Ozempicin lopetus. (Älkää lukeko, jos ette halua kuulla.) 😭😭😭 Kamala pettymys, hyvästi kevyt elämä... Jo 18 kg noussut paino.
Lopetin Ozempicin keväällä, koska sitä ei ole tarkoitettu pysyvään käyttöön.
No ette varmaan halua kuulla miten minullekin on käynyt Ozempicin lopetuksen jälkeen... 😢 Ja älkää huudelko onko pakko taas syödä itsensä läskiksi, kun ette tiedä miten huono olo ja miten hirveä nälkä taas jäytää 24/7. Siis oikeasti herään yölläkin syömään, koska muuten en saa unta ja kuitenkin kohta syön senkin edestä.
Puntari lähti tänään häkkivarastoon, koska en enää halua nähdä että painoni on noussut jo 18 kg. Huomasin kyllä pukiessani että kiloja taas tulee, mutta lukema masensi minut täysin.
Mutta surettaa jättää kevyt elämä, energisyys, hyvä mieliala, kivuttomuus, tuttavien kehut ja ihanat vaatteet. Ihan melkein itkettää. 😭
Ozempic oli minulle unelmatrippi.
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on ankeaa, kun tajuaa että laihuuden takana on useimmiten näläntunne, joka ensin ärjyy, sitten karjuu, sitten vikisee - ja jää sitten pysyväksi jäytäväksi tunteeksi, jota sen jatkuessa ei onneksi enää niin tiedosta. Itse olen laihtunut 80 -kiloisesta normipainoon ja pysynyt siinä monta vuotta. Nykyään menee päiväkausia niin, että juon aamulla kahvin ja illalla syön jonkun viilin tai hedelmän. Ankeaahan se on, mutta vain niin pysyn normipainossa. (kaikki muu on kokeiltu) Geenit voivat olla the Bitch.
Ymmärrän myös täysin, mistä ajatukset 'lihavat on lepposii' ja 'kireät, laihat viulunkielet' tulee - nälässä on ärtyisämpi ja tympeämpi. Iloinen laiha ihminen on myytti. Fraasien ja kliseiden takana usein on - tädää - totuus. Siksihän ne fraaseja ja kliseitä ovatkin.
Paitsi ihan luonnostaan hoikka ihminen ei tunne sellaista nälkää kuin nämä itsensä lihottamalla kroppansa sekoittaneet. Esim. aasialaiset ovat hoikkia ja iloisia. Monet lihavat ovat masentuneita.
Itsensä lihottaminen ja laihduttaminen on varma keino hankkia jatkuva nälkä.
Eihän se tule heti ensimmäisen +1kg jälkeen,vaan pitää siinä lihottaa itteesä pitkään ennenku alkaa meneen jotai vikaan elimistössä.
Eli luulis että muutais tapojaan kun on jo tullu vaikka se 5kg lisää..... siinä vaiheessa ei ole mikään hormoni,geeni,tai näläntunne sekasin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko syödä jos nälättää. Säännölliset ruoka-ajat ja muutoin sitten vaan puuhailee muuta, vaikka olisikin nälkä.
Anorektikonkaan ei ole pakko olla syömättä. Säännölliset ruoka-ajat ja muutoin sitten puuhailee muuta.
Laihdutin Mounjaron avulla noin 25 kg normaalipainoiseksi. Olin yli 50 v, kun aloitin. Laihdutus oli todella hidasta, vaikka söin kurinalaisesti ja liikuin päivittäin noin 30-60 min. Minulla on paino aina tippunut hitaasti. Liekö tästä hitaasta laihduttamisesta johtuvaa, mutta paino ei ole noussut. Käytän edelleen minimiannosta Mounjaroa.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Tottakai sulla on nälkä jos syöt vähemmän ku aiemmin. Olet vaan syömättä nyt. Keho sopeutuu ja nälän tunne lakkaa aikanaan. Itsekuria vaaditaan. Älä osta jääkaappia täyteen ja mene kauppaan syömisen jälkeen kun olet kylläinen.
T.laiha
Huoh. Ootko väärä ihminen valistamaan.
T: läski
Laihdutuslääkkeestä voi sokeutua. Ja paljon muutakin haittaa, mutta mitäpä siitä jos laihtuu...
Jaha, joku huuhaa-kirjoittaja tuuttaa tänne kerta toisensa jälkeen, että nälkää pitää oppia kestämään. Katsopa joku nykyaikainen ravitsemustieteen luento. Tutkimusten mukaan nimenomaan hoikimpia ovat ihmiset, jotka pitävät itsensä kylläisinä ja joilla on lyhyet ateriavälit (max. 3 tuntia).
Vierailija kirjoitti:
Jaha, joku huuhaa-kirjoittaja tuuttaa tänne kerta toisensa jälkeen, että nälkää pitää oppia kestämään. Katsopa joku nykyaikainen ravitsemustieteen luento. Tutkimusten mukaan nimenomaan hoikimpia ovat ihmiset, jotka pitävät itsensä kylläisinä ja joilla on lyhyet ateriavälit (max. 3 tuntia).
Minun tuntemani hoikat eivät syö ateriaa kolmen tunnin välein eli kahdeksan ateriaa vuorokaudessa. Eivät toki ole nälässäkään.
Se on totta, että nälkää valittavat ovat nimenomaan lihavia.
Yks tuttu rekkakuski ozempiccasi näkökykynsä siihen kuntoon, että lääkäri vei ajokortin. kilot palasivat, näkökyky ei.... kannattaisi puhua näiden laihdutusmyrkkyjen vakavista sivuvaikutuksista.
Lihaville ei maistu liikunta, heillä on heikentynyt kyky tuntea kylläisyyttä, kakkostyypin diabetes aiheuttaa väsymystä ja herkunhimoa ja kaiken viimeistelee matala-asteinen tulehdus ja uniapnea, jotka vain pahentavat väsymystä ja vetelyyttä.
Lopputuloksena eivät jaksa liikkua, mutta nälkä vaivaa vähän väliä ja siihen mätetään sitten ruokaa ja herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko syödä jos nälättää. Säännölliset ruoka-ajat ja muutoin sitten vaan puuhailee muuta, vaikka olisikin nälkä.
Anorektikonkaan ei ole pakko olla syömättä. Säännölliset ruoka-ajat ja muutoin sitten puuhailee muuta.
Mutta tämähän se jokseenkin on anoreksian hoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha, joku huuhaa-kirjoittaja tuuttaa tänne kerta toisensa jälkeen, että nälkää pitää oppia kestämään. Katsopa joku nykyaikainen ravitsemustieteen luento. Tutkimusten mukaan nimenomaan hoikimpia ovat ihmiset, jotka pitävät itsensä kylläisinä ja joilla on lyhyet ateriavälit (max. 3 tuntia).
Minun tuntemani hoikat eivät syö ateriaa kolmen tunnin välein eli kahdeksan ateriaa vuorokaudessa. Eivät toki ole nälässäkään.
Se on totta, että nälkää valittavat ovat nimenomaan lihavia.
Nukkumiseen kaikkine oheistoimintoineen menee päivästä noin 8 tuntia. Jäljelle jää siis 16 tuntia, jonka aikana kolmen tunnin ateriaväleillä syö 5-6 kertaa. Eli aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala.
Vierailija kirjoitti:
kuin minun kokemus.... lopetettuani ozempicin lihoin takaisin ja painan jo 10 kg enemmän kuin ennen laihdutusta... ja ylipainon tekemät vaivat pahempia kuin ennen.
Samoin kävi minullakin, kilot tuli takaisin. Tämä pari vuotta sitten. Oli kerta kaikkiaan pakko lopettaa kun silloin lääkettä ei saanut mistään. Tehokas lääke oli kyllä.
"Mikään ruoka ei maistu niin hyvältä, kuin miltä laihuus tuntuu" -Kate Moss
Totta tuo, että nälkäisenä on hermo kireällä, mutta Kate on oikeassa, hoikassa kropassa kaikki on helpompaa.