (705)

Vierailija
441/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yhteen valtion toimistotyöpaikkaan haki 3000. 

Enää ei saa edes Aikuiskoulutustukea alan vaihtoon, joten joudut kilpailemaan satojen merkonomien ja tradenomien kanssa, jos et pysty tekemään fyysistä työtä etkä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Kelaloiset on tottuneet kyllä aika hyvään kun kerran ainoa työpaikka jonka kelpuuttaa on siisti sisätyö 4000 euron kuukausipalkalla vaikka taskusta ei löydy kuin peruskoulun päättötodistus.

Itse et taida olla päässyt edes peruskoulua läpi jos et osaa tarkistaa työttömyystilastoja. T. Akateeminen ja työkyvytön mutta etsin töitä kun on pakko

Vierailija
442/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole työpaikkoja mitä hakea. Ne 4 työpaikkaa on pian haettu. 

Työttömän pitää hakea työpaikkoja mihin on realistiset mahdollisuudet päästä, ei voi hakea poliisiksi tai hammashoitajaksi. 

Sinä et ole hakenut ensimmäistäkään niistä duunitorin avoimista kymmenistä tuhansista työpaikoista.

Kummallista  nykyään että luullaan että voidaan vaan kävellä työpaikoille oli ala mikä hyvänsä  niin sinne otetaan ja kaikki  ne osaa .Sinä edellinen  kommentoijja et tiedä mitään tuon edellisen kommentoijan asioista joten pidä mölyt mahassasi.

Tiedän että yksikään ammattiloinen ei ole hakenut ensimmäistäkään työpaikkaa, kunhan opettelevat ulkoa montako työtöntä maassa on niin voivat ru

Mistä ja mitäpä sinä kenenkään asioista tiedät? Riehuit täällä, ettei yksikään palstalla hallitusta kritisoiva ole koskaan ollut töissä eikä hakenut yhtäkään työpaikkaa. Esim minulle auoit päätäsi. Sen verran montaa erilaista hommaa tehnyt tässä yhteiskunnassa ja myös nollasopparilla ja vuokrahommissa useasti tehnyt ja sähköpostin outboxissa parhaimmillaan ollut satoja hakemuksia.

Kokeile joskus itse tehdä jotain oikeaa työtä tuon älyvapaan länkyttämisen, lapsellisen nimittelyn ja ihmisten herjaamisen sekä kokoomuspropagandan suoltamisen sijaan. Tee edes jotain hyvää edes yhdelle ihmiselle tässä yhteiskunnassa, mutta sitä varten pitäisi sun ajatella jotain muutakin kuin itseäsi, egoasi ja rahaa. Tuo muiden halveksunta, herjaaminen ja itseriittoisuus voi jonain kauniina päivänä kapsahtaa omaan nilkkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saas nähdä mitä ensi vuodesta tulee, kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

Mitä se sinuun vaikuttaisi kun olet koko ikäsi loisinut tuilla eikä suunnitelmiin kuulu työnteko jatkossakaan?

Minulla on cv 2 sivua. 

Joten sorry siitä. 

Vierailija
444/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän pitää hakea työpaikkoja mihin on realistiset mahdollisuudet päästä, ei voi hakea poliisiksi tai hammashoitajaksi. 

Sinä et ole hakenut ensimmäistäkään niistä duunitorin avoimista kymmenistä tuhansista työpaikoista.

Miksi pitäisi hakea työhön josta et saa riittävää palkkaa? Jostain syystä ne paikat on siellä kuukaudesta toiseen. Suomessa on huonot palkat mutta kallista.

Jos palkka on huono, on tuet liian hyvät. Niitä tuleekin siis leikata, mainiota että tunnustat tämän.

Vierailija
445/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enää ei saa edes Aikuiskoulutustukea alan vaihtoon, joten joudut kilpailemaan satojen merkonomien ja tradenomien kanssa, jos et pysty tekemään fyysistä työtä etkä pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. 

Kelaloiset on tottuneet kyllä aika hyvään kun kerran ainoa työpaikka jonka kelpuuttaa on siisti sisätyö 4000 euron kuukausipalkalla vaikka taskusta ei löydy kuin peruskoulun päättötodistus.

Itse et taida olla päässyt edes peruskoulua läpi jos et osaa tarkistaa työttömyystilastoja. T. Akateeminen ja työkyvytön mutta etsin töitä kun on pakko

Et siis ole työkyvytön. Työkyvytön on työkyvyttömyyseläkkeellä, sinua ei siis vaivaa kuin luulosairaus.

Vierailija
446/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Paikallinen sopiminen tuli voimaan 1.1.2025.

Usein paikallisella sopimisella tarkoitetaan työpaikkakohtaista sopimista jostakin työehtosopimuksen määräyksestä, kuten työajoista, vuosilomista tai palkoista."

https://tem.fi/paikallisen-sopimisen-lisaaminen

katos, päivystävä loinen kuullut puoluepomolta että paikallinen sopiminen on huono juttu. Mitä sinä siitä kestotyöttömänä kuitenkaan tietäisit?

Luin kuinka virkamiehet ovat huolissaan paikallisen sopimisen leviämisestä valtion työpaikkoihin. 

Tehän olette haukkuneet meidät työttömät. Meidän on siis tultava tessiä alemmalla palkalla töihin. 

Vierailija
447/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs nyt oman elämänsä vuokraloordit suu pannaan? Eikö ollutkaan rahasampo HAHAHAHAHAHAAAAA!

Riskit on isot näissä hommissa. Ei varmaan moni tajunnut kahdeksatta sijoitusasuntoa ostaessaan velaksi, että näinkin voi käydä. Tässä nyt lyödään kahdesta suunnasta. Korot nousseet ja vuokralaisten maksukyky koetuksella. Voi olla monelle lopun alku. Sääntö tässäkin ettei liikaa velkaa, että selviää kuivin jaloin kyykystä.

Vierailija
448/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonnsa kävin paljon näytöillä kun olin hakemassa uutta asuntoa työttömänä. Itä-Helsingistä olisi saanut monta yksiötä 600 eurolla ja kuukauden takuulla. Oli ihan hyvä valinnanvara. Pysyin kuitenkin kantakaupungissa, kun löytyi hyvä vuokranantaja ja saatiin sovittua hyvä diili. 22 vuotta olen ollut työtön ja aina maksanut vuokran päivälleen itse kokonaan. Välillä kunnostellut asuntoja, jos on ollut rempattavaa, omistajan suostumuksella. Nykyinen asunto on yli 700 euroa, mutta laadusta kannattaa maksaa. Hyvä sijainti, hiljainen vanha talo, kaikki on just eikä melkein tässä minulle. Aion asua tässä niin kauan kuin se omistajalle käy. 

Vierailija
449/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi hakea työhön josta et saa riittävää palkkaa? Jostain syystä ne paikat on siellä kuukaudesta toiseen. Suomessa on huonot palkat mutta kallista.

Jos palkka on huono, on tuet liian hyvät. Niitä tuleekin siis leikata, mainiota että tunnustat tämän.

Jos palkalla ei kykene elämään ja maksamaan elämisen kustannuksia, ei semmoisella työllä tee yhtään mitään. Katsos kun työnteon tarkoitus on taloudellinen toimeentulo. Ilman sitä putoaa pohja pois koko työnteolta.

Vierailija
450/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi kun alentaa vuokraa niin varmasti löytyy vuokralainen.

Vierailija
451/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei löydykään jonnekin Itä-Helsinkiin. Kuka sinne haluaa, jos on varaa kerran asua Helsingissä?

Itse olen katsellut pk-seudulta asuntoja, mutta kaikki on aivan törkeän hintaisia. Tai sitten niissä on joku 80-luvulla viimeksi uusittu keittokomero. Minähän en muuta asuntoon, jossa ei ole kunnon keittiötä.

Löytyy se kunnollinen vuokralainen, kun pistää hinnan kohdilleen ja kunnostaa sen asunnon ihmisten asumuksen näköiseksi.

Vierailija
452/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis ole työkyvytön. Työkyvytön on työkyvyttömyyseläkkeellä, sinua ei siis vaivaa kuin l

Kukaan ei enää pääse työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
453/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on varaa laittaa 700€ asumiseen niin asun sillä hinnalla jossain ihan muualla kuin tuolla. Eli ongelma todellakin on liian iso vuokrapyynti. Veikkaan että jos laittaa hinnaksi 400€ niin asunto revitään käsistä, ja pääsee vielä itse valkkaamaan parhaan vuokralaisen isosta joukosta. Kohta alkaa opiskelut taas ja moni on vielä vailla  kohtuuhintaista kämppää.

400€:lla saat huoneen solusta tai kimppakämpästä. Edes 20 vuotta sitten et saanut yksiötä siihen hintaan.

Höpöpuhetta. Itse asuin 62 neliön parvekkeellisessa kt kaksiossa ja maksoin siitä 400€ per kk. Asuin 6 vuotta tuolla hinnalla ja viimeiset 2 vuotta hintaan 420€. Muutin pois 5 v sitten. Jos et saa asuntoosi vuokralaista niin syy on aina liian korkeassa vuokrassa. Muista tämä.<

Mitä on tuettu asuminen ? Olin ihan yksityisellä vuokralla.

Vierailija
454/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sinuun vaikuttaisi kun olet koko ikäsi loisinut tuilla eikä suunnitelmiin kuulu työnteko jatkossakaan?

Minulla on cv 2 sivua. 

Joten sorry siitä. 

Ensimmäisellä sivulla pärstävärkki ja toisell pärse?

Vierailija
455/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos sinä kauppiaana antaisit kaikille täydet työtunnit, kun sun kauppa tekee voittoa?

🤭

Vierailija
456/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on cv 2 sivua. 

Joten sorry siitä. 

Ensimmäisellä sivulla pärstävärkki ja toisell pärse?

Ei vaan yksi työpaikka per rivi. 

Vierailija
457/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin tästä.

-kylmät kädet Lkv

Vierailija
458/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on varaa laittaa 700€ asumiseen niin asun sillä hinnalla jossain ihan muualla kuin tuolla. Eli ongelma todellakin on liian iso vuokrapyynti. Veikkaan että jos laittaa hinnaksi 400€ niin asunto revitään käsistä, ja pääsee vielä itse valkkaamaan parhaan vuokralaisen isosta joukosta. Kohta alkaa opiskelut taas ja moni on vielä vailla  kohtuuhintaista kämppää.

400€:lla saat huoneen solusta tai kimppakämpästä. Edes 20 vuotta sitten et saanut yksiötä siihen hintaan.

Höpöpuhetta. Itse asuin 62 neliön parvekkeellisessa kt kaksiossa ja maksoin siitä 400€ per kk. Asuin 6 vuotta tuolla hinnalla ja viimeiset 2 vuotta hintaan 420€. Muutin pois 5 v sitten. Jos et saa asuntoosi vuokralaista niin sy

Mitä on tuettu asuminen ? Olin ihan yksityisellä vuokralla.

Puolet Aravien keskivuokrista 20v. sitten mitä maksoit niin ei nyt ihan normaalia. Tai sitten jossain hevon perseessä, mutta Helsingistä tässä on ollut kyse.

Vierailija
459/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä ja mitäpä sinä kenenkään asioista tiedät? Riehuit täällä, ettei yksikään palstalla hallitusta kritisoiva ole koskaan ollut töissä eikä hakenut yhtäkään työpaikkaa. Esim minulle auoit päätäsi. Sen verran montaa erilaista hommaa tehnyt tässä yhteiskunnassa ja myös nollasopparilla ja vuokrahommissa useasti tehnyt ja sähköpostin outboxissa parhaimmillaan ollut satoja hakemuksia.

Kokeile joskus itse tehdä jotain oikeaa työtä tuon älyvapaan länkyttämisen, lapsellisen nimittelyn ja ihmisten herjaamisen sekä kokoomuspropagandan suoltamisen sijaan. Tee edes jotain hyvää edes yhdelle ihmiselle tässä yhteiskunnassa, mutta sitä varten pitäisi sun ajatella jotain muutakin kuin itseäsi, egoasi ja rahaa. Tuo muiden halveksunta, herjaaminen ja itseriittoisuus voi jonain kauniina päivänä kapsahtaa omaan nilkkaan. "

Älä jaksa lässyttää. Se määrä työtä mitä loiset täällä vinkuu ja optimoi tukiensa perään kääntäisi BKT:n kasvun Kiinankin ohi.

Vierailija
460/705 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä keleillä tulee heti mieleen yksi valtti, jolla vuokranantaja voi erottautua edukseen: Ilmalämpöpumppu! On naurettavaa, miten monesta vuokra-asunnosta puuttuu tällainen perusasia, ihan niin kuin vuokralaiset ei olis ihmisiä ja joutavat kärvistelemään kuumassa asunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän