Ovatko kaikki ihmiset yhtä arvokkaita?
Kommentit (53)
Mitä sillä väliä on mitä ajattelen? Ajattele joskus itse äläkä kopioi toisten ajatuksia.
Ei todellakaan. Esim köyhät ja työttömät ei ansaitse ihmisarvoa kun eivät ole hyödyksi yhteiskunnalle. Ihmisarvo pitää ansaita tekemällä töitä eikä loisimalla.
Riippuu mistä näkökulmasta katsotaan. Lain edessä kyllä, minulle henkilökohtaisesti eivät todellakaan,
Eivät ole, koska oma käytös aiheuttaa arvonvaihtelua ihmisissä. Toiset ansaitsevat omalla toiminnallaan itselleen suuremman arvon kuin toiset. Esimerkiksi Jammu Siltavuori ei ollut edes niskalaukaukseen käytettävän luodin arvoinen.
Silakkaliikkeen jäsenyys pienentää ihmisen arvoa merkittävästi.
Ovat. Ihmisarvo on jakamaton ja luovuttamaton.
Ei riipu ihmisen teoista.
On, paitsi murhaajat ja raiskaajat
On toki. Jotkut vaan ovat arvokkaampia kuin toiset. Esimerkiksi tietty sukunimi avaa kummasti ovia...
Viime aikaiset tapaukset Oliver Stubbista ja siitä että HUS:n toimitusjohtaja yritti törkeästi palkata oman kaverin kertoo aika paljon siitä että onko kaikilla ihmisillä sama kohtelu ja mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Esim köyhät ja työttömät ei ansaitse ihmisarvoa kun eivät ole hyödyksi yhteiskunnalle. Ihmisarvo pitää ansaita tekemällä töitä eikä loisimalla.
Onko mahtavan perinnön saanut osakemiljonääri arvokas, jos elää pääomatuloillansa, muttei itse osaa mitään eikä tuota mitään?
Vierailija kirjoitti:
Ovat. Ihmisarvo on jakamaton ja luovuttamaton.
Ei riipu ihmisen teoista.
Lasten hupatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko mahtavan perinnön saanut osakemiljonääri arvokas, jos elää pääomatuloillansa, muttei itse osaa mitään eikä tuota mitään?
On. Hän ei loisi yhteiskunnan rahoilla. Hän elää omilla rahoilla eikä vie yhteiskunnan resursseja.
Pitäisi olla,mutta käytännössä ja todellisessa elämässä eivät ole,riippuu ihmisen asemasta ja statuksesta.
Koko konsepti on vain vasemmiston tekemä virheellinen käännös englannista. Täysin järjetön.
Kuten viisas puhemiehemme jo 20v sitten totesi, niin hän ei pidä esimerkiksi Jammu-Setää, Maria Penttilää tai muuta vastaavia yhtä arvokkaana ihmisenä, kuin esimerkiksi lääkäriä, joka pelastaa ihmishenkiä.
Tätä vastaan on oikeastaan vaikea argumentoida, ja kuten hän totesi, niin ihmisarvosta puhuminen on hyödytöntä, koska ei sitä voi varsinaisesti mitata.
M a m u t on Suomessa arvokkaita..niihin satsataan ja niistä pidetään hyvää huolta,rikastuttaa kultturin monimuotoisuutta..WELCOME HERE EVERYBODY
Valtaosa hyödyttömiä syöjiä.