Antakaa arvionne 'köyhän' ruokamenoista jos kyseessä on mies esim 185 cm ja toisaalta nainen esim 160 cm. Kuinka iso ero ruokamenoissa?
Tämmöisestä ei koskaan kukaan puhu ja rahamenoERO voi olla tosi suuri. Naisella ehkä kyky tehdä halpaa ruokaa mutta ei jokaisella miehellä. Miten pärjää ruokamenot esim 200 e / kk?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tästä harvemmin keskustellaan. Erityisesti aiheesta ei halua keskustella ne miehet, jotka parisuhteessa vaativat kaikkien menojen maksamista 50%/50%.
Nainen syö yhteisestä ruuasta kolmanneksen vähemmän, nainen valmistaa yhteisen ruuan taloudellisesti, mutta ainoastaan mies on se, joka hyötyy tästä rahallisesti, kun nainen maksaa puolet ja näkee vaivan.
Toisaalta nainen kayttänee enemmän kosmetiikkaa, joten ruokakaupassa lasku tasaantuu sen kautta.
Toisaalta mies ostanee enemmän elektroniikkaa tai auton osia, joten ei.
Mitkä sitten lasketaan yhteisiksi menoiksi? Perheen yhteinen auto lienee kuluiltaa yhteinen? Kodinelektroniikka lienee yhteistä? Tarina ei kerro millaisi
Kaikkihan riippuu mitä pariskunta sopii rahankäytöstä. Mitkä lasketaan ja miten muuten voi käyttää rahaa? Onko ok, jos toinen tykkää shoppailla ja tiuhaan ostelee vaatteita?
Tapauskohtaista. Meillä mies syö enemmän, mutta jos olisi yksin niin ostaisi sitä halvinta mitä kaupasta löytyy. Itse arvostan laatua ja haluan ostaa parasta mitä kaupasta löytyy. Käymme yhdessä kaupassa ja maksamme vuorotellen kauppalaskun. Kun on minun maksuvuoro, ostelen niitä herkkuja molemmille, miehen maksuvuorolla tyydyn perustasoisiin ostoksiin. Minulla on hieman isommat tulot kuin miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tästä harvemmin keskustellaan. Erityisesti aiheesta ei halua keskustella ne miehet, jotka parisuhteessa vaativat kaikkien menojen maksamista 50%/50%.
Nainen syö yhteisestä ruuasta kolmanneksen vähemmän, nainen valmistaa yhteisen ruuan taloudellisesti, mutta ainoastaan mies on se, joka hyötyy tästä rahallisesti, kun nainen maksaa puolet ja näkee vaivan.
Monessako perheessä kulut jaetaan tasan 50/50? Miksi teet suoran olettaman, että nainen valmistaa ruuan?
Niin mä kirjoitin juuri niistä perheistä, joissa kulut jaetaan 50%/50%, nainen syö vähemmän ja nainen valmistaa ruuan. En kirjoittanut niistä perheistä, joissa kulut jaetaan jotenkin toisella tavalla, tai niistä perheistä, joissa nainen ei valmista aina ruokaa.
Jos kulut halutaan jakaa tasan 50/50, niin sitten täytyy lyödä kaikki kulut exceliin ja siitä jakaa. Sitten tarvitsee sopia miten huomioidaan mahdolliset hyvitykset sen mukaan kumpi syö enemmän, kumpi käyttää enemmän alkoholia, tupakoiko toinen, jne. kuluihin vaikuttavat elementit. Ruuanvalmistus ei liity mitenkään kuluihin, vaan se on kotitöitä.
Mä oon aina tehnyt ruokaa kerralla isomman määrän ja syödään samaa pari päivää, teen erilaisia keittoja, kiusauksia, risottoja, laatikoita... Tuollaisen isomman annoksen tarvikkeet ehkä siinä +6e, riippuen mitä valmistaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta nainen kayttänee enemmän kosmetiikkaa, joten ruokakaupassa lasku tasaantuu sen kautta.
Marketeista ostettava kosmetiikka on niin halpaa ja sitä kuluu niin vähän, että ei todellakaan tasaa mitään eroja. Moni nainen myös ostaa kosmetiikan muualta, itse tilaan kaiken Dermosililtä ja vuodessa menee noin satanen.
Mitä sitten kukakin laskee yhteisiksi menoiksi?
No vaikka ne laskettaisiin yhteiseen pottiin, mies kuluttaa myös kosmetiikkaa ja on edelleen niin edullista, että ruokakuluihin verrattuna ei mitään väliä. Meillä kampaamot, parturit, kosmetiikat, vaatteet jne maksetaan kumpikin omasta pussista, mutta ei todellakaan nipoteta, jos ostoskoriin päätyy ruokien sekaan joku Nivean parin euron deodorantti.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ja normaalipainoinen mies kuluttaa jopa 3 kertaa enemmän kaloreita päivässä kuin normaalipainoinen nainen.
Ei nyt sentään! Mutta sellaisen 50 prosenttia enemmän helposti.
Niinpä. Jos nainen on 160 senttinen pullero ja mies 185 senttinen luuviulu niin kuka ne ruoat söikään?
Kyllähän tollanen mentula kuluttaa aika paljon enemmän kuin tavallinen pirkko.
Olen kateellinen naisille kun ruokakauppaan ei mene nimeksikään rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Jos nainen on 160 senttinen pullero ja mies 185 senttinen luuviulu niin kuka ne ruoat söikään?
185cm luuviulu mies kuluttaa silti paljon enemmän kaloreita kuin 160cm pullukka nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kateellinen naisille kun ruokakauppaan ei mene nimeksikään rahaa.
No meneehän sinne. Naiset useammin syövät enemmän kasviksia ja esim kalaa joka on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä ja normaalipainoinen mies kuluttaa jopa 3 kertaa enemmän kaloreita päivässä kuin normaalipainoinen nainen.
Onko tämä joku naisen copetus taas sille että on vaikea laihtua?
Minulla menee 100-300€/kk ruokaan. Riippuu ihan että lojunko sohvalla vai teenkö fyysistä työtä.
185cm mies
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee 100-300€/kk ruokaan. Riippuu ihan että lojunko sohvalla vai teenkö fyysistä työtä.
185cm mies
100eurolla kuussa ei syö muuta kun puuroa ja makaronia.
Kosmetiikka ei todellakaan ole mitenkään tarpeellista jos on oikea rahapula. Kuukautissuojat on ihan eri juttu ja ne voisivat oikeastaan olla saatavissa vaikka ilmaiseksi jos elää toimeentulotuella tms tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tässäkin näkee miksi on ero naisen ja miehen 'eurolla'. Naisella ajatellaan olevan vähemmän menoeriä vaikka kuukautissiteetkin joutuu ostamaan ja ties mitkä ehkäisypillerit.
Naisten ja miesten kulutustottumukset on tosiaan usein vähän erilaisia. Miehet tuhlaa enemmän elektroniikkaan, autoihin ym. hifistelyyn ja lisäosiin paljonkin. Omiin harrastuksiinsa.
Itse naisena ostin kuukupin viimeksi vuonna 2019, maksoi muistaakseni 25e. Ehkäisypillereitä en käytä enkä käyttäisi. Joskus minulla oli kuparikierukka eli lääkkeetön ehkäisy joka ei vaikuta ympäristöön eikä hormonitoimintaani, ja sen sain ilmaiseksi.
Miestä ei tarvitse ottaa jos ei hyvää löydy, eli sen puoleen turha naisilla valitella. Nainen kun voi elää aina mieluummin yksin, kuin huonon miehen kanssa. Ei ongelmaa. Seksiäkään ei tarvitse harrastaa, ja on parempikin jos huonot miehet jäisi yksin. Osa naisista vaan antaa huonoille miehille mahiksia, seksiä, parisuhdepalveluksia ym. höösäävät luusereita ja ovat itsekin täten luuserinaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tollanen mentula kuluttaa aika paljon enemmän kuin tavallinen pirkko.
Harva mieskään on mikään Mentula, mutta mättää silti. Siksihän nykyään on paljon pulleromiehiä, kun syödään jollain "miehet kuluttaa niin paljon"-ajatuksella "miesten annoksia", vaikka kulutus on pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"""" en kyllä ostaisi purkin purkkia enkä muutakaan töhnää mutta rakas mieheni vaatii minua olemaan meikeissä joka päivä. Pitää olla edestavan näköinen famppi myös sängyssä muuten ei ota eteen ... kerran sanoin että ota sitten r y s s ä jos sellaista vaadit mutta ei auttanut...vaikka syön kuin vähä niin aina hän sanoo että olen lihava.
N52kg
Tavallista kotiruokaa ja en ole eroa laskenut paljon tulisi mun ja puolison ruokailuun. Puolison annokset vähän isompia kuin omani. Eihän tuollainen normaali annos paljon itse tehtynä maksa, edullisimmillaan ehkä 1e/annos.