Ozempicin lopetus. (Älkää lukeko, jos ette halua kuulla.) 😭😭😭 Kamala pettymys, hyvästi kevyt elämä... Jo 18 kg noussut paino.
Lopetin Ozempicin keväällä, koska sitä ei ole tarkoitettu pysyvään käyttöön.
No ette varmaan halua kuulla miten minullekin on käynyt Ozempicin lopetuksen jälkeen... 😢 Ja älkää huudelko onko pakko taas syödä itsensä läskiksi, kun ette tiedä miten huono olo ja miten hirveä nälkä taas jäytää 24/7. Siis oikeasti herään yölläkin syömään, koska muuten en saa unta ja kuitenkin kohta syön senkin edestä.
Puntari lähti tänään häkkivarastoon, koska en enää halua nähdä että painoni on noussut jo 18 kg. Huomasin kyllä pukiessani että kiloja taas tulee, mutta lukema masensi minut täysin.
Mutta surettaa jättää kevyt elämä, energisyys, hyvä mieliala, kivuttomuus, tuttavien kehut ja ihanat vaatteet. Ihan melkein itkettää. 😭
Ozempic oli minulle unelmatrippi.
Kommentit (326)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitkä on geenit, ikä, sukupuoli, terveys ja tähtien asento ja liikkumisen määrä. Ihminen lihoo, jos saa enemmän energiaa kuin kuluttaa. Ja vastaavasti ihminen laihtuu, kun saa vähemmän energiaa kuin kuluttaa.
Energiaa kun ei voi tyhjästä luoda.
Painoon voi siis vaikuttaa energiansaannilla ja/tai energiankulutuksella. Toki huonokuntoinen ihrakasa ei pysty saavuttamaan liikunnalla merkittävää energiankulutusta. Ja syömällä saa helposti enemmän energiaa kuin pystyy kovallakaan urheilulla kuluttamaan.
Asia on juuri näin.
Ihan turha selittää, että joku muu pystyy syömään enemmän lihomatta ja itse taas "ei oikein juuri" mitään ilman lihomista. Nämä ovat yksilöllisiä asioita ja juuri siitä syystä kannattaa keskittyä vain ja ainoastaan omaan syömiseen ja liikkumiseen eikä elää jonkun muun elämää.
Yhdessä kilossa läskiä on 7000 kilokaloria energiaa. Se on järkyttävä määrä ja yhden läskikilon karistaminen on siksi hidasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee yöksi isoon pulloon valmiiksi hedelmä/vihannessmoothie, lisää vähän proteiinijauhoa. Toimi mulla. Tsemppiä!
siinä kunnon sokeripommi, ei ihme että paino nousee!
Todellakin. Normaalipainoinen ihminen ei mätä isoa pulloa smiothieta yön aikana!
Ap:n pitää opetella sietämään nälkää ja syömään terveellisellä tavalla: ei ole normaalia, että ihminen menee yöllä syömään. Tai siis jos menee, kyllähän hån lihoo.
Opettele normaalia areriarytmi äläkä edes yritä täyttää venynyttä vatsalaukkuasi. Vatsa myös pienenee ellet venytä sitä jatkuvasti tällä tyylillä, jossa kiskotaan esim hirveitä määriä juomaa. Mene myös lääkäriin, jos et pysty pääsemään pieniin annoskokoihin ja viisi ateriaa päivässä -tyyppiseen rytmiin (aamupala, lounas, välipala, iltaruoka, kevyt iltapala).
Kuka syö 5 kertaa päivässä? Lapset varmasti joo, mutta aikuiset?
Itse syön 2-3 kertaa päivässä, maltillisia annoksia.
Ei siihen lääkkeitä tarvita,et vaan osaa.
Syö lihaa ja eläinrasvaa. Liha on luonnon Ozempic ja pitää laihana. HH-mättö taas lihottaa.
Aika moni lihava on menettänyt liikkumiskykynsä pysyvästi, koska raskaan painon kantaminen on rikkonut nivelet. Yleensä menee polvet ensimmäisenä.