Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jokohan loppuisi se ikuinen valitus hoitajien huonoista palkoista??

Vierailija
21.07.2025 |

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000011272422.html

Jutussa kaksi ensihoitajaa tienaa törkeän hyvin mutta silti lisää pitäisi vielä saada! Kuitenkin työajalla voi palkallisesti nukkua, kuntoilla, lukea tai tehdä vaikka oman yrityksen hommia jos ei satu keikkoja juuri tulemaan. Toimenpiteet ja lääkitykset mitä ambulanssissa tehdään ja annetaan on tosi rajallisia, joten siihenkin nähden tosi hyvä palkka.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein? Vuoroja on kuussa vain seitsemän. Palkka on 5000€ plus lisät? Onhan se varmasti vastuullista ja raskasta työtä, mutta niin on moni muukin. Monet ihmiset ovat työssään vastuussa muiden terveydestä, hyvinvoinnista ja turvallisuudesta, joko suoraan, tai epäsuorasti. Vielä tuo kun kertovat, että odottelevat siellä välillä ja katsovat jotain sarjoja, kun mitään ei tapahdu.

Sori nyt vaan, mutta tuo palkka on ruhtinaallinen. 

Et ymmärtänyt lukemaasi, ensihoitaja tekee 24 tuntisia vuoroja, vuoroja on seitsemän, kolme kerta kahdeksan on 24, eli 3 kahdeksantuntista vuoroa jossain vanhustyössä mahtuu 24 tuntiin. Vastuu 2 työntekijää on eri kuin osastotyössä vanhusten kanssa, lanssissa eteen voi tulla synnytys tai isompi vamma.

Vierailija
42/50 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka on sitä mieltä että päivystämisestä ei pidä maksaa euroakaan ambulanssityössä voi ajaa sitten vaikka itse sairaalan päivystykseen kun on saanut sydänkohtauksen. Siitä vaan rattiin, mikä ongelma?

Kannatan! Sitten saisikin sen ambulanssin joskus paikalle ja ihmiset pääsisivät hoitoon! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein? Vuoroja on kuussa vain seitsemän. Palkka on 5000€ plus lisät? Onhan se varmasti vastuullista ja raskasta työtä, mutta niin on moni muukin. Monet ihmiset ovat työssään vastuussa muiden terveydestä, hyvinvoinnista ja turvallisuudesta, joko suoraan, tai epäsuorasti. Vielä tuo kun kertovat, että odottelevat siellä välillä ja katsovat jotain sarjoja, kun mitään ei tapahdu.

Sori nyt vaan, mutta tuo palkka on ruhtinaallinen. 

Ymmärsit ihan päin pyllyä. Palkka lisineen on alle 5000€

Vierailija
44/50 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen joka on sitä mieltä että päivystämisestä ei pidä maksaa euroakaan ambulanssityössä voi ajaa sitten vaikka itse sairaalan päivystykseen kun on saanut sydänkohtauksen. Siitä vaan rattiin, mikä ongelma?

Kannatan! Sitten saisikin sen ambulanssin joskus paikalle ja ihmiset pääsisivät hoitoon! 

Lukihäiriö.

Noinhan joutuu nytkin tekemään, eihän sitä ambulanssia edes saa paikalle, kaiketi ensihoitajilla on juuri unet "töissä"  silloin menossa. 

Vierailija
45/50 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukihäiriö.

Noinhan joutuu nytkin tekemään, eihän sitä ambulanssia edes saa paikalle, kaiketi ensihoitajilla on juuri unet "töissä"  silloin menossa. 

Olen pahoillani. Ensihoito tekee parhaansa mutta sitä myöten kun valtio vähentää budjettia, niin näkyy se myös ensihoidossa pidemmillä viiveillä. Oman käsitykseni mukaan ensihoidossa on vahvasti oman alansa asiantuntijoita töissä jotka tekevät parhaansa niillä resursseilla mitä saavat. 

Vierailija
46/50 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikkalainen keskipalkka bruttona. Nettona amerikkalainen alemman keskiluokan palkka.

Vierailija
47/50 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekkaan ongelma, näin täällä taajaman ulkopuolella on tehtävä.  Tai siis toivottava että sattuu joku läheinen tai naapuri kuskaamaan. Ajan samassa ajassa nopeusrajoituksia noudattaen lähimpään sairaalaan kun mitä ambulanssi tulee meille. Sitten tekevät vielä tutkimuksia ja huonolla tuurilla tulee kaksi hentoista ensihoitajaa ja odotetaan vielä lisävoimia potilaan siirtoon. Täältä päin aina kun pystyy kannattaa potilas kuljettaa itse, nopeammin pääsee kuvauksiin ja lääkärille hoitoon vaikka ei ajaisi edes ylinopeutta. Elvytys olisi oikeastaan ainoa syy tai rankavamma epäily että soittaisin 112:een.

Vierailija
48/50 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallinen palkka, voisi olla enemmänkin minusta. Olen itse lähihoitaja rauhallisessa vanhustyössä (brutto 3800e), enkä haluaisi tehdä noin vaativaa työtä kuin ambulanssissa tehdään. 

Vierailija
49/50 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kovin häävi palkka ns kolmivuorotyöstä. Peruspalkathan oli siinä vähän päälle 3000. 

Vierailija
50/50 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte miettiä mitä 12h ja 24 h työvuorot tarkoittavat perheen kannalta.

Jokainenhan voi tuohon pyrkiä, jos haluaa ja on ksteellinen. Peruspalkka on huono. Hoitoalalla on hyvät lisät.