Kauanko kesti, että tulit raskaaksi?
Meillä on nyt takana 1,5-2 vuotta yritystä ja raskaus ei vielä ole onnistunut. Masentavaa.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Joulukuun lopussa lopetin e-pillerit. Tammikuussa en edes ajatellut raskautuvani kun halusin tietää normalisoituuko kierto. Helmikuussa tikutin ovulaatiota ihan mielenkiinnosta, koska en sitä itse tunnista. No menkat alkoikin sitten lyhyellä kierrolla joten olin tikutukseni kanssa myöhässä. Maaliskuussa tikutin ovulaation ja silloin raskauduin. Että tavallaan ekasta kierrosta. Suosittelen ovulaatiotestejä, ei mulla ainakaan ollut hajuakaan milloin ovuloin, kiertokin ollut jotain 25-40 päivää eli vaihdellut paljon.
Ap on yrittänyt pitkään, hän on varmasti muutaman testin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
1. Lapsi 2,5v
2. Lapsi 1,5v
3. Lapsi 3kk
4. Lapsi 9kk
5. Lasta yritetty 4v ajan
N36
Minkä ikäinen olit kun aloit esikoista yrittämään?
Eka 22v, toka 24v kolmas 32v meljäs 34v. Kaikki heti, kun ehkäisy on lopetettu, paitsi kolmas yllätysraskaus pillerien aikaan
1. Yksi yö
2. 2kk
3. 1kk
4. 7 vuotta, kaksi vuotta yritettiin sitten todettiin ettei ilmeisesti enää onnistu. Ehkäisy jäi sitten pois ja kappas 42v:nä raskaaksi.
Kiitos. Eikä tarvitse pyytää anteeksi, jos on onnistunut nopeasti. Erityisesti kuitenkin kiinnostaa, että onko joku tullut raskaaksi vielä näin pitkän yrittämisen jälkeen?
Ap
Yrittäminen on paljon hauskempaa kuin lasten hoitaminen. Aamuin illoin ja siinä välillä, nam!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Lapsi 2,5v
2. Lapsi 1,5v
3. Lapsi 3kk
4. Lapsi 9kk
5. Lasta yritetty 4v ajan
N36
Minkä ikäinen olit kun aloit esikoista yrittämään?
19v. Kaikki saman miehen kanssa. Tutkimuksissa ei löytynyt kummassakaan mitään pienintäkään vikaa ja luonnollisesti yrityksen puutteesta ei nuorena ollut kyse.
Meillä jätettiin ehkäisy pois alkukeväällä 2004 ja esikoinen syntyi syyskuussa 2006. Kauanko siinä nyt sitten tulee, en osaa laskea. Ehkäisyä ei edes aloitettu esikoisen jälkeen. Toinen lapsi syntyi 3 vuoden 1 kk ikäerolla,
Vierailija kirjoitti:
1. Lapsi : puoli vuotta oma ikä : 18v
2. Lapsi: heti. oma ikä : 26 v
3. Lapsi : joku 3-4 kk oma ikä :34
Hirmu paljon Tsemppiä sinulle ap. Kyllä sie saat vielä omasi. Muistan sinua tänään iltarukouksessa ja toivon että saisit oman nyytin syliisi. <3
Kiitos sinulle <3
Ap
7 vuotta. Kun päätettiin lopettaa lapsettomuus hoidot. Ikää silloin 37 v.
Yhden yön jutusta.
Kumi hajosi, ajattelin että en tarvitse jälkiehkäisyä vaihdevuosioireita kun ollut jo pitkään ja kierrot kaikkea 21pv-180pv väliltä. Olin 48v. Terve lapsi tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukuun lopussa lopetin e-pillerit. Tammikuussa en edes ajatellut raskautuvani kun halusin tietää normalisoituuko kierto. Helmikuussa tikutin ovulaatiota ihan mielenkiinnosta, koska en sitä itse tunnista. No menkat alkoikin sitten lyhyellä kierrolla joten olin tikutukseni kanssa myöhässä. Maaliskuussa tikutin ovulaation ja silloin raskauduin. Että tavallaan ekasta kierrosta. Suosittelen ovulaatiotestejä, ei mulla ainakaan ollut hajuakaan milloin ovuloin, kiertokin ollut jotain 25-40 päivää eli vaihdellut paljon.
Ap on yrittänyt pitkään, hän on varmasti muutaman testin tehnyt.
En aloittajaa tarkoittanutkaan, vaan yleisesti. Aloittajalle suosittelen jo tutkimuksiin hakeutumista ellei ole jo hakeutunut.
2min kesti nuori kolli baari-illan jatkoilla 😅
Minulla on nuorena todettu, että toiselta puolelta ei tule munasoluja. En enää muista mikä siihen oli syynä, koska olin silloin n. 14-vuotias ja olin kovien kuukautiskipujen takia tutkimuksissa. Eli lähtötilanne jo oli se, että mahikset olisi noin 6-7 kertaa vain vuodessa. Me tiedettiin siis tämä puolison kanssa ja ajateltiin, että meidän osalta saa olla, jos en tulekaan raskaaksi. Tulin kuitenkin, ja positiivinen raskaustesti noin 2 vuotta ehkäisyn lopetuksesta. Mutta olihan se yllätys että tuli kaksoset. Minä olin ihan pyörryksissä ja niin oli mieskin. Meillä on kaksosten lisäksi vielä 5 vuoden ikäerolla tullut heille pikkuveli. Kyllä jännitti, että entäs jos tulee toiset kaksoset, mutta ei tullut. Ja sen jälkeen mieheni steriloitiin, kun meidän lapsiluku oli kolmen jälkeen täynnä.
2019 tuli raskaustoive, kun mentiin naimisiin. 2020 hakeuduttiin lapsettomuustutkimuksiin. 2021 päästiin hoitoihin. Lapsi syntyi -22, aila tarkalleen 3 vuotta siitä, kun ehkäisy jätettiin pois. Ja oli (minussa) vikaa, emme olisi koskaan onnistuneet ilman hoitoja.