Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempicin lopetus. (Älkää lukeko, jos ette halua kuulla.) 😭😭😭 Kamala pettymys, hyvästi kevyt elämä... Jo 18 kg noussut paino.

Vierailija
22.07.2025 |

Lopetin Ozempicin keväällä, koska sitä ei ole tarkoitettu pysyvään käyttöön.

 

No ette varmaan halua kuulla miten minullekin on käynyt Ozempicin lopetuksen jälkeen... 😢 Ja älkää huudelko onko pakko taas syödä itsensä läskiksi, kun ette tiedä miten huono olo ja miten hirveä nälkä taas jäytää 24/7. Siis oikeasti herään yölläkin syömään, koska muuten en saa unta ja kuitenkin kohta syön senkin edestä.

 

Puntari lähti tänään häkkivarastoon, koska en enää halua nähdä että painoni on noussut jo 18 kg. Huomasin kyllä pukiessani että kiloja taas tulee, mutta lukema masensi minut täysin.

 

Mutta surettaa jättää kevyt elämä, energisyys, hyvä mieliala, kivuttomuus, tuttavien kehut ja ihanat vaatteet. Ihan melkein itkettää. 😭

Ozempic oli minulle unelmatrippi.

Kommentit (374)

Vierailija
341/374 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö kuin virtahepo, ylläty kun paino nousee.

Noniin, kaikki yllättyneet parijonoon.

Itsensä lihottamalla elimistönsä sekoittanut kokee nälkää, vaikka söisi enemmän kuin kuluttaa. Niinpä he luulevat elävänsä kituuttaen ja saattavat pahinta nälkää hillitäkseen napostella välipaloja. Totuus on kuitenkin, että paino nousee ja välipalat vain kiihdyttävät sitä.

Vierailija
342/374 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Ozempic on nimenomaan tarkoitettu pysyvään käyttöön. Minulle lääkärit sanoivat, että minun pitää pistää sitä loppuelämäni, joten en usko tarinaasi, ap. Trolli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/374 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea norsu,laihdutus pysyvästi on helppoa ilman lääkkeitä.

Vierailija
344/374 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilainen ohje hoikkana pysymiseen on, ettei koskaan pidä syödä itseään aivan kylläiseksi, vaan pieni nälkä täytyy jättää. 

Kuulostaa äitini neuvolta: "Heti kun ruoka alkaa maistua hyvältä, niin pitää lopettaa." Eli kun siirrytään nälän tunteesta himon tunteeseen.

Vierailija
345/374 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up Up

Vierailija
346/374 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanilainen ohje hoikkana pysymiseen on, ettei koskaan pidä syödä itseään aivan kylläiseksi, vaan pieni nälkä täytyy jättää. 

Kuulostaa äitini neuvolta: "Heti kun ruoka alkaa maistua hyvältä, niin pitää lopettaa." Eli kun siirrytään nälän tunteesta himon tunteeseen.

ONpa typerä neuvo. Ruokahan maistuu nimenomaan parhaimmalta silloin kun nälkä on kovimmillaan, ja kun nälkä on ohi, sitä enää mättää lautasta tyhjäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
347/374 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surkea norsu,laihdutus pysyvästi on helppoa ilman lääkkeitä.

Eikö tankeilta tullut enempää alapeukutuksia?

Vierailija
348/374 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on epäsuosittu mielipide, mutta toteanpa silti, että laihduttaminen tehdään ensisijaisesti pään sisällä. Jollei ole diabeetikko, voi ihan rauhassa nähdä nälkää vaikka päiväkausia. Mitään fyysistä vahinkoa siitä ei seuraa. Jokainen ihminen pystyy halutessaan sietämään näläntunnetta muutaman tunnin. Mutta kaikki eivät halua. 

Minullakin on juuri nyt nälkä. Söin lounaan puoli kahdentoista aikaan ja päivällinen on neljän maissa. Aika moni ottaisi jotain välipalaa, ettei tarvitse pientäkään nälkää kestää yhtään. Minä juon vettä, valmistan päivällisen ja syön, kun on ruoka-aika. 

Iltaisin nukkumaan mennessä on yleensä nälkä, koska pyrin syömään viimeisen kerran viimeistään seiskan korvilla. Vedänkö jotain palaa, ettei tarvitse mennä vatsa kurnien nukkumaan? En. Alanko aamulla ensitöikseni lappaa ruokaa kitusiin? En. Käyn lenkillä, juon kahvit, syön aamupalan 3-4 tunnin päästä heräämisestä. Tänään lounas oli päivän ensimmäinen ateria, kun en ehtinyt aikaisemmin syödä. 

Tekeekö mun mieli syödä useammin/enemmän? Totta hitossa tekee! Mutta kun ei sillä tavalla laihdu, että koko ajan tuuppaa ruokaa koneeseen. Jos haluaa laihtua ja pysyä normaalipainoisena, nälkää on pakko sietää ja mielitekoja on pakko jättää toteuttamatta. Ja se tapahtuu pään sisällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
349/374 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutus on tosi helppoa,laihduin enemmän kuin edes yritin.

Vierailija
350/374 |
09.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ankeaa, kun tajuaa että laihuuden takana on useimmiten näläntunne, joka ensin ärjyy, sitten karjuu, sitten vikisee - ja jää sitten pysyväksi jäytäväksi tunteeksi, jota sen jatkuessa ei onneksi enää niin tiedosta. Itse olen laihtunut 80 -kiloisesta normipainoon ja pysynyt siinä monta vuotta. Nykyään menee päiväkausia niin, että juon aamulla kahvin ja illalla syön jonkun viilin tai hedelmän. Ankeaahan se on, mutta vain niin pysyn normipainossa. (kaikki muu on kokeiltu) Geenit voivat olla the Bitch. 

 

Ymmärrän myös täysin, mistä ajatukset 'lihavat on lepposii' ja 'kireät, laihat viulunkielet' tulee - nälässä on ärtyisämpi ja tympeämpi. Iloinen laiha ihminen on myytti. Fraasien ja kliseiden takana usein on - tädää - totuus. Siksihän ne fraaseja ja kliseitä ovatkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
351/374 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Ozempic on nimenomaan tarkoitettu pysyvään käyttöön. Minulle lääkärit sanoivat, että minun pitää pistää sitä loppuelämäni, joten en usko tarinaasi, ap. Trolli.

Moni joutuu lopettamaan Ozempicin vakavien sivuvaikutuksien takia. Osalla loppuu rahat.

 

Eikö olisi fiksumaan ihan vain syödä järkeviä määriä? Ottaa mallia niistä, jotka eivät ole koskaan lihottaneet itseään.

Vierailija
352/374 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on facessa seurannut keskusteluja, niin liian moni jättää syömättä ozempicin kanssa. Kun pari vuotta vetää 500 kalorilla päivässä niin kyllä varmasti on sootanallinen nälkä joka ei tunnu loppuvan millään. Siihen päälle vielä kun huomioi surkastuneet lihakset niin läskin kertyminen on varmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
353/374 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin joskus televisiosta ohjelmaa todella lihavasta jenkkimiehestä. Jenkeissä lihavat painavat satoja kiloja ja niin tämäkin ukko.

 

Hän söi iltapalaksi aivan järjettömät annokset ruokaa ja jälkiruoaksi vielä kaksi litraa jäätelöä. Tämän kaiken hän tilasi kotiin. Ohjelmassa sanottiin, että iltapala oli 7000 kilokaloria.

 

Huolimatta 7000 kilokalorin iltapalasta mies heräsi yöllä hiukovaan nälkään ja piti yöllä raskaan ahmintasession. Muuten ei kuulemma saa unta ja aamulla olisi todella väsynyt. Aamulla hän oli kuitenkin väsynyt ja itse asiassa koko ajan.

 

Tuota ruoan megamättöä seuratessani tajusin miten pahasti ihmisen kroppa voi olla sekaisin.

Vierailija
354/374 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin moni on maininnut, niin mikä yleensä menee vikaan on että näläntunnetta ei kestetä ja sille annetaan periksi. Suomalaiset erityisesti syövät välipaloja ja iltapaloja, koska niin kuulemma täytyy tehdä. Tämähän vääjäämättä johtaa useimmilla lihomiseen, koska noista niitä extrakaloreja kertyy.

 

Näläntunne on vain tunne ja sitä pitää opetella kestämään. Ei ole vaarallista. Lasi vettä ja odottaa seuraavaa ruoka-aikaa, ei yhtään sen kummallisempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
355/374 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuulolla ketään diabeetikkoa, joka käyttää Ozembicia insuliinin ja tablettien ohella/sijaan?  Haluaisin kokeilla tätäkin lääkettä, sillä paino tuntuu vaan nousevan sairaudestani johtuvan liikkumattomuuteni takia. Oliko apua, entä sivuvaikutuksia? Kiitos!

Vierailija
356/374 |
10.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälän tunne on ihan normaali yleinen osa elämää. Se ei ole mikään akuutti hälytystila niin kuin joku sydänkohtaus. Aika heikko luonne jos pitää heti saada syödä jotain.. Kannattaa opella, siihen tottuu nopeasti. Muutenkin läskit oli ihan haltioissaan tästä ihme pelastuksesta, sillä se meinas ettei itse tarvitse nähdä vaivaa. Syö vähemmän ja terveellisesti ja liiku säännöllisesti niin laihdut, lihaskunto kehittyy ja mielen ja kehon terveys kohenee pystysuoraa ylöspäin. Ei se sen vaikeampaa ole. Mutta yleensä läskit ei siihen pysty ja uhriutuminen on helpompaa.

Vierailija
357/374 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ankeaa, kun tajuaa että laihuuden takana on useimmiten näläntunne, joka ensin ärjyy, sitten karjuu, sitten vikisee - ja jää sitten pysyväksi jäytäväksi tunteeksi, jota sen jatkuessa ei onneksi enää niin tiedosta. Itse olen laihtunut 80 -kiloisesta normipainoon ja pysynyt siinä monta vuotta. Nykyään menee päiväkausia niin, että juon aamulla kahvin ja illalla syön jonkun viilin tai hedelmän. Ankeaahan se on, mutta vain niin pysyn normipainossa. (kaikki muu on kokeiltu) Geenit voivat olla the Bitch. 

 

Ymmärrän myös täysin, mistä ajatukset 'lihavat on lepposii' ja 'kireät, laihat viulunkielet' tulee - nälässä on ärtyisämpi ja tympeämpi. Iloinen laiha ihminen on myytti. Fraasien ja kliseiden takana usein on - tädää - totuus. Siksihän ne fraaseja ja kliseitä ovatkin.

Paitsi ihan luonnostaan hoikka ihminen ei tunne sellaista nälkää kuin nämä itsensä lihottamalla kroppansa sekoittaneet. Esim. aasialaiset ovat hoikkia ja iloisia. Monet lihavat ovat masentuneita.

 

Itsensä lihottaminen ja laihduttaminen on varma keino hankkia jatkuva nälkä.

Vierailija
358/374 |
12.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälän tunne on ihan normaali yleinen osa elämää. Se ei ole mikään akuutti hälytystila niin kuin joku sydänkohtaus. Aika heikko luonne jos pitää heti saada syödä jotain.. Kannattaa opella, siihen tottuu nopeasti. Muutenkin läskit oli ihan haltioissaan tästä ihme pelastuksesta, sillä se meinas ettei itse tarvitse nähdä vaivaa. Syö vähemmän ja terveellisesti ja liiku säännöllisesti niin laihdut, lihaskunto kehittyy ja mielen ja kehon terveys kohenee pystysuoraa ylöspäin. Ei se sen vaikeampaa ole. Mutta yleensä läskit ei siihen pysty ja uhriutuminen on helpompaa.

Itsensä lihottaneilla kylläisyyshormoni ei toimi ja rasva-aineenvaihduta toimii vain yhteen suuntaan eli elimistö kasvattaa rasvakerrosta, mutta ei käytä sitä verensokerin tasaamiseen. Tähän vielä pisteenä i:n päälle ylipainon aiheuttama kakkostyypin diabetes mikä heittelee verensokeria. Voit olla varma, että näistä lähtökohdista nälän tunne on jokapäiväinen ilmiö.

Vierailija
359/374 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tuttu on joutunut lopettamaan lihavuuslääkityksen vakavien sivuvaikutusten takia tai rahaongelmien vuoksi. Heistä joka ikinen on lihottanut itsensä takaisin uuteen ennätyspainoon. Laihdutuslääkityksen jälkeisen nälän on pakko olla aivan hirmuinen, jos se ajaa ihmisen tuhoamaan pitkän laihdutuksen tulokset ja palaamaan takaisin raskaaseen ja vaivalloiseen elämään.

 

Mutta toi on tosi surullista, että kevyestä elämästä ja hyvästä voinnista hetken nauttinut ihminen lihottaa itsensä takaisin siihen surkeaan jamaan ja vielä pahempaan, mistä halusi pois jo aiemmin...

 

Koittakaa tsempata hei sen lääkekuurin jälkeen. Kaksi tai kolme vuotta jäytävää nälkää ja sitten aivotoimintanne parantuu ja tunnette taas kylläisyyttä.

Vierailija
360/374 |
16.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä lihavilla on enemmän nälkä kuin hoikilla, vaikka lihavilla on energiaa kroppa täynnä ja kulutuskin pienempi???