Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olga Temonen - aivokasvain uusiutunut

Vierailija
22.07.2025 |

Päivittänyt juuri Instaan kuulumisia. Niinhän täällä arveltiinkin, ettei hiljaisuus enteile hyvää.

Kommentit (2622)

Vierailija
1921/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti syöpälääkitys alkaa kehittyä ja hoito ottaa pitkiä askeleita! Täysin mahdollista, mutta kaikki rahat menee sotimiseen ja muuhun älyttömään.

Vierailija
1922/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi päivittäin lööpeissä, luulisi että haluaisi sairastaa rauhassa ja yksityisesti. 

Hän on itse valinnut tämän tien. Ihmiset on erilaisia, joku muu haluaisi käpertyä sisään päin. Kieltämättä tuntuu mun mielestäkin jotenkin hyvin raadolliselta ja liiankin rehelliseltä Tuukan kommentit, mutta se on heidän valintansa. Ehkä se on hyväkin läväyttää kuolema ihmisten silmille, sitähän pidetään pitkälti tabuna - saavat ihmiset ajateltavaa ja perspektiiviä murheisiin.

Millaisia kommentteja tarkoitat liian rehellisillä ja raadollisilla? 

Olen itse kaksi läheistä saattohoitanut viime vuosina, ja sairauksista ja kuolemasta on puhuttu meidän perheessä sen myötä paljon. Niistä on tietyllä tavalla tullut osa arkea, silleen että ne nyt vaan on osa tätä elämää, haluttiin tai ei.

No esim. se kommentti, että meidän elämä jatkuu, Olgan ei. No tottahan se on ja varmaan Olgan kanssa puhuttu asiasta, että haluaa perheen jatkavan elämää tietysti. Mutta silti. Eräs sukulaisenikin sanoo aina jos joku hänen tuttunsa on kuollut, että elämä jatkuu. En tiedä, mutta itse en ikinä sanoisi niin. Kuulostaa liian julmalta ja vähättelevältä kuollutta/kuolevaa kohtaan. Sinä kuolet/kuolit, mutta MINUNPA elämä jatkuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1923/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi päivittäin lööpeissä, luulisi että haluaisi sairastaa rauhassa ja yksityisesti. 

Hän on itse valinnut tämän tien. Ihmiset on erilaisia, joku muu haluaisi käpertyä sisään päin. Kieltämättä tuntuu mun mielestäkin jotenkin hyvin raadolliselta ja liiankin rehelliseltä Tuukan kommentit, mutta se on heidän valintansa. Ehkä se on hyväkin läväyttää kuolema ihmisten silmille, sitähän pidetään pitkälti tabuna - saavat ihmiset ajateltavaa ja perspektiiviä murheisiin.

Olen itse kaksi läheistä saattohoitanut viime vuosina, ja sairauksista ja kuolemasta on puhuttu meidän perheessä sen myötä paljon. Niistä on tietyllä tavalla tullut osa arkea, silleen että ne

Aika kova ajatus vaatia surevalta puolisolta tai omaiselta jokaisen lausahduksensa täyttä moderointia tai säätelyä, ettei jotain vahingossa väärinymmärretä. Tuukka tarkoittaa varmasti hyvää, ja uskoisin Olgankin sen ymmärtävän. On Tuukallakin oikeus julkisesti surra puolisonsa tulevaa kuolemaa, olisi kohtuuton ja musertava taakka jäädä tuon kanssa yksin.

Vierailija
1924/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä mielipiteeni Tuukasta muuttunut täysin. Ilmeisen hieno mies on.

Joo, ohjaajana tuntui että itkeskeli tuon tuosta, kun ei kassamagneetteja ole tullut, mutta ihmisenä on ihan selkeästi täyttä kultaa.

Mun mielestä myös on upeaa, että perhe pitää yhtä vaikeassa tilanteessa. Ja nyt ei saa käsittää väärin mutta onko meillä oletusarvona se, että perusmies lähtee lipettiin, jos vaimo sairastuu, ja vain ne kultakimpaleet jää? 

Tämä ei siis ole Tuukkaan kohdistettu, vaan yhteiskuntaan. Minusta pitäisi olla itsestäänselvää, että perheessä pidetään yhtä puolin ja toisin, mutta ei se ikävä kyllä taida olla niin. Vastaavasti toisinpäin perusoletus on se, että vaimo hoitaa, tietenkin, ja on huono vaimo, mikäli jättäisi sairaan puolison. Eli ihan eri kriteerit sukupuolesta riippuen. Se on surullista. 

Vierailija
1925/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas Tuukan kommenteissa ei ole mitään ihmeellistä. Johtuu varmaan siitä, että olen itse samassa tilanteessa. Läheinen sairastaa syöpää ja lähtö on vain ajan kysymys. Hän kuolee,muiden elämä jatkuu. Totuus joka ei kaunistelemalla muutu ja näin se on läheisenkin mielestä. Tälläisten asioiden äärellä loppuu kaunistelu ja asioista puhutaan niinkuin ne on. Joistakin ehkä epäsopivaa/julmaa,mutta tosiasiat ei siitä muutu.

Vierailija
1926/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse kaksi läheistä saattohoitanut viime vuosina, ja sairauksista ja kuolemasta on puhuttu meidän perheessä sen myötä paljon. Niistä on tietyllä tavalla tullut osa arkea, silleen että ne

Okei, joo. En itse kuullut sitä nlin, mutta ymmärrän, että sen voi kuulla myös tuollaisena. 

Minä kuulin sen sellaisena ilmoituksena, jossa Tuukka ekaa kertaa totesi tilanteen julkisesti. Siinä ei jäänyt tulkinnanvaraa, ei ollut turhaa koristelua, vaan ainoastaan tilanteen lohduttomuus todettuna lyhyesti tuukkamaisella tyylillä ja pointtina se, että Olga todella lähtee ja he muut jäävät tänne ilman häntä. 

Vierailija
1927/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olga on niin kaunis, on aina ollut, mutta nyt jotenkin erityisen kaunis. 

Valitettavasti kortisonihoidot tekevät tuon kasvoille. Niin tuttua kun kävin usein syöpäsairaalassa. Kauhea sairaus. Upeaa, että pääsi vielä perheen kanssa yhdessä ulos.

Vierailija
1928/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään aiemmin uskonut mihinkään toispuoleiseen , mutta sitten törmäsin näihin NDE-kertomuksiin ja mieleni muuttui täysin. Nykyään uskon että elämä jatkuu. Saatan olla väärässäkin mutta siskipä se onkin uskoa. Kirkkoon minua ei silti saa kirveelläkään eikä mihinkään kuvainpalvontaan.

Vierailija
1929/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti syöpälääkitys alkaa kehittyä ja hoito ottaa pitkiä askeleita! Täysin mahdollista, mutta kaikki rahat menee sotimiseen ja muuhun älyttömään.

Kyllähän novorossija on tärkeämpi kuin syöpähoidot:)

Vierailija
1930/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninä paloina sitä tunnustaa tosiasian kun läheinen sairastaa vakavaa sairautta. Sitä toivoo ihmettä, mutta samalla on hyväksyttävä tuleva. 

Vierailija
1931/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Tuukan sanomisissa ei ole mitään pahaa. Hänellä on vaikeaa, ja on varmasti vaikeaa myös sanoittaa se kaikki kysyttäessä. Joten hän kertoo sen lyhyesti. Mehän emme tiedä ollenkaan millaista hänellä/heillä on ollut yksityisesti. Ei kukaan missään podcastissa halua itkeä, mies varsinkaan.

Ihailen heidän rohkeuttaan ja voimaa pitää yhtä, kertoa asioista, puhua niistä, vaikka iso taakka osui kohdalle. Olga on minusta symppis ja olen aina tykännyt hänestä. Näyttelijänä, kolumnistina ja ihmisenä. 

Vierailija
1932/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olgan sairaus ja kuolema ovat surullisia asioita, mutta hänellä on ollut poikkeuksellisen  onnellinen elämä. 

Mielenkiintoisia töitä, kaunis koti maalla, kolme tervettä lasta ja rakastava puoliso. 

Älkää ymmärtääkö väärin, vaikka tunnustan että kadehdin Olgaa. En todellakaan haluaisi hänelle mitään pahaa ja jos voisin, ottaisin syövän pois.  Minä en ole tuntenut koskaan itseäni rakastetuksi ja joskus olen ajatellut, että olisi parempi elää vähän lyhyempi elämä onnellisena ja rakastettunsa kuin 90 vuotta turhana ja masentuneena.

Vierailija
1933/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monellakin tavalla. Perinteisessä rokotteessa ruiskutetaan kuollutta tai heikennettyä virusta, mutta mRNA-rokotteessa on resepti joka saa solut tuottamaan piikkiproteiinia, eli sitä patogeenia joka sairastuttaa. Se myös tuhoaa immuniteetin inaktivoimalla makrofagi-2:n, joka normaalisti tappaa vaaralliset virukset ja bakteerit elimistöstä, sekä tuhoaa jopa 90% ellmistön DNA-korjausmekanismista, mikä johtuu nopeasti eteneviin syöpiin. Aiheuttaa veritulppia ja autoimmuunitauteja.

Nämä nyt alkajaisiksi. Kuulostaako turvalliselta+

Itse sain ihan kaameita rytmihäiriöitä toisen piikin jälkeen. Oikein sellaisia että maatessa ollessaan oli kuin olisi pienen sähköiskun saanut ja yläkroppa liikahti. Nyt onneksi loppuneet. Kesti pari vuotta ja aina levossa ollessa.

Vierailija
1934/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas Tuukan kommenteissa ei ole mitään ihmeellistä. Johtuu varmaan siitä, että olen itse samassa tilanteessa. Läheinen sairastaa syöpää ja lähtö on vain ajan kysymys. Hän kuolee,muiden elämä jatkuu. Totuus joka ei kaunistelemalla muutu ja näin se on läheisenkin mielestä. Tälläisten asioiden äärellä loppuu kaunistelu ja asioista puhutaan niinkuin ne on. Joistakin ehkä epäsopivaa/julmaa,mutta tosiasiat ei siitä muutu.

Ei varmaan susta mutta kuoleva voi kyllä loukkaantua. Itse en kyllä tykkäisi. Toki tästä vain sun sana. On aina helpompi olla se joka jää eloon. Totuuden tietää ilman että sitä toiselle päin naamaa heittää.

Vierailija
1935/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina helpompi olla se joka jää eloon

No, enpä tiedä.

Vierailija
1936/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä varten tuo koronaöyhöttäjä on tunkenut tähän ketjuun?

Vierailija
1937/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olgan sairaus ja kuolema ovat surullisia asioita, mutta hänellä on ollut poikkeuksellisen  onnellinen elämä. 

Mielenkiintoisia töitä, kaunis koti maalla, kolme tervettä lasta ja rakastava puoliso. 

Älkää ymmärtääkö väärin, vaikka tunnustan että kadehdin Olgaa. En todellakaan haluaisi hänelle mitään pahaa ja jos voisin, ottaisin syövän pois.  Minä en ole tuntenut koskaan itseäni rakastetuksi ja joskus olen ajatellut, että olisi parempi elää vähän lyhyempi elämä onnellisena ja rakastettunsa kuin 90 vuotta turhana ja masentuneena.

Minäminäminäminäminä

Oksettavaa puhetta, vaikka tuolla joku pointti olisikin. Se ei vaan sovi tähän tilanteeseen.

Ettekö koskaan mieti mitä suustanne päästätte ja milloin ja missä tilanteessa?

Vierailija
1938/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäminäminäminäminä

Oksettavaa puhetta, vaikka tuolla joku pointti olisikin. Se ei vaan sovi tähän tilanteeseen.

Ettekö koskaan mieti mitä suustanne päästätte ja milloin ja missä tilanteessa?

Höpöhöpö 

Vierailija
1939/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Kuva näytti tilanteen raadollisuuden. 

Vierailija
1940/2622 |
07.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ei ole kuollut vielä ja täällä jo pidetään muistotilaisuutta.

Olette ärsyttäviä. Ihme voi vielä tapahtua