Mikä on se juttu että opettajilla on työpuhelimet mutta ne ei koskaan vastaa niihin?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesken tuntia ei kannata soitella, valvonnassa ei kannata soitella, ruokaillessa ei kannata soitella, työpäivän jälkeen ei kannata soitella. Vessakäynnin aikana ei kannata soitella...
Jätä soittopyyntö, emme ehdi työpäivän aikana kovinkaan usein vastaamaan puhelimeen. Wilma on paras.
T. Opettaja
Eikö olisi paljon parempi, että vastaisi siihen puhelimeen, ettei aina tarvitsisi mennä käymään kun on jotain asiaa? Luulisi opettajallekin olevan helpompi niin.
Juuri kerrottiin, ei sitä vaan aina voi vastata. Opettaminen ja oppilaiden kasvattaminen on akuutimpaa. Oppitunti voi mennä ihan plörinäksi, jos sen katkaisee puhelulla. Jos oppilas ompelee koneella sormeensa tai jotkut aloittavat tappelun kun ope on puhelimessa, on jo vastuukysymyskin tämä.
Vierailija kirjoitti:
Soita virka-aikaan
Silloin opettajat on opettamassa. Laita mieluummin viestiß
No eipä ole mulla ollut koskaan puhelinta, vaikka olen ollut opettajana 24 vuotta. Mutta pakkohan tämän on provo olla, koska eihän kukaan tosissaan voi kuvitella, että opettaja alkaa tunnin aikana hoitaa puhelimitse oppilastasioita.
Semmoinenkin pointti siinä on muiden lisäksi, että sittenhän luokallinen oppilaita kuulisi lapsesi asiat. Opettajahan ei oikein voi luokasta poistua.
Meidän koulussa opettajilla on työpuhelin, koska rehtori sellaisen löi kouraan.
Täytyy olla todella rikas kunta, jossa opettajilla on työpuhelimet. Siinäkin tapauksessa puhelun on sitä varten, että opettaja pystyy soittamaan hätätilanteessa huoltajille tai muille opettajille.
Huoltaja ottaa aina yhteyttä opettajaan wilmaviestillä.
Olen siirtänyt puhelut omaan kännykkään eli puhelut huomaan, joten tuntien ulkopuolella, mutta ennen iltaviittä vastaan/soitan takaisin päin. Viestejä en kännykästä lue, koska siinä ei yleensä ole virtaa. Lataan sen lähinnä, jos pitää sillä soittaa.
Viestit Wilman kautta. Wilmaa seuraan ahkeraan.
En halua kantaa 2 puhelinta mukana, siksi näin.
Vierailija kirjoitti:
Opettajilla on työpuhelin, jotta heidän ei tarvitse käyttää omaa puhelintaan työasioiden hoitamiseen, mitä joskus tapahtui.
Oppitunnin aikana en voi vastata puhelimeen, mutta Wilmaan saatan ehtiä vastaamaan esim. sillä aikaa kun opiskelijat tekevät tehtäviä ja kukaan ei tarvitse apua. Wilma on siis ainakin omalla kohdallani varmempi keino saada yhteyttä.
En myöskään vastaa puhelimeen ennen kello kahdeksaa aamulla tai kello 17 jälkeen. Enkä varsinkaan lomillani tai viikonloppuisin.
Olen yläasteen ope. Nyt on loma, mutta menen minne tahansa (torille, uimarannalle, kauppaan jne.), jonkun oppilaan huoltaja, kummi, mummi.... nykäisee, että voitaisko jutella siitä meidän lapsen viimeisen kokeen toiseksi viimeisestä tehtävästä tai muuta vastaavaa. Huh hellettä!
Vanhemmat on nykyään niin kaheleita, etteivät ehtisi muuta tekemäänkään kun vääntämään rautalangasta miksi Noel-Nicholaksen kanssa nyt meneteltiin näin.
Minä asioin vain Wilman kautta.
Jos on 250-300 oppilasta, haluan että voin palata siihen mitä on viestitelty.
Enkä säilyttää tietoa päässäni tai twhdä erillisiä muistiinpanoja itse kustakin.
En ymmärrä huoltajaa joka edes haluaa kesken kiireen just puhelimella hosua lapsensa asioita.