Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihmetellyt miksi olen niin huono työssäni verrattuna muihin

Vierailija
23.07.2025 |

Kävi sitten ilmi, että osaa porukasta on perehdytetty ihan eri intensiteetillä. Kaiken lisäksi asiat ja ajankohdat ovat olleet sellaisia, että olisin ihan hyvin voinut olla niissä perehdytyksissä myös mukana.

Olen saanut kuraa niskaan, koska en osaa asioita niin hyvin kuin toinen henkilö, mutta miten voisinkaan osata kun perehdytys on ollut ihan eri luokkaa :D Kai se on siitä kun olen niin kiltti, että teen kaiken työn mukisematta ja opettelen itse jos en osaa. Silti tulee haukut ja tälle toiselle ylistystä. Taidan alkaa etsiä uutta työpaikkaa :DD

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli. Onhan teillä niitä avustajia vaikka kuinka monta, kysy niiltä jos tarvis.

Eikä niitä aiempiakaan valtionvarainministereitä ole sen kummemmin perehdytetty.

Vierailija
2/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seli seli. Onhan teillä niitä avustajia vaikka kuinka monta, kysy niiltä jos tarvis.

Eikä niitä aiempiakaan valtionvarainministereitä ole sen kummemmin perehdytetty.

Ihan olen tavallinen rivityöntekijä isossa firmassa. Ja joo ei ole avustajia vaan työnkuvani on olla se vihoviimeinen kuraämpäri jonka selvitettäväksi asiat lankeaa kun kukaan ei tiedä. 

- Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaahan tuo oudolta,että osa perehdytetään paremmin.Itsellä vähän sama tilanne,en saanut mitään perehdytystä ja kuukausia myöhemmin aloittanut työkaveri saa kädestä pitäen pomolta opastukset.No olen sen verran oma-aloitteinen,että opin nopeasti itsekin,mutta kyllähän tuo epätasa-arvoinen kohtelu ärsyttää.Siitä syystä nostan kytkintä.

Vierailija
4/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein parasta on jättää perehdyttämättä kokonaan ja esimerkiksi esihenkilöiden kannattaa jättää myös kokonaan esittäytymättä uudelle hyvinkin potentiaaliselle työntekijälle.

Näin saadaan se kouluttautunein, pätevin ja kovin osaaja pois oman urakehityksen tieltä. Nähty on.

Vierailija
5/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli erään asian koulutus järjestetty aina silloin kun mulla oli vapaapäivä. Vikana koulutuspäivänä pyysivät että jään työajan yli,sanoin ei. Mulle olette laittaneet työajan loppumaan tänään klo 14 ja jos taas olette järkänneet koulutuksen alkavaksi klo 14 voi voi.

Vierailija
6/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaahan tuo oudolta,että osa perehdytetään paremmin.Itsellä vähän sama tilanne,en saanut mitään perehdytystä ja kuukausia myöhemmin aloittanut työkaveri saa kädestä pitäen pomolta opastukset.No olen sen verran oma-aloitteinen,että opin nopeasti itsekin,mutta kyllähän tuo epätasa-arvoinen kohtelu ärsyttää.Siitä syystä nostan kytkintä.

Jep. Minäkin kyllä opin tarvittaessa itse asiat, mutta työnkuva on niin laaja, että asioiden selvittämiseen menee järjettömän paljon enemmän aikaa kuin siihen, että olisi saanut saman tasoiset perehdytykset.

Vierailija
7/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Minäkin kyllä opin tarvittaessa itse asiat, mutta työnkuva on niin laaja, että asioiden selvittämiseen menee järjettömän paljon enemmän aikaa kuin siihen, että olisi saanut saman tasoiset perehdytykset.

- Ap siis tämä.

Vierailija
8/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein parasta on jättää perehdyttämättä kokonaan ja esimerkiksi esihenkilöiden kannattaa jättää myös kokonaan esittäytymättä uudelle hyvinkin potentiaaliselle työntekijälle.

Näin saadaan se kouluttautunein, pätevin ja kovin osaaja pois oman urakehityksen tieltä. Nähty on.

Täähän se varmaan on. Veikkaan, että myös sukupuolellani voi olla osuutta asiaan. 

- Ap

Vierailija
9/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli erään asian koulutus järjestetty aina silloin kun mulla oli vapaapäivä. Vikana koulutuspäivänä pyysivät että jään työajan yli,sanoin ei. Mulle olette laittaneet työajan loppumaan tänään klo 14 ja jos taas olette järkänneet koulutuksen alkavaksi klo 14 voi voi.

Mikähän ihme saa työyhteisön toimimaan noin? Voisi kuvitella, että olisi jokaisen etu, että kaikki osaavat hommansa, mutta ilmeisesti ei.

Vierailija
10/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan olen tavallinen rivityöntekijä isossa firmassa. Ja joo ei ole avustajia vaan työnkuvani on olla se vihoviimeinen kuraämpäri jonka selvitettäväksi asiat lankeaa kun kukaan ei tiedä. 

- Ap

Mulla ihan sama juttu. Saan julkiset moitteet jostain mitättömästä pikkuvirheestä, jonka osaan korjata ihan itse, kunhan vain ehdin. Toisille ei edes huomauteta massiivisista ja taloudellisesti isoista mogista. Varsinkaan jos ovat henkilökunnan lapsia. Ihan kuin mut yritettäisiin savustaa pois. Mutta en lähde. Tiedän että olen oikeasti merkittävissä ja isoissa asioissa todella hyvä. Ja jaksan siis ihan vaan omakehuni voimin. Olen tehnyt vuosia niin itsenäistä työtä, että huono tiimityö tai johtaminen tai kehujen puute ei mua hetkauta hirveästi. Haluaisin vain arvata toisen taka-ajatukset. Töissä on onneksi toinenkin työkaveri, joka kokee että häntä moititaan pikkuvioista samalla lailla turhaan, eli saamme toisistammekin tukea. Enkä siis ole mikään kissa, joka nostaa omaa häntäänsä. Vaan hyväntuulinen mukava mirri. Ehkä sitten mun kiltteys ärsyttää vallanhimoisia, ja ne luulevat että tavoittelisin heidän pikkupomon virkaansa, mitä en tee, kun ei kiinnosta.

Vierailija
11/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täähän se varmaan on. Veikkaan, että myös sukupuolellani voi olla osuutta asiaan. 

- Ap

Minun kohdalla on ollut aivan varmasti muutaman kerran juuri näin. Pelattu törkeästi sivuun vain, kun kokevat uhkaksi pätevämmän moniosaajan. 

Vierailija
12/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää sen verran paljon, että viikonloppuna käytän työpäivän verran aikaa työhakemusten tekemiseen. En aio olla tässä työpaikassa enää ensi vuonna. Kaikenlaista kuraa sietänyt, mutta nyt valkeni täysin, että ei se vika ole minussa vaan työpaikassa. 

-Ap

Vierailija
13/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän ihme saa työyhteisön toimimaan noin? Voisi kuvitella, että olisi jokaisen etu, että kaikki osaavat hommansa, mutta ilmeisesti ei.

Nimenomaan. 

Mutta muutakin ulkopuolelle jättämistä on. Esim. yksi pikkupomoista parkui jotain kovaan ääneen koko päivän, ja muut oli hyvinkin empaattisia häntä kohtaan. Mulle ei kerrottu syytä lainkaan, miksi parkui. Olin todella hämilläni koko päivän, mutta en tietenkään voinut edes sanoa mitään myötätuntoista, kun en tiennyt mistä oli kyse. Itse kerron kaikille syyn, jos olen töissä pois tolaltani. Toinen oli privaattijuhlat, mihin kutsuttiin muita työntekijöitä, mutta ei mua, mutta mulle kyllä kerrottiin, että ovat menossa sellaisiin. Voisiko nämä privaattiasiat jättää pois työpaikoilta, jos ei kerrota tasapuolisesti kaikille, mistä on kyse? Ja oikeasti mua ei edes muuten kiinnosta, mutta haluaisin käyttäytyä asiallisesti, jos on jotain.

Vierailija
14/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on hommia, jotka on sovittu yhdessä, että kaikki tekee. Huomaan, että olen ainoa joka noudattaa yhdessä sovittuja asioita ja ainoa joka tekee niitä. Niin syöhän se, jos sitten mulle tullaan huutamaan jostain pikkuvirheestä, kun kukaan ei kuitenkaan ole täysin virheetön. Päätin nyt salaa, että pyrinkin tekemään vain isoja ja näyttäviä hommia, vaikka mut laitetaan aina mielellään näkymättömään peruspuurtamiseen. Ja opettelen sitten vaikka itse niitä vaikeita hommia, kun lähin esimies ei suostu niitä näyttämään, vaikka isopomo käskee aina kysymään lähiesimiestä opettamaan. 

Vierailija
15/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Minun kohdalla on ollut aivan varmasti muutaman kerran juuri näin. Pelattu törkeästi sivuun vain, kun kokevat uhkaksi pätevämmän moniosaajan. 

Mun kohdalla tää olisi turhaa, sillä olen ihan itse ilmoittanut, etten halua mihinkään johtotehtäviin. Tykkään itsenäisestä perustekemisestä, en muiden vahtimisesta.

Vierailija
16/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🖕🏿

Vierailija
17/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen niin, että kun opetan jonkun homman toiselle työkaverille hyvin, helpotan omaa työtaakkaani, vaikkei perehdytys varsinaisesti kuulukaan mun työnkuvaan. Samoin ajattelen, että jos teen hommani hyvin, kenenkään ei tarvi korjata sitä jäljestäpäin, niin kuin korjaan monen muun hommia, mihin sitten palaakin mun työaikaa rutosti. Vaikka olen hyvin itsenäinen, tykkään myös hyvin rullaavasta tiimityöstä.

Vierailija
18/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on avautumassa hyvä paikka parin vuoden päästä erään johtajan eläköityessä. Miten ilmoittaa näille kiipijöille, että pitäkää hyvänänne, ei kiinnosta, että tämä muiden tahallinen kampittaminen loppuisi?

Vierailija
19/19 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä on avautumassa hyvä paikka parin vuoden päästä erään johtajan eläköityessä. Miten ilmoittaa näille kiipijöille, että pitäkää hyvänänne, ei kiinnosta, että tämä muiden tahallinen kampittaminen loppuisi?

En osaa enää sanoa muuta neuvoa kuin ehkäpä asia pitää ilmoittaa saunan takana. Ei tällaisten hiekkalaatikkoleikkien pelaajille ehkä muu toimi. Ei pysty oikein asettumaan siihen ajatusmaailmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi