Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua kristinuskosta

Vierailija
23.07.2025 |

Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai?  Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän.  Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?

Kommentit (1854)

Vierailija
321/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala on antanut Raamatussa ohjeet ihmiselle, miten elää, muttei pelastus ole siitä kiinni, kuinka hyvin siinä onnistumme, sillä me kaikki teemme syntiä joka päivä! Joka tämän kiistää, kiistää Raamatun sanan. Paavalikin kirjoitti: En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo. 

Meidän on siis hyvä tehdä hyvää, muttei pelastusta IKINÄ ansaita. Se on Jumalan lahja. 

Joka muuta väittää, vääristää Raamatun sanomaa. 

Kristinuskon ja Paavalinkin "ongelma" on kuvitelma siitä, että ihminen voisi säilyttää minuutensa vaikka "minä" ei ole todellinen. "Minä" on erillisyyttä Jumalasta. Kun minää ei ole, katsoo ihminen maailmaa Jumalan silmin, ei omin silmin.

"Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti." 1. Moos. 3:7

Kun "minä" eli valhe katoaa, niin katoaa myös pahuus, koska pahuus on itsekkyyttä ja itsekkyys on valhe.

Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta. Joh. 1:17

Armo ("charis") tarkoittaa maailman näkemistä Jumalan silmin, sikäli kuin Jumalalla ylipäätään on silmiä, koska Jumala on Henki.

Totuus ("aletheia") on se, että erillistä "minää" ei ole olemassa, koska on vain yksi Minä. Ilman erillistä ruumista ei ole erillistä "minää" ja on vain yksi ruumis Kristus.

"Minä olen tie ja totuus ja elämä." Joh. 14:6

"Sillä niinkuin ruumis on yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kaikki ruumiin jäsenet, vaikka niitä on monta, ovat yksi ruumis, niin on Kristuskin" 1. Kor. 12:12

"Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä." Joh. 15:5

"Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10:30

Minä olen = Jumala 

Jumala = kaikki

Jumala = yksi. 

Jumala sanoi Moosekselle: "Minä olen se joka olen." Hän sanoi vielä: "Näin sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Minä olen on lähettänyt minut teidän luoksenne. 2. Moos. 3:14

"ehje" merkitsee "minä olen", jahve "hän on". Jumalan nimeä "hän on" ei voi lausua, koska se tarkoittaisi erillisyyttä Jumalasta.  Koska ihmisen on vaikea ymmärtää olevansa yhtä Jumalan kanssa käyttivät Israelilaiset Jumalasta nimeä adonaj 'Herra'

Jumala ei siten ole jahve "hän on" vaan "ehje" "minä olen". Nöyrä alistuu Minun tahtooni.

Pieni lapsi ei vielä tiedosta olevansa erillinen "minä".

Niin Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta". Matt. 19:14

Vierailija
322/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi testamentti on hyvin selväsanainen: Kristus täytti koko lain, ja jos noudattaa yhtä sen käskyistä (vanha testamentti) on velvollinen noudattamaan kaikkia (Gal. 5:3). On valittava joko laki tai Jeesus, eikä napsia parhaita paloja kummastakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos uskoo että Uusi Testamentti on totta niin pääseekö taivaaseen? 

Ei riitä. Uudessa testamentissa Jumala itse sanoo että vanhakin on voimassa pienintä piirtoa myöten.

Jos noudattaisimme vanhan testamentin lakia, olisimme lain alaisia. Ja juuri laista Jeesus tuli meidät vapauttamaan. Hän täytti sen viimeistä piirtoa myöten. Tässä yksi esimerkki vanhan testamentin laista, jota en usko kenenkään kristityn enää noudattavan:

Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään ja polttakoon sen alttarilla. Mutta veri on puserrettava alttarin kylkeen. (3. Moos. 1:17)

Mutta homous on syntiä? 

Vierailija
324/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi olla reippaampaa tämä.

Vierailija
325/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat, koska Hän rakastaa meitä. 

Jos Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat, niin kaikki ihmiset pelastuvat. Jos kaikki ihmiset eivät pelastu, Jumala ei tahdo, että kaikki ihmiset pelastuvat.

Se ei mene ihan noin. Sinun mallissasi ihmisellä ei ole vapautta valita osaansa, vaan Jumala pakottaa kaikki luokseen.

Jumala on kaikkivaltias. Et taida oikein sisäistää mitä se tarkoittaa. Jos kaikkivaltias tahtoo jotakin niin mikä voisi estää sitä tapahtumasta?

Siis kaikki valtias.

Mikä voisi tulla sen tahdon tielle, kerro se.

Ihmisen tahto.

Jumala on rakkaus, eikä pakott

Sinä et selvästikään ymmärrä asian logiikkaa.

Vierailija
326/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Uudessa testamentissa Jumala itse sanoo että vanhakin on voimassa pienintä piirtoa myöten.

Jos noudattaisimme vanhan testamentin lakia, olisimme lain alaisia. Ja juuri laista Jeesus tuli meidät vapauttamaan. Hän täytti sen viimeistä piirtoa myöten. Tässä yksi esimerkki vanhan testamentin laista, jota en usko kenenkään kristityn enää noudattavan:

Pappi tuokoon linnun alttarin luo, repäisköön irti pään ja polttakoon sen alttarilla. Mutta veri on puserrettava alttarin kylkeen. (3. Moos. 1:17)

Kyllä, koska siitä puhutaan uudessa testamentissakin, eli kuuluu uuteen liittoon (paavalin kirje roomalaisille 1.25-27):

He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. 26Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.

Mutta homous on syntiä? 

Vierailija
327/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan tarinat on kyllä aika hurjia! Kuka esim. näki kun A&E syntyivät ja E söi ompun? Miten koko ihmiskunta sikisi noista kahdesta? Miksi dinojen piti kuolla? Miksi maapallo on huonosti suunniteltu eli epävakaa pallo? 

Miksi Jumala sallii tulivuorenpurkaukset, tsunamit, maanjäristykset, hirmumyrskyt ym. luonnonilmiöt jotka tuhoavat ihmisiä, eläimiä ja luontoa? Miksi tämä planeetta on huono? 

Vierailija
328/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa liitossa (Uusi testamentti) paavali kirjoittaa homoseksuaalisuudesta näin: (Room. 1: 25-27)

He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. 26Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.

Vierailija
329/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homous ei tarkoita säädyttömyyttä eikä irstailua. Se tarkoittaa rakkautta 💖 

Vierailija
330/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhan tarinat on kyllä aika hurjia! Kuka esim. näki kun A&E syntyivät ja E söi ompun? Miten koko ihmiskunta sikisi noista kahdesta? Miksi dinojen piti kuolla? Miksi maapallo on huonosti suunniteltu eli epävakaa pallo? 

Miksi Jumala sallii tulivuorenpurkaukset, tsunamit, maanjäristykset, hirmumyrskyt ym. luonnonilmiöt jotka tuhoavat ihmisiä, eläimiä ja luontoa? Miksi tämä planeetta on huono? 

Jumala puhuu monella eri tavalla. Toisille riittää lempeä puhe, mutta Jumala voi puhua myös rajusti pelastaakseen ne, jotka vielä avaavat sydämensä hänelle. Ilmestyskirja kertoo tapahtumista, joita me näemme tällä hetkellä ympäri maailmaa. Jumala ravistelee maailmaansa, jotta edes joku vielä huutaisi häntä avukseen. Usein ihminen on niin kova ja ylpeä, ettei suostu pelastettavaksi kuin vasta tiukan paikan tullen. Mutta hyvä, jos edes silloin, sillä panoksena on ikuisuus. Jos tässä elämässä joudummekin kärsimään, mutta löydämme elävän yhteyden Jumalaan sen kautta, se on vain siunaus. 

Vierailija
331/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskossa ei ole kyse pelkästään mekaanisesta totena pitämisestä, vaan luottamuksesta. Siitä, että aidosti pitää Jeesusta Jumalan Poikana ja myös tahtoo seurata häntä ja luottaa hänen opetukseensa. Kukaan ei kykene noudattamaan Jeesuksen opetuksia täydellisesti ja jokaisella on omat heikkoutensa, mutta uskoon sisältyy myös tämän oman rajallisuutensa tunnustaminen ja sen pyytäminen, että usko vahvistuisi.

Eli taivaaseen pääse vain kourallinen ihmisiä 🙁

Taivaassa on lukematon valkopukuisten joukko kaikista kansoista ja heimoista.Niin paljon ettei voi lukea maanpäällisellä matamatiikalla sanotaan ilmestyskirjassa.

Vierailija
332/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saisi olla reippaampaa tämä.

Saisi mennä töihin nämä.

Vierailija
333/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylösnousemuksen jälkeen Jeesus ilmestyi 40 päivän aikana opetuslapsille ja seuraajilleen. Ei valtaapitävälle papistolle eikä maallisille hallitsijoille, ei hänet tuominneille. Miettikääpä, miksi näin. Ei tarvinnut vakuuttaa ketään. Jeesus antoi seuraajilleen tehtävän viedä evankeliumi kaikille kansoille. Saul, Paavali lähti viemään evankeliumia pakanakansoille. Kaikki oli hyvin järjestetty.

Ihan päin persettä järjestetty. On mennyt 2000 vuotta eikä ole onnistuttu. Kumma kun kaikkivoipa jumala tehnyt itse. Piileskelee vain.

Vierailija
334/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homous ei tarkoita säädyttömyyttä eikä irstailua. Se tarkoittaa rakkautta 💖 

Kristinuskon kannalta ajattelemme, että Jumala joka meidät on tehnyt, on se joka määrittelee rakkauden. Jumala antaa kuitenkin ihmisen tehdä niin kuin hän haluaa. Minä pidän homoutta syntinä, koska Raamattu niin sanoo, mutta syntiä on paljon muukin asia: vaikka se että ajattelen mielessäni: Ootpa tyhmä! (en tarkoittanut sinua, vaan näin esimerkkinä vain). 

Mutta se, mikä lopulta määrittää ihmisen iankaikkisen kohtalon, on se miten vastasimme Jeesuksen kutsuun. Otimmeko hänen armonsa lahjana vastaan vai kieltäydyimmekö siitä.

Vierailija
335/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylösnousemuksen jälkeen Jeesus ilmestyi 40 päivän aikana opetuslapsille ja seuraajilleen. Ei valtaapitävälle papistolle eikä maallisille hallitsijoille, ei hänet tuominneille. Miettikääpä, miksi näin. Ei tarvinnut vakuuttaa ketään. Jeesus antoi seuraajilleen tehtävän viedä evankeliumi kaikille kansoille. Saul, Paavali lähti viemään evankeliumia pakanakansoille. Kaikki oli hyvin järjestetty.

Ihan päin persettä järjestetty. On mennyt 2000 vuotta eikä ole onnistuttu. Kumma kun kaikkivoipa jumala tehnyt itse. Piileskelee vain.

Aika hyvin on evankeliumi menestynyt ja levinnyt ympäri maailman. Kiitos Jumalalle! 

Vierailija
336/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kristinuskon kohdalla tulee se ikuisuus kysymys vastaan; eli jos jumala on kaikkivoipa ja täydellisen hyvä mutta hän ei halua lopettaa kärsimystä, hän ei ole hyvä. Jos hän taas ei pysty kärsimystä lopettamaan vaikka haluaisi, hän ei ole kaikkivoipa.

Kyllä Jumala on hyvä ja kaikkivoipa. Minä en ole Jumala, minä olen minä. Minä teen pahoja asioita, koska olen maailmassa jossa vaikuttaa paha. Onneksi täältä on pääsy pois, hyvän puolelle. Jeesus. Jeesus on voittanut kuoleman.

Vierailija
337/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä välipalaksi musiikkia. Tämä kertoo ihanasti kristityn vapaudesta. Kiitos Jeesus!

Vierailija
338/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltähän se raamatusta löytyy vastaus tie on kapea ja vain harva valitsee Jumalan lopulta. 

"Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva. Sydämen usko tuo vanhurskauden, suun tunnustus pelastuksen."

"Miten ahdas onkaan se portti ja kapea se tie, joka vie elämään, ja harvat löytävät sen!

Sydän pumppaa verta, aivot on se elin joka uskoo tai on uskomatta.

Ja edelleenkään en voisi uskoa kristinuskoa todeksi vaikka haluaisin sitä enemmän kuin mitään muuta, kun se on parhaan ymmärrykseni mukaan epätotta. Sellaisia asioita ei voi uskoa todeksi.

"5 Turvaa Herraan kaikesta sydämestäsi

<

Selvä. Nyt sitten vain pitäisi valita se oikea uskonto.

Maailmassa on 4200 uskontoa, vain yksi usko.

Vierailija
339/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus antaa ymmärtää (Matt 25.luku) että Taivasten valtakunta on oleva 10 morsiusneidon kaltainen. Eli seurakunta, uskovat ovat viimeisinä päivänä seuraavan kaltaisia: 5 viisasta ja 5 tyhmää. He kaikki odottavat Jeesuksen paluuta maan päälle. He kaikki myös väsyvät odottamiseen ja nukkuvat.

Sitten kuuluu huuto taivaasta: Jeesus (ylkä) palaa! Toiset viisi olivat valmiita, koska heillä oli lampuissaan tarpeeksi öljyä. Toiset viisi eivät päässeet hääaterialle. Ei tässä puhuta seurakunnan ulkopuolisista ihmisistä, vaan uskovista tai ainakin niistä jotka luulevat olevansa sisällä uskossa.

"Herra, emmekö me sinun nimessäsi parantaneet sairaita ja ajaneet ulos riivaajia..." Siis eihän mikä tahansa sakki tuollaisia ihmetekoja voi tehdä, kuin ne jotka seurakunnassa ovat mukana olleet. Ja mitä Jeesus heille vastaakaan:

"Menkää pois minun tyköäni. Minä en ole koskaan teitä tuntenut."

On siis oltava tosissaan uskonsa kanssa. Kerran uskoon tullutkin voi etääntyä niin kauas, että vain suorittaa hengellisiä asioita, mutta ei valvo että suhde Jeesukseen on kunnossa. Minä uudistin suhteeni Jeesukseen nyt kevään aikana. Olin ajautunut kauas. Minä kuulin huudon: Jeesus tulee pian takaisin, laitahan lamppusi kuntoon! Se onnistuu ihan kotona synnit tunnustamalla ja rukoilemalla. Kunhan on tosissaan. Sen jälkeen valitsemme joka päivä uudelleen, että haluamme Jeesusta seurata. Se ei lopu siihen yhteen katumushetkeen vaan on loppuelämän prosessi.

Vierailija
340/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika hyvin on evankeliumi menestynyt ja levinnyt ympäri maailman. Kiitos Jumalalle! 

Nykyisin on mittaamattomat mahdollisuudet sateliitin kautta julistaa kaikkialle maailmaan valtakunnan evankeliumia joka on tarkoitettu kaikille kansoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän