Miten saada 150e:lla kuussa ruoka?
Olen aivan epätoivoisen huonossa rahatilanteessa, ja kaipaisin konkreettisia ruokavinkkejä. Osaisiko kukaan auttaa hädässä? Miten voi pärjätä 150e kuussa niin, että proteiinit ja kasvikset luetaan mukaan? Tarkat tuotteiden nimet ja ruokavinkit tulisivat nyt todella tarpeeseen, eikä mitään "syö kuivaa pastaa kaksi viikkoa" ohjetta kun ei sellaisella jaksa käydä töissä.
Kommentit (61)
Ostat 150 eurolla perusruokaa. Sitten ruokajakelut tai jos niitä ei 50km säteellä ole, sinulla on moraalinen oikeus käyttää taskualennusta ja viedä loput tarvitsemasi ruuat kaupasta ilmaiseksi (ei mitään sisäfileitä ja tryffeliöljyjä, vaan samoja perusruokia joita muutenkin kansa syö).
Peruna makkara kaali banaani nuudeli pakaste pizza kanankoivet kananugetti omena maito porkkana raejuusto voi juusto ruisleipä kaurahiutale
Miten on mahdollista että täällä saa aina pelkkää vittuilua osakseen. Jos sulla ei ole mitään hyviä ideoita niin älä tule kommentoimaan että olen laiska. Ap
Menepä kuule ihan itse kaupan sovelluksilla suunnittelemaan ostoslistasi niin näet kätevästi mihin rahasi riittävät.
Kiitos asiallisille vastaajille! Ap
Kauppaan laskemaan mihin tuo riittää. Ei kukaan sinulle mitään valmiita listoja ala kirjoittaa.
Proteiinit punalapulla, kasvikset halvinta ja kahvi pois. Punalaputettuja protskua ei saa aina, joten osta niitä silloin enemmän kun niitä saa. Leipääkin saa lapulla, tai itse tehden. Vitonen päivässä on pieni raha. Sillä ei yrttejä ja ruukkusalatteja paljoa saa.
Vierailija kirjoitti:
Proteiinit punalapulla, kasvikset halvinta ja kahvi pois. Punalaputettuja protskua ei saa aina, joten osta niitä silloin enemmän kun niitä saa. Leipääkin saa lapulla, tai itse tehden. Vitonen päivässä on pieni raha. Sillä ei yrttejä ja ruukkusalatteja paljoa saa.
Eikä edes punalappuilihoja.
Mun halppisruokia ovat
kanankoivet+ kasvikset
sosekeitto+ raejuusto
uudet perunat+ silakkapihvit/lohi
Jauheliha-perunavuoka
yhtäkään lihaa en osta jonka kilohinta on yli 10€
Jonkin verran tulee käytyä ruoka-avussa ja ostettua resquekasseja. Nämä helpottaa ruokalaskussa erittäin paljon.
Lisäksi mulla on pakkasessa aina hernekeittoa ja leipää eli mulla on viikossa yksi päivä kun ruokaan ei mene rahaa yhtään.
Se on helppoa ainakin maassa. Kysy NASA:lta.
Soijarouhe on halpaa ja riittoisaa proteiinia. Ja mausta on turha vinkua, jos tavoitteena on vain syödä mahdollisimman halvalla
Kasviksethan ovat puoli-ilmaisia. Niitä voi keittää, paistaa tai useimpia syödä raakanakin. Siihen maidot ja halvin jauheliha, niin hyvin se riittää. Aina alennuksesta ja punalaputettua pakkaseen tulevaa varten. Samoin makaronia ja puurojauhoja pahan päivän varalle. Etkö ole opiskelija ollut ja silloin opetellut elämään ja syömään halvalla?
Perunoita, keittoa, pakastevihanneksia, kaalia, porkkanoita, sipulia, kananmunia, sardiinisäilykkeitä, papusäilykkeitä, kanankoipipaketteja. Kaikki noi Lidlistä ja pätkäpaasto päälle, eli päivän ensimmäinen ateria puolen päivän jälkee ja viimeinen ateria seitsemältä illalla. Leivät voi leipoa itse.
Vierailija kirjoitti:
Kasviksethan ovat puoli-ilmaisia. Niitä voi keittää, paistaa tai useimpia syödä raakanakin. Siihen maidot ja halvin jauheliha, niin hyvin se riittää. Aina alennuksesta ja punalaputettua pakkaseen tulevaa varten. Samoin makaronia ja puurojauhoja pahan päivän varalle. Etkö ole opiskelija ollut ja silloin opetellut elämään ja syömään halvalla?
Mä söin opiskelijana pääsääntöisesti ilmaiseksi. Koulussa oli ilmainen lämmin ruoka ja kävin lähes joka päivä vanhemmilla syömässä.
t. eri
Tilasin just 6kk protskut. Kikhernejauhoa, soijapapuja , linssejä, ison purkin salsapapuja, mausteita, oli alennuksessa.
Satanen meni.
Meillä ei ole ruokajakelua, eikä oikein punalaputettujakaan. Niiden varaan ei voi laskea.
Ruoka-apua googlaisin.
Kerro nyt itsestäsi tarkat tiedot, pituus, paino, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä söin opiskelijana pääsääntöisesti ilmaiseksi. Koulussa oli ilmainen lämmin ruoka ja kävin lähes joka päivä vanhemmilla syömässä.
t. eri
Semmosta. Minä taas söin maksullista lounasta ja vanhemmat asuivat 300 kilometrin päässä, joten itse piti ostaa, suunnitella, vertailla hintoja ja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt itsestäsi tarkat tiedot, pituus, paino, jne.
pituus 158cm paino 132kg
ap
Googleta proteiinit ja valitse lompakolle sopiva.
Vihreä linssipussi maksaa lidlissä n 2 e ja osan voit idättää.
Itse aikoinaan pärjäsin n 100 e kk, kun söin 3-4 krt päivässä kaurapuuroa ja laitoin sekaan voita ja keitettyjä kananmunia.
Esim kiknerhe ei paljoa maksa ja jos ostst liemessä, voit siitä liemestä tehdä majonesia
"Tarkat tuotteiden nimet" ei millään pahalla, mutta miksi kenenkään pitäisi laittaa niin paljon aikaa, että tekee sulle ruokalistan ja vielä tuotteiden nimet, kun et näytä edes itse jaksavan yrittää asiaa?
Osta iso paketti kuivia punaisia linssejä ja lisää niitä kaikkiin ruokiin iso määrä = tuplaten enemmän ruokaa
Osta pelkästään Xtra, Coop, Pirkka ja K-menu tuotteita
Ei lainkaan herkkuja