Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olga Temonen - aivokasvain uusiutunut

Vierailija
22.07.2025 |

Päivittänyt juuri Instaan kuulumisia. Niinhän täällä arveltiinkin, ettei hiljaisuus enteile hyvää.

Kommentit (2622)

Vierailija
1941/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olgan sairaus ja kuolema ovat surullisia asioita, mutta hänellä on ollut poikkeuksellisen  onnellinen elämä. 

Mielenkiintoisia töitä, kaunis koti maalla, kolme tervettä lasta ja rakastava puoliso. 

Älkää ymmärtääkö väärin, vaikka tunnustan että kadehdin Olgaa. En todellakaan haluaisi hänelle mitään pahaa ja jos voisin, ottaisin syövän pois.  Minä en ole tuntenut koskaan itseäni rakastetuksi ja joskus olen ajatellut, että olisi parempi elää vähän lyhyempi elämä onnellisena ja rakastettunsa kuin 90 vuotta turhana ja masentuneena.

Olga on myös itse tehnyt paljon noiden asioiden eteen, aktiivisesti rakentanut omaa elämäänsä.

Te kateelliset vinkujat keskitytte vaan vertailemaan ja nytkin tyyliin toisen kuolinvuoteella olette vinkumassa ja vertailemassa ja kääntämässä huomiota itseenne. Ihan kuin olisi onnesta kiinni kaikki.

Tuossa sen huomaa millaiset ihmiset menestyy tässä maailmassa ja millaiset on haluttuja parisuhderintamalla. 

Antakaa toisen edes sairastaa rauhassa.

Vierailija
1942/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista kateutta parhaimmillaan: kadehditaan vaikka kuolemansairasta. Hirveää kansaa täällä. Pahansuopaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva ihminen saa kokea tuollaista rakkautta kuin Olga. Hänellä on ihana perhe ja puoliso. Lapsetkaan eivät enää ole ihan pieniä ja Tuukka hoitaa kaiken hyvin. Varmasti tuo lohtua ajatella, että kaikki tulevat pärjäämään. Kun vakavasti sairastuu, pahin huoli on perheestä, lapsista ja miten pärjäävät. Olgalla tätä huolta ei ole. Kukaan ei tiedä päiviensä määrää, mutta tällä hetkellä heillä on toisensa.

Vierailija
1944/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olga on lihonut paljon. Ihan eri näköinen kuin aiemmin. Varmaan uusi lääkitys.

En ollut tunnistaa.

Johtuu kortisonista.

Vierailija
1945/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olgan sairaus ja kuolema ovat surullisia asioita, mutta hänellä on ollut poikkeuksellisen  onnellinen elämä. 

Mielenkiintoisia töitä, kaunis koti maalla, kolme tervettä lasta ja rakastava puoliso. 

Älkää ymmärtääkö väärin, vaikka tunnustan että kadehdin Olgaa. En todellakaan haluaisi hänelle mitään pahaa ja jos voisin, ottaisin syövän pois.  Minä en ole tuntenut koskaan itseäni rakastetuksi ja joskus olen ajatellut, että olisi parempi elää vähän lyhyempi elämä onnellisena ja rakastettunsa kuin 90 vuotta turhana ja masentuneena.

Olga on myös itse tehnyt paljon noiden asioiden eteen, aktiivisesti rakentanut omaa elämäänsä.

Te kateelliset vinkujat keskitytte vaan vertailemaan ja nytkin tyyliin toisen kuolinvuoteella olette vinkumassa ja vertailemassa ja kääntämässä huomiota itseenne. Ihan kuin olisi onne

Kylläpä ymmärsit väärin. Olga on itse sanonut useissa haastatteluissa, että hänellä on ollut onnellinen elämä jo lapsuudesta lähtien, ja kaikki hänen haaveensa ovat toteutuneet. Aivan varmasti hän on tehnyt lujasti töitä saavuttaakseen unelmiaan.  Harvinaisen tarmokas ja aikaansaava on todellakin ollut. 

Tarkoitin lähinnä sitä, että kun ihmisellä on jo lapsuudesta asti suotuisat lähtökohdat, on ehkä rohkeampi tekemään asioita, kuin nyt vaikkapa väkivaltaisessa alkoholistiperheessä kasvanut.

Perheelle Olgan kuolema on suunnaton menetys, mutta toivottavasti Olga itse kokee, että on saanut elää todella täyden elämän rakastettuna ja onnellisena.

Vierailija
1946/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se sijaislapsi mukana myös tuolla ensi-illassa kun oli neljä lasta mukana? Laskin että hän olis noin 16 vuotias. 

Vierailija
1947/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolis jo!

Siitähän vasta villiinnytään.tämä jauhaminen on vielä pientä. 

Vierailija
1948/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Olga ole lihonut, syöpälääkityksensä (kortisoni ym) muokkaa kasvoja uuteen uskoon.

Samallalailla kävi äidilleni, viimeisen n.6kk aikana äidinkin kasvot ikäänkuin turposivat ja näytti siltä kuin olisi lihonut.

En usko Olgan enää joulua näkevän.

Äiti oli kuollessaan samanikäinen kuin Olga nyt eli 47v. Ja äitikin oli syntynyt tammikuussa.

Vierailija
1949/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis on vaikkakin muuttunut on ulkonäkö 

Kuolemansairas ihminen ja sinä ajattelit että on vielä asiallista kuvailla hänen ulkonäköään. Vaikka näyttäisi möröl niin ei haittaisi mitään eikä kenenkään pitäisi kommentoida asiaa.

Uutinen: kaikki kuolee joskus.

Vierailija
1950/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut samaa. Vaikka  Olgan sairastuminen on surullista, on ihana ajatella, että hän on saanut elää rakastettuna ja sitten, kun sen aika on, hän saa lähteä rakastettuna. Sellaista onnea ei kaikille täällä suoda. 

Vierailija
1951/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan se sijaislapsi mukana myös tuolla ensi-illassa kun oli neljä lasta mukana? Laskin että hän olis noin 16 vuotias. 

Oma vanhin syntyi 2008 ja kuopus 2013

Vierailija
1952/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mitä merkitystä sillä on, onko lihonut vai kortisonin takia kerännyt nestettä? 

Vierailija
1953/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttikaa ihmiset että saatte elää. 

Olkaa kiitollisia että saatte vetää keuhkot täyteen ilmaa. Tuntea syysilman poskilla. Haistaa aamukahvin. Kinata lapsen kanssa. Nähdä ensikuuran. Pyytää puolisoa kolmannen kerran vievän roskat. Riidellä. Huomata että aurinko nousee vaikka aamuyöllä pelotti. Murtaa suklaapalan suklaalevystä. Ikävöidä äitiä. Surra. Rakastaa.

Nauttikaa, koska kaikki tämä viedään häneltä joka jättää lopulliset hyvästit.

Vierailija
1954/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vihaan uutisspämmipaskaa, mutta tämä koskettaa todella paljon :( Tiedän, että sinä päivänä kun luen uutisen, itken paljon. Vaikkei Olga ole minulle henkilökohtaisesti mitään omassa elämässäni (en tarkoita tätä ilkeästi.) Vaan että en ole ikinä tavannut häntä. Mutta kyllä se tulee olemaan todella raskas uutinen, vaikka sitä osaa odottaa :( 

Vierailija
1955/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuukka Temonen. Rukoilen joka ilta puolestanne. kun Herra parantaisi vaimosi.

Että vihaan näitä hulluja. 

usko on nimenomaan uskoa. uskoa siitä, että ehkä tuolla oikeasti on joku joka pitää huolta. loogisesti ajateltuna saattaa kuulostaa hölynpölyltä, mutta se ei ole sama mitä tunnen sydämessäni. minä aion myös rukoilla tänään Temosten puolesta, rukoile sinäkin.

Vierailija
1956/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää jos omat lapsenne lukisivat teistä, kun olisitte vakavasti sairas, niin kamalia kommentteja mitä tästä ketjusta löytyy.

Olette osa ihmisistä oikeasti pahoja ihmisiä.

Vierailija
1957/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää jos omat lapsenne lukisivat teistä, kun olisitte vakavasti sairas, niin kamalia kommentteja mitä tästä ketjusta löytyy.

Olette osa ihmisistä oikeasti pahoja ihmisiä.

Ihan turha sitä on näille mieletään sairaille ihmisille saarnata ajattelusta. Eivät he sellaiseen kykene. 

Vierailija
1958/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuukka Temonen. Rukoilen joka ilta puolestanne. kun Herra parantaisi vaimosi.

Että vihaan näitä hulluja. 

usko on nimenomaan uskoa. uskoa siitä, että ehkä tuolla oikeasti on joku joka pitää huolta. loogisesti ajateltuna saattaa kuulostaa hölynpölyltä, mutta se ei ole sama mitä tunnen sydämessäni. minä aion myös rukoilla tänään Temosten puolesta, rukoile sinäkin.

Rukoilen että kuolee hirvittäviin tuskiin 👍

Toivon että löydät itsellesi apua. Surullista huomata että noin yksinäisiä ihmisiä on.

Vierailija
1959/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun Olgalla oli oma tv-sarja? Joka jaksossa joku julkkis tuli ja sitten he teki pihatöitä ja kokkailivat. Nuo tyttäret oli silloin ihan pieniä. Oli mukava ohjelma ja sellaisena haluan Olgan muistaa, lämpimänä ihmisenä, semmoisena pullantuoksuisena ja eläinrakkaana :)

Vierailija
1960/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompa harmillista 😫

Om , om,  om, ompa

On, onpa