Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi palstalaisten on niin vaikea ymmärtää, että kotirouva voi myös olla itse varakas?

Vierailija
22.07.2025 |

Aina kun kotirouvaketju ilmestyy tänne, se on täynnä kommentteja, jossa puhutaan omasta rahasta, kotirouvan köyhyydestä, pienestä eläkkeestä jne.

Kuitenkin kotirouvalla voi olla takana lähes normaalin pituinen ja hyvätuloinen työura tai hän voi alkujaankin olla varakas.

Kommentit (187)

Vierailija
1/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kotirouvia ole suomalaisessa yhteiskunnassa niin vähän, ettei aiheesta ole juuri keskusteltavaa?

Vierailija
2/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kotirouvilla mitään työuraa ole takana, voi niillä jollain yhdellä promillella olla sattumalta jo nuorena tullutta perintöä ja sitä kautta varallisuutta.

Eli joku 45v down shiftaaja, jolla on varaa lopettaa työt, se ei ole se "kotirouva", sille voitte keksiä jonkun ihan oman nimen/termin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotirouvan koko päivä menee kotia, lapsia ja illalla miestä hoitaessa, ei siinä jää aikaa millekään työlle, tuo on se työ, jos siis puhutaan kotirouvasta ja hän ei myöskään ole työtön työnhakija, vaan mies hoitaa elatuksen, ei Kela.

Vierailija
4/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalin pituinen työura, eli noin 40 vuotta työelämässä ennen kotirouvaksi ryhtymistä? 

Vierailija
5/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvan koko päivä menee kotia, lapsia ja illalla miestä hoitaessa, ei siinä jää aikaa millekään työlle, tuo on se työ, jos siis puhutaan kotirouvasta ja hän ei myöskään ole työtön työnhakija, vaan mies hoitaa elatuksen, ei Kela.

Mistä päättelet että kotirouvalla on lapsia?

Vierailija
6/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kotirouvilla mitään työuraa ole takana, voi niillä jollain yhdellä promillella olla sattumalta jo nuorena tullutta perintöä ja sitä kautta varallisuutta.

Eli joku 45v down shiftaaja, jolla on varaa lopettaa työt, se ei ole se "kotirouva", sille voitte keksiä jonkun ihan oman nimen/termin.

Onhan kun hoitaa lapset ja muun!

Tunsin parikin vanhempaa äitiä, jotk ajäivät kotirouviksi, ei ollut tarvetta mennä työhön lapsen syntymän jälkeen.

Kotirouva ei ole synonyymi käyhälle ja aivottomalle.

Ja hei, kotirouva voi tehä jottain...diy ym

Vierailija
7/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsin parikin vanhempaa äitiä, jotk ajäivät kotirouviksi, ei ollut tarvetta mennä työhön lapsen syntymän jälkeen.

Kotirouvan työ on kodinhoito. Ero on tässä:

Jos nostaa työttömyysetuuksia, on työtön. 

Jos elää täysin miehensä siivellä, on kotirouva.

Vierailija
8/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotirouva on eri asia kuin kotiäiti, olin kyllä aikoinaan neljä vuotta myös kotiäitinä. Lapset ovat kotirouvalla jo teinejä tai aikuisia. Ap

Vierailija
9/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirouvan "oma raha" tulee mieheltä.

Vierailija
10/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotirouva on eri asia kuin kotiäiti, olin kyllä aikoinaan neljä vuotta myös kotiäitinä. Lapset ovat kotirouvalla jo teinejä tai aikuisia. Ap

Mt syistä lapset hoitoon ettei pää hajoa? Hieno nimike sille.

Vierailija
11/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sellaista varakasta kotirouvaa ei ole tullut vastaan. Lienee siis satuolento kuten hammaskeiju.

Vierailija
12/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mt syistä lapset hoitoon ettei pää hajoa? Hieno nimike sille.

Mitähän tässä kommentissa oikein tarkoitetaan? Hoidin siis lastani, kunnes hän oli neljä. Lapsi ei hyödy päiväkodista alle neljävuotiaana enkä itse asiassa häntä vielä kokopäivähoitoon vienyt neljävuotiaanakaan, vaan puoleksi päiväksi. Yrittäjänä se oli mahdollista, kun jatkoin työpäivää usein illasta miehen tultua kotiin. Ap

Vierailija
13/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omista sijoituksista saadut osingot ovat miehen rahoja miten??

Vierailija
14/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sellaista varakasta kotirouvaa ei ole tullut vastaan. Lienee siis satuolento kuten hammaskeiju.

Johtuu vain sinun tuttavapiiristäsi. Minä tunnen kotiäidin/rouvan, jolla on niin isot pääomatulot, että elättää niillä paitsi itsensä, myös lapsensa ja vähän miestäkin.

Vierailija
15/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule kotirouva, ei se ole ymmärryksestä kyse, vaan ihan omasta asenteestasi. Miksi kotirouva yleensäkkään jankuttaa täällä? Eikö muuta tekemistä ole. 

Vierailija
16/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuisiko omien sijoitusten turvin aikaisin työelämästä pois jäänyt mies itseään kotiherraksi? Ei kutsuisi. Kotirouvalla yleensä tarkoitetaan ihmistä, joka on kotona ja jonka mies elättää. Kutsu itseäsi vaikka vapaaherrattareksi, niin ongelma poistuu. 

Vierailija
17/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kotirouvalla voi olla "takanaan normaalinpituinen työura"? Kun se työ on siellä kotona? Ja normaalit työurat on n. 40v pitkiä? 35v vähintään? Joista vielä näihin viime vuosiin saakka on paras eläke kertynyt vasta niistä työuran viimeisistä vuosista? Ja työvuosista alle 25 vuotiaana ei kertynyt mitään? Eli missä välissä se eläke kerrytettiin? Se on toki eri juttu jos "pappa betalar" sen kotona makoilun. 

25-40- vuotiaana voi vaikka tehdä kovapalkkaista työtä, kai siitä jo jotain kertyy sekä säästöön että eläkkeeseen. Nelikymppisenä voi vielä tulla äidiksi ja jäädä sitten pysyvästi kotiin. 

Itse jäin vasta viiskymppisenä, ensin 10v "downshiftattuani", ehti olla pitkään töissäkin mutta perinnöillä lähinnä tässä elelen, puolisolta en tarvitse "viikkorahaa". 

Sä elät edellisten sukupolvien työllä ja sönkötät urasta.

Keksit koko jutun, Pasi.

Teillä nat seil la on aina ollut ongelmana naisten työssäkäynti. Jostain syystä nasset itse ovat työttömiä lorveja. Teillä on harha, että pakottamalla koulutetut naiset kotiin kouluttamattomat miehet työllistyvät.

Vierailija
18/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuisiko omien sijoitusten turvin aikaisin työelämästä pois jäänyt mies itseään kotiherraksi? Ei kutsuisi. Kotirouvalla yleensä tarkoitetaan ihmistä, joka on kotona ja jonka mies elättää. Kutsu itseäsi vaikka vapaaherrattareksi, niin ongelma poistuu. 

Mies elättää minua. En ole eläkkeellä eikä mulla ole muita tuloja kuin jonkin verran omia sijoitustuottoja, joilla en eläisi näin hyvää elämää. Mies maksaa myös mun kiinteistöjeni kulut. Ap

Vierailija
19/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työura on noin 40 vuotta, eläkkeellä siis kotirouva ? Toki kotirouvalla voi olla varakas esimerkiksi perinnön kautta tai osakkeilla rikastunut. Mutta kotirouvaksi ei itseään kannata nimittää jos tukien avulla siihen ryhtyy, yhteiskunnan tehtävä ei ole terveitä elättää 

Vierailija
20/187 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies elättää minua. En ole eläkkeellä eikä mulla ole muita tuloja kuin jonkin verran omia sijoitustuottoja, joilla en eläisi näin hyvää elämää. Mies maksaa myös mun kiinteistöjeni kulut. Ap

No mitä ihmettä sinä sitten uikutat, että ihmiset luulee että olet miehen rahojen varassa, jos kerta olet miehen rahojen varassa?

Eiköhän trolli paljastunut viimeistään tästä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän