Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olga Temonen - aivokasvain uusiutunut

Vierailija
22.07.2025 |

Päivittänyt juuri Instaan kuulumisia. Niinhän täällä arveltiinkin, ettei hiljaisuus enteile hyvää.

Kommentit (2654)

Vierailija
2061/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju saa arvostamaan omia ystäviä ja läheisiä entistä enemmän. En ole voinut kuvitellakaan että noin saastaa suoltavia ja ilkeitä ihmisiä on olemassa. Ja kaikkea muuta kuin älykkäitä. En usko että kyseessä on pelkkä huvin tai provoilun vuoksi otettu rooli, tuollainen pahuus on ihmisessä itsessään, ei ns hyvä ihminen pystyisi kokeilumielessä tai "huvituksen" vuoksi olemaan noin järkyttävän kylmä, kova ja julma. Ja räävitön kielenkäyttö, sekin kuvottaa mutta se taitaa olla tarkoituskin. Kertoo hyvin paljon ko ihmisten sisäisestä maailmasta.

Rehellisyys on välillä raakaa.

Onhan se. Mitäpä muuta noille räävittömille voi tehdä kuin raaan rehellisesti todeta millaisia raukkoja he ovat.

Vierailija
2062/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vielä yksi joka on käyttänyt ilmaisua "suoltaa saastaa". Ei se nyt niin erikoinen ilmaus ole etteikö sitä monikin käyttäisi, tiedoksi noille oman elämänsä Sherlokeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2063/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olgaa ei enää tunnistanut uusista kuvista... Oli muuttunut niin paljon lyhyessä ajassa.

Ja täällä ihmettelijöille, niin ei missään normiperheessä ole tuollaisia rahoja, monta tonnia/kk ylimääräistä laittaa hoitoihin. Olikohan Olgalla sairausvakuutusta?

ei ollut, sillä rahat kerjättiin

Mä kyl muistelen et otti jonkun vakuutuksen ennen sairauden toteamista. Ehkä muistan väärin. Ei se silti kaikkea kattane jos ottikin, en tiiä.

Ei sitä vakuutusta enää sairaana saakkaan. Olipa tuuri. Onkohan jo henkivakuutus hoidettu, ei jää perhe tyhjän päälle.

Tai sitten otti vakuutuksen kun

Vakuutuksen saadakseen lääkäri tekee kaiken kattavan terveystarkastuksen verikokeineen ym. Niistä jo pystyisi tiettyjä muutoksia huomaamaan ja ei kun ohjataan sitten jatkohoitoon. 

Vierailija
2064/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://img.ilcdn.fi/0bWuMXzCFwpg997OV73o-ov2y_E=/full-fit-in/2048x0/im…

Surullista

Surullista toki, mutta myös kaunista.

Perheen rakkaus Olgaa kohtaan ja Tuukan lempeä kosketus vaimonsa hartioilla.

Olga saa lähteä tästä maailmasta niin kuin on elänytkin: rakkaidensa ympäröimänä.

Vierailija
2065/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha sanonta 'minkä taakseen jättää, sen edestään löytää' on osoittautunut  elämäni varrella todella paikkaansa pitäväksi.

Sinä joka nimimerkin takaa syydät katkeria ja julmia sanoja vakavasti sairaasta, sinulle tuntemattomasta ihmisestä, toivottavasti muistat tämän, silloin kun omalle kohdallesi kopsahtaa. Sinä et ole vielä varmaan oppinut on sitä, että karma is the bad bitch.

Olgalle ja perheelle paljon voimaa ja positiivisia päiviä <3

Nyt se karma kohtaa sinutkin kun olet noin pahan tahtoinen. Tuosta viestistä paistoi ilkeys, suoranainen pahuus. Varo vaan. Jokainen kuolee tavallaan, sinä et ole jumala, etkä sinä ole kenenkään yläpuolella puhuaksesi karmasta. Taidat uskoa ja turvautua paholaiseen, toisin kuin minä.

Vierailija
2066/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on luonnollista että äiti joka tietää kuolevansa miettii kuinka lapset pärjäävät. Silti olen minäkin sitä mieltä että Olga todennäköisesti voi olla sen suhteen tietyllä tavalla "huoleton", hän tietänee ja luottanee että Tuukka pärjää isänä ja kasvattajana ja lapsilla on hyvä ja turvallinen olla isänsä kanssa. Kaikilla ei asiat noin hyvin ole. Josko jätettäisiin se toisten haukkuminen ja paheksuminen pois silloin kun kommenteissa ei herjata eikä väheksytä ketään/mitään? Joku nyt kimmastui "minäminäminä"kommentoijasta, ei hän minusta korostanut itseään, kertoi vain mitä ajatteli ja tunsi. Tuskin täällä kukaan joka sanoo olleensa Olgalle kateellinen oikeasti oli, negatiivisessa mielessä eli ei olisi suonut Olgalle sitä mitä Olgalla oli vaan ajatteli että kunpa itsekin olisi saanut edes jotain kaikesta hyvästä. Kateellisia, kenties täysin tiedostamattaan, saattavat kyllä olla ne rienaajat.

Annetaanpa kuitenkin Olgan ihan itse päättää mistä huolehtii ja kuinka paljon. Kummallista että pitää "omia" jopa kuolemansairaan ajatukset ja tunteet. Olga saa olla vaikka kuinka huolissaan halutessaan, se ei kuulu muille pätkän vertaa eikä kukaan muu ole oikeutettu sanomaan miten hänen tulisi ajatella ja tuntea.

Mitään syytä ei ole tässä vertailla yhtään keneenkään, eikä se mitään auta. 

Vierailija
2067/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista

Olga saa lähteä tästä maailmasta niin kuin on elänytkin: rakkaidensa ympäröimänä.

Surullista, mutta Olgalla on ollut ihana elämä. Kaikilla ei ole koskaan noin ihanaa elämää, vaikka eläisi pitkän elämän. Parempi lyhyempi hyvä elämä kuin suurimmaksi osaksi huono pitkä elämä.

Vierailija
2068/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on luonnollista että äiti joka tietää kuolevansa miettii kuinka lapset pärjäävät. Silti olen minäkin sitä mieltä että Olga todennäköisesti voi olla sen suhteen tietyllä tavalla "huoleton", hän tietänee ja luottanee että Tuukka pärjää isänä ja kasvattajana ja lapsilla on hyvä ja turvallinen olla isänsä kanssa. Kaikilla ei asiat noin hyvin ole. Josko jätettäisiin se toisten haukkuminen ja paheksuminen pois silloin kun kommenteissa ei herjata eikä väheksytä ketään/mitään? Joku nyt kimmastui "minäminäminä"kommentoijasta, ei hän minusta korostanut itseään, kertoi vain mitä ajatteli ja tunsi. Tuskin täällä kukaan joka sanoo olleensa Olgalle kateellinen oikeasti oli, negatiivisessa mielessä eli ei olisi suonut Olgalle sitä mitä Olgalla oli vaan ajatteli että kunpa itsekin olisi saanut edes jotain kaikesta hyvästä. Kateellisia, kenties täysin tiedostamattaan, s

"Todennäköisesti, tietänee, luottanee".. ymmärrätkö mitä ne tarkoittavat? Versus se että Olga ihan varmasti murehtii ja on huolissaan. Pointti tossa kommentissa taisi olla, itse sen näin käsitin, että ihan oikeasti Temosten lapsilla asiat on paremmin kuin monilla muilla jotka menettävät äitinsä ja minäkin luulen että Olga tietää sen. Tuntee ja ajattelee mitä tuntee mutta tottahan se ettei joudu olemaan suunniltaan huolesta kuinka lasten käy, ainakaan realistisesti.

Vierailija
2069/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on luonnollista että äiti joka tietää kuolevansa miettii kuinka lapset pärjäävät. Silti olen minäkin sitä mieltä että Olga todennäköisesti voi olla sen suhteen tietyllä tavalla "huoleton", hän tietänee ja luottanee että Tuukka pärjää isänä ja kasvattajana ja lapsilla on hyvä ja turvallinen olla isänsä kanssa. Kaikilla ei asiat noin hyvin ole. Josko jätettäisiin se toisten haukkuminen ja paheksuminen pois silloin kun kommenteissa ei herjata eikä väheksytä ketään/mitään? Joku nyt kimmastui "minäminäminä"kommentoijasta, ei hän minusta korostanut itseään, kertoi vain mitä ajatteli ja tunsi. Tuskin täällä kukaan joka sanoo olleensa Olgalle kateellinen oikeasti oli, negatiivisessa mielessä eli ei olisi suonut Olgalle sitä mitä Olgalla oli vaan ajatteli että kunpa itsekin olisi saanut edes jotain kaikesta hyvästä. Kateellisia, kenties täysin tiedostamattaan, s

Eikä perheen sisäisistä asioista kukaan tiedä muutenkaan. Silti moni täällä kuvittelee tietävänsä. 

Vaikka omilla lapsillani onkin paras mahdollinen isä, todellakin surisin ja huolehtisin lasteni perään aivan valtavasti, jos tietäisin kuolevani. Erityisesti yksi heistä on niin perääni, että olisi hänelle erityisen kova isku. On aina kaivannut minusta erityisellä tavalla tukea. Loukkaisi aivan valtavasti että joku sanoisi puolestani, että "eo tarvitse huolehtia, kun on niin hyvä isä" ym.

Mutta Suomi on tätä täynnä. Aina pitää verrata kaikkeen.

"Eihän tuo nyt mitään, mutta... jos olisikin...!!!"

Aina jollain menee päällepäsmäri-arvioijan mukaan paremmin/huonommin tilanteen mukaan, joten pitäisi tuntea tietyllä tavalla.

Ei koskaan mietitä miltä se muista tuntuu, että harrastetaan vertailua, joka ei auta yhtään ketään.

Vierailija
2070/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut menevät töihin ja ilkeät (kukaan ei rakasta) aloittavat kirjoittelunsa. 

Ikävä kyllä töissä myös palkallisena.

Vierailija
2071/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko oikeasti et äitinsä menettävät lapset miettii tällä hetkellä et paskemminkin vois mennä???

Sairasta

Vierailija
2072/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää varmaan ne tarkoittaa jotka lapsista huolissaan olosta puhuu. Kuten Tuukan tulevaisuudesta. Itse luulen että kokisin äärettömän loukkaavana sekä puolisoani että minua itseäni kohtaan jos joku sanoisi mieheni ollessa kuolemansairas että kyllä minulle vielä ottajia löytyy ja piankin löydän jonkun uuden mutta tajuan että tuollainen kommentti tässä ketjussa ei ollut pahalla vaan hyvää tarkoittaen sanottu. Täällä on niin paljon sairaita ja ilkeämielisiä kommentteja että ei viitsisi takertua ja tulistua niihin ja niistä joissa tarkoitus on hyvä. Eikä kaikki aina osaa asetella sanojaan ja ajatuksiaan ihan niin kuin ne tarkoittaa ja siitä voi syntyä väärinkäsityksiä.

Vierailija
2073/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helppohan sen kuolla ku on saanut niin hyvän elämän!" "Olis voinut mennä paljon huonomminkin!"

- suomalaiset

🤢

Vierailija
2074/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti on luonnollista että äiti joka tietää kuolevansa miettii kuinka lapset pärjäävät. Silti olen minäkin sitä mieltä että Olga todennäköisesti voi olla sen suhteen tietyllä tavalla "huoleton", hän tietänee ja luottanee että Tuukka pärjää isänä ja kasvattajana ja lapsilla on hyvä ja turvallinen olla isänsä kanssa. Kaikilla ei asiat noin hyvin ole. Josko jätettäisiin se toisten haukkuminen ja paheksuminen pois silloin kun kommenteissa ei herjata eikä väheksytä ketään/mitään? Joku nyt kimmastui "minäminäminä"kommentoijasta, ei hän minusta korostanut itseään, kertoi vain mitä ajatteli ja tunsi. Tuskin täällä kukaan joka sanoo olleensa Olgalle kateellinen oikeasti oli, negatiivisessa mielessä eli ei olisi suonut Olgalle sitä mitä Olgalla oli vaan ajatteli että kunpa itsekin olisi saanut edes jotain kaikesta hyväs

Luin otsikon missä Tuukka sanoi että Olga lähtee mutta he jäävät, elämä jatkuu. Tuukka on varmasti tehnyt surutyötään ja näyttää suhtautuvan ihmeen hyvin, tulevaisuuteen jo katsoen, joten ei mitään uutta taivaan alla. Varmasti ovat jo tavallaan hyvästelleet toisensa, Olga voi olla luottavainen lasten suhteen, nämähän ovat jo lähes aikuisia. Äidin ja isän menetys on yksi vaikeimmista asioista mutta monelle se tapahtuu niin ettei hyvästejä ehdi sanoa, jää trauma kun vanhempi tai molemmat lähtee nopeasti, täysin yllättäen. Olgan tapauksessa hän ehkä saa sen rauhallisen kuoleman ja hyvästit ehdotään sanoa. 

Vierailija
2075/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Helppohan sen kuolla ku on saanut niin hyvän elämän!" "Olis voinut mennä paljon huonomminkin!"

- suomalaiset

🤢

Tuskin nyt ihan tuota tarkoitettiin. Pitääkö ihan kaikki aina vääntää jotenkin negatiiviseksi? Onko se juuri sitä

-suomalaisuutta?

Vierailija
2076/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää varmaan ne tarkoittaa jotka lapsista huolissaan olosta puhuu. Kuten Tuukan tulevaisuudesta. Itse luulen että kokisin äärettömän loukkaavana sekä puolisoani että minua itseäni kohtaan jos joku sanoisi mieheni ollessa kuolemansairas että kyllä minulle vielä ottajia löytyy ja piankin löydän jonkun uuden mutta tajuan että tuollainen kommentti tässä ketjussa ei ollut pahalla vaan hyvää tarkoittaen sanottu. Täällä on niin paljon sairaita ja ilkeämielisiä kommentteja että ei viitsisi takertua ja tulistua niihin ja niistä joissa tarkoitus on hyvä. Eikä kaikki aina osaa asetella sanojaan ja ajatuksiaan ihan niin kuin ne tarkoittaa ja siitä voi syntyä väärinkäsityksiä.

Ihminen ei ole edes vielä kuollut ja jo riekutaan täällä miten on saanut elää hyvän elämän. Ihan oikeesti aikuiset ihmiset. Eikö voisi keskittyä ihmisen elämään ja miettiä niitä "lohduttavia" ajatuksia sitten joskus, kun ihminen on mennyt? 

Todella surullista miten ihmiset ryöpyttää tuota perhettä. Toivottavasti pysyvät poissa somesta kaikki ja muu lähipiiri myös.

Vierailija
2077/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista

Älä liikaa romantisoi. Ei se kuolema ole kaunista. Etkä sinä tiedä millainen suhde heillä on.

Vierailija
2078/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- suomalaiset

🤢

Tuskin nyt ihan tuota tarkoitettiin. Pitääkö ihan kaikki aina vääntää jotenkin negatiiviseksi? Onko se juuri sitä

-suomalaisuutta?

Ei noita asioita kukaan menisi sanomaan päin naamaa kuolevalle itselleen (ainakaan toivottavasti).Se kertoo jo paljon siitä, onko nuo kommentit asiallisia. Ja eiväthän ne ole.

Olga on vielä elossa! Tuo kaikki on vaan mautonta. Ei siitä pääse mihinkään. Te ette tiedä yhtään mitä siellä perheessä käydään tälläkin hetkellä läpi. Ja silti täällä moni hokee miten hyvän elämän on saanut verrattuna muihin. Vastenmielistä kerta kaikkiaan. Ja myös ylimielistä, koska te ette ole olleet Olgan asemassa ja eläneet hänen elämäänsä. Antakaa toisen sairastaa rauhassa.

Vierailija
2079/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei ole edes vielä kuollut ja jo riekutaan täällä miten on saanut elää hyvän elämän. Ihan oikeesti aikuiset ihmiset. Eikö vo

Vaikka olisikin. Kaikilla on vastuu omasta käytöksestään. Mitä tahansa ei tarvitse sanoa

Vierailija
2080/2654 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis häh, onko tuo muka olga? Heinäkuun lopussa oli aivan riutunut, nyt yhtäkkiä tuollainen tankki?

Oletko kortisonin oireista koskaan kuullut? 28kg lapseni "lihoi" noin kuukaudessa 44 kiloiseksi kortisonin vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän