Pitkiä matkoja lentäneet! Saatteko lentokoneessa nukutuksi?
Kommentit (33)
En pysty nukkumaan missään liikkuvassa välineessä, liikaa ärsykkeitä. Itse lentäminen sinänsä ei haittaa, se on itseasiassa kivaa mutta on ihan täysi mahdottomuus nukkua istuvassa asennossa. Sitten ovat kanssamatkustajat, hölötys, tuuppiminen, vessassa ramppaaminen ja parkuvat kakarat.
Edes unilääkkeet eivät saa tajua pois. Pahin kokemus taisi olla lento kiinalaisella halpisyhtiöllä Uuteen-Seelantiin. Se oli kuin karjavaunussa matkustamista. En ole r*sisti mutta pakko vaan sanoa, että kyllä on kulttuureissa eroja. Kiinalaiset matkustajat olivat täysin rajattomia, ei minkäänlaista käsitystä omasta tilasta ja toisen tilan kunnioittamisesta. Siinä vaiheessa, kun vieressä istuneen perheen teini istui mun tarjottimelle, meinasi läikkyä yli.
Eli jos lennät mannertenvälisiä lentoja, kannattaa ottaa business-luokka. Maksaa enemmän joo mutta maksaa itsensä takaisin siinä, ettet saa ikuisesti muistiin jääviä ikäviä kokemuksia.
En saa nukuttua. En edes maksaessani ekstraa leveämmistä ja mukavimmista penkeistä, joten nuokun turhautuneena koko lennon. Elokuvia ei jaksa katsella saati lukea mitään, minkä vuoksi ainoa keino on välillä nousta oikomaan jalkojaan kuitenkaan herättämättä muita. Yksi syy, miksi en halua lentää pitkiä lentoja ja joihin helpotusta ei tule edes varaamalla suoria lentoja.
Joko sait lapsellesi tarvittavat kamat kerättyä uuteen asuntoon? Muistan, että olet täällä ennenkin kirjoitellut lastasi koskien
Yhden kerran olen onnistunut nukahtamaan lennon aikana. Ainut vaan, että oli käytäväpaikka ja ikunnapaikalla istuva herätti, koska hänen pitä päästä vessaan. :(
Nukun kyllä, joskus hyvin, joskus torkahdellen. Mutta onhan todettu, että jo hetkeksi nukahtaminen auttaa, piristää paljon! Samoin tekee silmät kiinni lepääminen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin nukun lyhyilläkin lennoilla, samoin junassa. Varmaan se, kun ei ole mitään tekemistä, niin rauhoittuu. Edellisillan valvominen tai aikainen herätys lähtöaamuna auttaa myös.
Mä olen nukkunut jopa laskeutumisen aikana :D Kotona omassa sängyssä en sitten saakaan unta.
En nuku. Voin hetkeksi torkahtaa, mutta pitkät lennot menee valvomiseksi.
En yksinkertaisesti pysty. Melko vaativa nukkumisolosuhteiden suhteen ja lentsikka on kilometrien päässä riittävästä.
En pysty nukkumaan pystyssä turistiluokassa, joten pitkille lennoille otan aina paikan businekseen. Niissä pääsee makuuasentoon eikä tarvitse ottaa 1. luokan lippua niinkuin joka aikaisemmin ketjussa sanoi tekevänsä.
En todellakaan. Olen lentokammoinen.
Päätin jo vuosia sitten lentää business-luokassa kaikki yli 8-tuntiset lennot, joita teen noin kerran vuodessa. Mielestäni kannattaa satsata siihen että saa nukuttua.
Pitkillä lennoillamme Frankfurt - Los Angeles - Auckland (Uusi Seelanti) aina turistiluokassa, olen pitänyt ensin huolta siitä, että lapset saivat nukuttua: pienempi kahdella penkillä, isompi lattialla siinä edessä ilmapatjalla. Air New Zealand on paras mahdollinen lentoyhtiö lasten kannalta! Itse sitten mieheni kanssa olemme torkahdelleet miten ikinä, yleensä perille tultuamme aika väsyneinä mutta tietysti onnellisina.
Olen lentänyt useita 10-13 tunnin lentoja bisnesluokassa, enkä ole nukkunut hetkeäkään.
Itse asiassa poikani oli alunperin Intiassa yliopistovaihdossa ja halusin sen päätyttyä lentää Thaimaahan. Nyt siis palaamassa Suomeen. t.ap