Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustelua kristinuskosta

Vierailija
23.07.2025 |

Harmillisesti kaikki uskontoon liittyvät keskustelut poistetaan vaikka ne olisivat hyvinkin mielenkiintoisia, mutta tempauskeskustelua lukiessani jäin pohtimaan tätä, että jos taivaaseen pääsevät vain uskossa olevat kristityt, niin eihän sinne pääse kuin kourallinen ihmisiä kun ei-uskossa olevat kristityt, muiden uskontojen edustajat, uskonnottomat, ateistit jne. joutuvat helvettiin vai?  Kuitenkin kristittyjä on kaiken kaikkiaan vähemmistö ja heistä uskossa olevia vieläkin vähemmän.  Onko taivas siis vain valiojoukolle ja muut joutuvat uuneja lämmittämään?

Kommentit (1854)

Vierailija
241/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homous on syntiä, naispappeus on syntiä eli homot ja naispapit/-saarnaajat joutuvat kadotukseen?  Entäpä kristillisdemokraatit puolueaktiivinaiset?

Jokainen meidän hyvä teko on kuin likainen rätti Jumalan edessä.

Kristinuskon tuhoisuuden ja vastenmielisyyden oleellisin ydin kiteytettynä yhteen lauseeseen.

Raamattua voi lukea totuutta etsien tai sitten, kuten sanotaan: lukee kuin piru Raamattua. Tässä kohdassa, jota nyt kritisoitte, kerrotaan siitä ,ettemme voi omilla hyvillä teoillamme pelastaa itseämme, vaan pelastus on vain ja ainoastaan Jumalan lahja Jeesuksen tähden. Toki Jumala iloitsee siitä että teemme hyviä tekoja, ja niin ihmisten tulisikin tehdä, mutta pointti on se, etteivät ne parhaimmatkaan teot pelasta!

Vierailija
242/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumalan tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat, koska Hän rakastaa meitä. 

Jos Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat, niin kaikki ihmiset pelastuvat. Jos kaikki ihmiset eivät pelastu, Jumala ei tahdo, että kaikki ihmiset pelastuvat.

Se ei mene ihan noin. Sinun mallissasi ihmisellä ei ole vapautta valita osaansa, vaan Jumala pakottaa kaikki luokseen.

Jumala on kaikkivaltias. Et taida oikein sisäistää mitä se tarkoittaa. Jos kaikkivaltias tahtoo jotakin niin mikä voisi estää sitä tapahtumasta?

Siis kaikki valtias.

Mikä voisi tulla sen tahdon tielle, kerro se.

Se,

Niin onhan Hän tiennyt mutta periaatteessa olisi mahdollista että ihmiset ei seuraisi sarvipäätä eikä kuuntelisi hänen valheita. Juudaskin oli 1 kahdestatoista opetuslapsesta mutta teki niinkin älyttömän teon kuin petti Jeesuksen kuvitteli 30 hopearahan olevan sen väärti, varasti vielä yhteisestä kassasta ja osti pellon. Sen jälkeen hirtti itsensä. Turhamaisia ja älyttömiä on ihmisten ajatukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat pääsevät taivaaseen, joten ei tarvitse olla mikään valioyksilö, riittää kun uskoo.

Siitä on kyllä vallan monta käsitystä että mikä on oikea pelastava usko. Yhteistä niille kaikille on että oikeassa pelattavassa uskossa ei kovin moni ole. Mistähän sen tietää että kuuluu juuri oikeaan porukkaan?

Eihän sitä kukaan tiedäkään.

Vierailija
244/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homous on syntiä, naispappeus on syntiä eli homot ja naispapit/-saarnaajat joutuvat kadotukseen?  Entäpä kristillisdemokraatit puolueaktiivinaiset?

Jokainen meidän hyvä teko on kuin likainen rätti Jumalan edessä.

Kristinuskon tuhoisuuden ja vastenmielisyyden oleellisin ydin kiteytettynä yhteen lauseeseen.

Tuo on itsekästä omavanhurskautta jossa ihminen ihailee ja kehuu omia tekemisiään.

Vierailija
245/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavikon hiekkademonin palvojat ovat a) maanpettureita b) luopioita.

Vierailija
246/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki uskovat pääsevät taivaaseen, joten ei tarvitse olla mikään valioyksilö, riittää kun uskoo.

Siitä on kyllä vallan monta käsitystä että mikä on oikea pelastava usko. Yhteistä niille kaikille on että oikeassa pelattavassa uskossa ei kovin moni ole. Mistähän sen tietää että kuuluu juuri oikeaan porukkaan?

Raamatustahan sen voi lukea. 

Vierailija
247/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvin yksinkertainen asia: Mikään porukka ei sinua vie taivaaseen, vaan ainoastaan Jeesus! Raamatussa sanotaan: Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.

Mitään muuta ei tarvita. Ja tietenkin voisimme puhua myös siitä, mitä usko tarkoittaa....sillä kyllähän sielunvihollinenkin uskoo Jeesuksen olemmassaoloon. Ei siis ole kysymys totena pitämisestä, vaan siitä, että uskot elämäsi Hänen haltuunsa. Haluat seurata Hänen tahtoaan ja olla häneen yhteydessä. No religion, but relationship!

Vierailija
248/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Jumala tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuvat, niin kaikki ihmiset pelastuvat. Jos kaikki ihmiset eivät pelastu, Jumala ei tahdo, että kaikki ihmiset pelastuvat.

Se ei mene ihan noin. Sinun mallissasi ihmisellä ei ole vapautta valita osaansa, vaan Jumala pakottaa kaikki luokseen.

Olisiko se pakottamista jos vain tekisi olemassaolonsa kaikille tiettäväksi? Ja millä perusteella?

Hän on ilmestynyt monille ja syvältä ateismista on ihmiset kohdanneet, mutta ihmiset sanoo että se hurahti. Mikään määrä todisteita ei riitä kun ihmin

Saisiko kumminkin jonkin määrän niitä todisteita. Eihän sitä tiedä vaikka vakuuttaisivatkin.

Uuden testamentin alussa on 4 evankeliumikirjaa todistukseksi.

Eri

Vierailija
249/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ryöstäjä uhkaa aseella ja sanoo "Rahat tai henki! ", onko minulla silloin vapaus valita? Jos annan rahat, teen sen omasta tahdostani ja pelastun, mutta jos en, kuolemani on oma valintani, jota ryöstäjä kunnioittaa, koska hän ei halua pakottaa minua antamaan rahojani? 

Eli voisi päätellä että olet tehnyt parannuksen ja antanut elämäsi Jeesukselle? 

Vierailija
250/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis on sanottu että menet kadotukseen ja piste? Vai varoitettu sanottu että ellet muuta tapojasi niin joudut vielä joudut kadotukseen?" 

"Kaksi aivan eri asiaa. Toisessa henkilö tuomitaan poikkeuksetta kadotukseen ja toisessa hieman herätellään, että ellei tee parannusta niin edessä tosiaan on ikuinen kadotus."

Ihan on kuule suoraan sanottu, että helvettiin joudun. Mitä tapojani minun pitäisi muuttaa ja tehdä parannus mistä? Olen ihan kiva rehellinen ihminen, uskon Jumalaan, olen kristitty, mutta en ole saanut uskonnollista herätystä eli perusluterilaisia ollaan. Kas sehän se syntini on, vaikka onhan niitä paheita ja syntejä tietty muitakin, mutta ei mitään todellusta pahaa. Ei auta, helvettiin mennään jos näihin eräisiin on uskominen. 

Vierailija
251/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin kertoa niille, jotka todella etsivät vastauksia näihin tärkeisiin kysymyksiin, että olen itse saanut kokea sen, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan. Jos vilpittömästi etsit Jumalaa tai vain kyselet onkohan Hän totta, voit rukoilla, niin kuin minäkin rukoilin: Jos olet olemassa, ilmaise jo jotenkin minulle ja anna minulle usko. 

Nyt olen yli 30 vuotta saanut kulkea Jumalan kanssa ja voin täydestä sydämestäni sanoa, että rakastan Herraani Jeesusta ja olen saanut monin tavoin kokea Hänen hyvyyttään, silloinkin kun olen itse ollut paha. Hänen armonsa ja rakkautensa ovat käsittämättömiä! Jos minä olisin Jumala, olisin jo monta kertaa hyljännyt tämmöisen ihmisen, kuin minä olen. Olen tehnyt paljon pahaa, myös uskossa ollessani. Pahalla tarkoitan nyt vaikkapa juoruamista, valehtelua tai jotain sen tyylistä. Mutta viimeisen vuoden aikana Jeesus on rakkaudessaan vetänyt minua taas lähemmäs ja olen siitä tosi kiitollinen! Jeesus on tie, totuus ja elämä. 

Vierailija
252/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin olisi, niin olisiko ihmisillä silloin enää vapaata tahtoa? Ja olisiko Jumala oikeudenmukainen, jos alkaisi tuomaan taivaaseen väkeä jonkun takaoven kautta? 

Tähän voisi vastata niin monella tavalla.

Saatana *tietää maksimaalisella empiirisellä varmuudella* että Jumala on olemassa. Jos halutaan postuloida jotain yliluonnollisia täydellisen varmuuden saavuttamisen tapoja, niin Saatana on täysin varma siitä, että Jumala on olemassa. Ei estänyt häntä kapinoimasta Jumalaa vastaan.

Moni ateisti sanoo, että ei usko Jumalan olemassaoloon, koska todisteita ei ole, mutta vaikka saisikin todisteet, ei palvoisi koska palvomisen konsepti on moraalisesti kestämätön, Raamatun Jumala on hirviömäinen despootti jne. Tieto Jumalan olemassaolosta ei näytä johtavan automaattisesti kunnioitukseen tai palvomiseen.

En voi valita vapaasti uskoa tai olla uskomatta, jos parhaan ymmärrykseni mukaan kristinusko on epätosi. Ihminen ei voi valita uskoa todeksi sellaista, jonka epätotuudesta hän on vakuuttunut.

Oliko esim. Paavalin tahto vapaa? Hän sai tarinan mukaan hyvin voimallisen ilmestyksen, jonka seurauksena hän kääntyi. Jos tämä oli vapaata tahtoa loukkaamatonta Paavalilla, se olisi vapaata tahtoa loukkaamatonta kaikilla muillakin.

Onko taivaassa vapaata tahtoa? Jos on, varmuus Jumalan olemassaolosta ja vapaa tahto eivät ole ristiriidassa. Jos ei ole, vapaa tahto ei ole välttämätöntä.

Siinäpä nyt alkuun.

Vierailija
253/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä kukaan tiedäkään.

Kristinuskon varmin ja lyhyin pelastus tapaus on ristin ryövärin tarina. Synnin ja Herrauden tunnustaminen. 

Toinen ristillä vain pilkkasi vaikka hänellä olisi ollut yhtäläinen mahdollisuus ja molemmat oli tilanteessa mistä ei ole enää inhimillistä ulospääsyä. Jumala haluaa kuitenkin että tekisimme töitä tässä ajassa ja emme odota sinne kuolin vuoteelle asti ja moni pelastuisi, siitä tulee myös iankaikkinen palkka. Joillekkin voi tulla myös äkkilähtö ja se valinta jää voimaan minkä on valinnut.

Vierailija
254/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siis on sanottu että menet kadotukseen ja piste? Vai varoitettu sanottu että ellet muuta tapojasi niin joudut vielä joudut kadotukseen?" 

"Kaksi aivan eri asiaa. Toisessa henkilö tuomitaan poikkeuksetta kadotukseen ja toisessa hieman herätellään, että ellei tee parannusta niin edessä tosiaan on ikuinen kadotus."

Ihan on kuule suoraan sanottu, että helvettiin joudun. Mitä tapojani minun pitäisi muuttaa ja tehdä parannus mistä? Olen ihan kiva rehellinen ihminen, uskon Jumalaan, olen kristitty, mutta en ole saanut uskonnollista herätystä eli perusluterilaisia ollaan. Kas sehän se syntini on, vaikka onhan niitä paheita ja syntejä tietty muitakin, mutta ei mitään todellusta pahaa. Ei auta, helvettiin mennään jos näihin eräisiin on uskominen. 

Sittenhän asiasi on hyvin, kun kerran Jeesus on sinut lunastanut. Ehkä voisit muistuttaa sukulaisiasi tuosta kohdasta ettei pidä mennä tuomitsemaan lähimmäistään, koska sellaiset asiat eivät ole heidän päätettävissään.

Muutenkin varsin hedelmätöntä mennä muita kritisoimaan, ellei osoita selvästi että missä on varsinaisesti tehnyt väärin. Silloin kannattaisi ottaa malkahirsi ensin pois omasta silmästä, ennen kuin menee muiden silmiä ronkkimaan.

Parannuksen teon paikka siis sukulaisilla. 

Vierailija
255/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule rakas ihminen! Meidän pelastus ei ole onneksi ihmisten käsissä vaan Jeesuksen! Ja Raamattu sanoo, että jos sinä sydämessäsi uskot, että Jumala on Jeesuksen herättänyt kuolleista ja suullasi tunnustat sen ihmisten edessä, niin sinä pelastut. Ei mikään teko tai tekemättä jättäminen sinua pelasta, yksin Jeesus! Ei saa antaa ihmisten määritellä asiaa, joka on vain Jumalan asia. 

Vierailija
256/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joko on Uskon vanhurskas tai ei ole. Suosittelen käymään jossain missä saa kunnon opetusta. luther kirkko, lähetyshiippakunta, vapaaseurakunta, helluntaiseurakunta. 

Vierailija
257/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule rakas ihminen! Meidän pelastus ei ole onneksi ihmisten käsissä vaan Jeesuksen! Ja Raamattu sanoo, että jos sinä sydämessäsi uskot, että Jumala on Jeesuksen herättänyt kuolleista ja suullasi tunnustat sen ihmisten edessä, niin sinä pelastut. Ei mikään teko tai tekemättä jättäminen sinua pelasta, yksin Jeesus! Ei saa antaa ihmisten määritellä asiaa, joka on vain Jumalan asia.

Onko ihmisen synnyttävä uudelleen ylhäältä jotta voi pelastua?

Vierailija
258/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näin olisi, niin olisiko ihmisillä silloin enää vapaata tahtoa? Ja olisiko Jumala oikeudenmukainen, jos alkaisi tuomaan taivaaseen väkeä jonkun takaoven kautta? 

Tähän voisi vastata niin monella tavalla.

Saatana *tietää maksimaalisella empiirisellä varmuudella* että Jumala on olemassa. Jos halutaan postuloida jotain yliluonnollisia täydellisen varmuuden saavuttamisen tapoja, niin Saatana on täysin varma siitä, että Jumala on olemassa. Ei estänyt häntä kapinoimasta Juma

Tottahan Paavalilla vapaa tahto oli. Hänhän olisi voinut kieltäytyä tehtävästä ja syyttää oudosta tapauksesta esim. auringonpistosta ja minkä kaiken muun syyksi liberaaliteologit hänen saamansa ilmestyksen nyt ovatkaan laittaneet.

Ja kuten alussa oli, niin kyllä Jumalaa vastaan voi kapinoida vaikka tietäisikin että sellainen on. Ei Jeesustakaan moni lähtenyt seuraamaan, vaikka näki voimatekoja livenä, vaan lopuksi ylipapit teloituttivat hänet.

Voitte siis Jumalan kutsun kuullessanne tarttua siihen tai sitten hylätä sen.

Vierailija
259/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule rakas ihminen! Meidän pelastus ei ole onneksi ihmisten käsissä vaan Jeesuksen! Ja Raamattu sanoo, että jos

Täytyy myöskin elää jumalan antamien ohjeiden mukaan.

Vierailija
260/1854 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule rakas ihminen! Meidän pelastus ei ole onneksi ihmisten käsissä vaan Jeesuksen! Ja Raamattu sanoo, että jos sinä sydämessäsi uskot, että Jumala on Jeesuksen herättänyt kuolleista ja suullasi tunnustat sen ihmisten edessä, niin sinä pelastut. Ei mikään teko tai tekemättä jättäminen sinua pelasta, yksin Jeesus! Ei saa antaa ihmisten määritellä asiaa, joka on vain Jumalan asia.

Onko ihmisen synnyttävä uudelleen ylhäältä jotta voi pelastua?

Niinhän se Johanneksessa selvästi sanotaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi