Olga Temonen - aivokasvain uusiutunut
Päivittänyt juuri Instaan kuulumisia. Niinhän täällä arveltiinkin, ettei hiljaisuus enteile hyvää.
Kommentit (2622)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa vaiheessa olisi viisainta luopua hoidoista jotka usein aiheuttavat turhaa kipua ja kärsimyksen pitkittymistä.
Pitäisi elää loppuvaihe rauhallisesti, tehden mitä jaksaa ja haluaa, olla perheen kanssa ja realistisesti käydä läpi
miten haluaa hautajaiset ym järjestettävän.
Itselleni olen tehnyt hoitotahdon että en halua elämää turhaan pitkittäviä hoitoja jos toivoa paranemisesta ei ole.
Niinhän tässä juuri tehdään loppuun asti mitä halutaan. Perhe halusi Olgan mukaan ja jos nyt sen ilmaistua sai niin halusi varmasti itsekin mukaan. Vaikka aivojen paine turvottaa vai kortisoniko se on. Eikös kortisoni pikemminkin kavenn kuukasvoksi. Niin ainakin isälläni keuhkosyövässä.
Hämmentää Facen ym. kommentoijat näihin uutisiin liittyen. Rähisevät siellä, että pitääkö jatkuvasti Olgasta olla uutisia ja kyllä se jo tiedetään, että on vakava sairaus, ei siitä montaa uutista tarvitse olla!!1!!1
Eikö näille ihmisille ole koskaan tullut mieleen itse rajoittaa omaa netinkäyttöään tai uutistulvaansa? Muiden tehtäväkö se on vahtia, ettei Sirkka-Irmelin silmille tule uutisia, jotka ei häntä kiinnosta? 🤔
Miksi päivittäin lööpeissä, luulisi että haluaisi sairastaa rauhassa ja yksityisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi päivittäin lööpeissä, luulisi että haluaisi sairastaa rauhassa ja yksityisesti.
Miksi päivittäin vauva.fissä kommentoimassa, luulisi että haluaisi pitää tyhmät kommentit itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Hän on itse valinnut tämän tien. Ihmiset on erilaisia, joku muu haluaisi käpertyä sisään päin. Kieltämättä tuntuu mun mielestäkin jotenkin hyvin raadolliselta ja liiankin rehelliseltä Tuukan kommentit, mutta se on heidän valintansa. Ehkä se on hyväkin läväyttää kuolema ihmisten silmille, sitähän pidetään pitkälti tabuna - saavat ihmiset ajateltavaa ja perspektiiviä murheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuukka nyt on viime ajat ollut esillä ihan työnsä vuoksi ja puolison sairastuminen vakavasti on varmasti läsnä ihan koko ajan hänen elämässään. Ja toimittajathan siitä kyselee, koska myös Olga on julkisuudesta tuttu.
Minusta kyllä ihailtavan avointa. En tiedä pystyisinkö itse samaan. Kaikki me kuitenkin kuollaan ja joka perheessä tulee kuolemantapauksia. Hirveää se on, kun se osuu omalle kohdalle. Kuolema on osa elämää, mutta jostain syystä se on lakaistu näkymättömiin. Kiitän ja arvostan Temosia, jotka antavat tuskalle, kärsimykselle ja surulle kasvot. Toivon heille kaikkea hyvää.
Voi että mikä ihana perhe Olisi heille suonut vielä kauan aikaa olla yhdessä. Tuosta kuvasta huokuu jotenkin se rakkaus ja välittäminen.
Täytyy sanoa että Tuukka on ollut aivan upea noissa haastatteluissa. En ole piitannut hänestä tai yhtyeestään pätkän vertaa, enkä leffojaankaan nähnyt, mutta vaikuttaa syvälliseltä ja hienolta mieheltä.
Varmasti ottajia tulee olemaan tungokseksi saakka, vaikka näin ei saisikaan tässä vaiheessa sanoa. Tosin Olgakaan tuskin ajattelee, että 50v miehen tulisi olla lopun ikäänsä yksinään.
On kyllä mielipiteeni Tuukasta muuttunut täysin. Ilmeisen hieno mies on.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentää Facen ym. kommentoijat näihin uutisiin liittyen. Rähisevät siellä, että pitääkö jatkuvasti Olgasta olla uutisia ja kyllä se jo tiedetään, että on vakava sairaus, ei siitä montaa uutista tarvitse olla!!1!!1
Eikö näille ihmisille ole koskaan tullut mieleen itse rajoittaa omaa netinkäyttöään tai uutistulvaansa? Muiden tehtäväkö se on vahtia, ettei Sirkka-Irmelin silmille tule uutisia, jotka ei häntä kiinnosta? 🤔
Narsistiset tyhmät ihmiset kateellisia, kun joku saa huomiota.
Näitä ääliöitä riittää...
Tuukka on ihan erilainen mies kuin vaikka Tommi Fränti. Ei varmaan hyppää heti uuden naisen kaulaan, vaan kunnioittaa vaimon muistoa.
Miksi Tuukka puhuu vaimonsa puolesta? Antaisi Olgalle puheenvuoron!
Vierailija kirjoitti:
Joo, ohjaajana tuntui että itkeskeli tuon tuosta, kun ei kassamagneetteja ole tullut, mutta ihmisenä on ihan selkeästi täyttä kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tuukka puhuu vaimonsa puolesta? Antaisi Olgalle puheenvuoron!
Vaimo nyt ei valitettavasti enää sairauden vuoksi kykene puhumaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Kriisit, vaikeat ajat ja vastoinkäymiset tuovat esiin ihmisen todellisen luonteen. Olgahan on aina kehunut ja puhunut kauniisti ja "ylistävästi" miehestään.
Vierailija kirjoitti:
Tuukka on ihan erilainen mies kuin vaikka Tommi Fränti. Ei varmaan hyppää heti uuden naisen kaulaan, vaan kunnioittaa vaimon muistoa.
Tuukka tuskin tekisi sitä lapsilleen, että heti olisi uusi nainen kainalossa. Lapsille myös tärkeää, että kunnioittaa äidin muistoa. Toki jossain vaiheessa varmasti lapsetkin toivoo isälle uutta puolisoa, mutta ei heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on itse valinnut tämän tien. Ihmiset on erilaisia, joku muu haluaisi käpertyä sisään päin. Kieltämättä tuntuu mun mielestäkin jotenkin hyvin raadolliselta ja liiankin rehelliseltä Tuukan kommentit, mutta se on heidän valintansa. Ehkä se on hyväkin läväyttää kuolema ihmisten silmille, sitähän pidetään pitkälti tabuna - saavat ihmiset ajateltavaa ja perspektiiviä murheisiin.
Millaisia kommentteja tarkoitat liian rehellisillä ja raadollisilla?
Olen itse kaksi läheistä saattohoitanut viime vuosina, ja sairauksista ja kuolemasta on puhuttu meidän perheessä sen myötä paljon. Niistä on tietyllä tavalla tullut osa arkea, silleen että ne nyt vaan on osa tätä elämää, haluttiin tai ei. Olen ajatellut, että Temosillakin on varmaan vastaava tilanne, eikä sit tule ajatelleeksi, että muut ei välttämättä joka päivä joudu miettimään läheisen kuolemaa, vaan ne itselle ns. normaalit asiat voikin toiselle olla liian rajua kuultavaa.
Kyllä ihailen Olgaa ja Tuukkaa tässä tilanteessa. Tuukka on täysin toimintakykyinen ja huolehtii kaikesta. Ja Olga ei varmasti huippukunnossa ole. Silti ponnisteli meni tuonne tilaisuuteen. Ei missään nimessä eikä mielessä helppoa varmasti. Samoin lapset toimivat hienosti.
Olga halusi itse tulla perheen mukaan. Ja Tuulka arvostaa sitä valtavasti.
https://www.is.fi/viihde/art-2000011543662.html
Hienoa, että perhe sai vielä nyt olla kaikki yhdessä.