Näitä ruokia EI TEE KUKAAN itse kotona:
Maksalaatikko
Hernekeitto
Kalapuikot
Leipä
Makkara tai nakki
Kommentit (45)
Hernekeittoa teen aika usein. Puolet herneitä ja puolet lihaa ja sipulit päälle niin tulee kunnon satsi.
Olen mies. Naiset ei osaa tänä päivänä tehdä ruokaa, nuoremmat ainakaan, tai sitten se on jotain v tun tofua.
Leivon leipää ja teen croissantteja kotona, ihan joka viikko, croissantteja jopa joskus kaksikin kertaa viikossa, ovat sata kertaa parempia kuin jotkut korvapuustit. Mikä vaikeus siinä taikinassa muka on? Hernekeittoa ja muitakin keittoja teen itse. Sushia en ole syönyt enkä tule syömään koskaan. Karjalan piirakat (ne perunapiiraat) teen myös itse. Valmisruokia tai -kastikkeita en osta, ovat sen verran kamalan makuisia että hyi. Makkaroita en tee koska en niitä syö. Osaisin kyllä tehdä niitäkin. Kalat syön kaloina en mitään kalapuikkoja tee... eikä meillä ole vegaaneja eikä allergikkoja, ollaan kaikkiruokaisia sekasyöjiä ja vieläpä normaalipainoisia vaikka ruoka näyttää hyvin maittavan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Tonkotsu-ramen olisin sanonut itsekin. Kellä on nyt aikaa keitellä 20 tunnin lihaliemiä keiton pohjaksi.
Pho-keittoa olen taasen tehnyt kotona, vaikka siihen meni puoli päivää ja kaikki kattilat likaisina.
Painekeittimellä tulee nopsaan. Kannattaa hommata.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä ruoista, joita harvemmin tehdään kotona:
Sushi:
Vaatii tarkkaa riisin valmistusta ja raaka-aineiden käsittelyä, ja erikoistyökaluja.
Croissantit:
Pitkä ja työläs prosessi taikinan valmistuksessa, vaatii taitoa ja aikaa.
Hampurilaispihvit:
Vaikka pihvien tekeminen on helppoa, monimutkaiset hampurilaiskastikkeet ja -täytteet voivat olla aikaa vieviä.
Karjalanpaisti/pataruoat:
Pitkään haudutetut ruoat vaativat aikaa ja usein erikoistyökaluja, kuten painekeitintä.
Ramen:
Aasialainen nuudelikeitto, jonka valmistus voi olla monimutkaista erikoisliemien ja lisukkeiden vuoksi.
Erilaiset erikoiskeitot:
Esimerkiksi pho tai muut aasialaiset keitot, jotka vaativat pitkän valmistusajan ja erikoisainesosia
Sushin valmistus ei kylläkään vaadi mitään erikoisvälineitä :D Ei se ole kovin monimutkainen ruoka! Sama ramenissa, ainesosalista voi olla pitkä mutta ihan yksinkertainen ruoka.
Jaa. AP:n viidestä ruuasta olen tehnyt kolmea itse, ja kaksi puolestaan on sellaisia ettei meillä ikinä syödä niitä.
Kuka luuseri ei tee Karjalanpaistia itse?
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä ruoista, joita harvemmin tehdään kotona:
Sushi:
Vaatii tarkkaa riisin valmistusta ja raaka-aineiden käsittelyä, ja erikoistyökaluja.
Croissantit:
Pitkä ja työläs prosessi taikinan valmistuksessa, vaatii taitoa ja aikaa.
Hampurilaispihvit:
Vaikka pihvien tekeminen on helppoa, monimutkaiset hampurilaiskastikkeet ja -täytteet voivat olla aikaa vieviä.
Karjalanpaisti/pataruoat:
Pitkään haudutetut ruoat vaativat aikaa ja usein erikoistyökaluja, kuten painekeitintä.
Ramen:
Aasialainen nuudelikeitto, jonka valmistus voi olla monimutkaista erikoisliemien ja lisukkeiden vuoksi.
Erilaiset erikoiskeitot:
Esimerkiksi pho tai muut aasialaiset keitot, jotka vaativat pitkän valmistusajan ja erikoisainesosia
Noista varmaan kaikki sellaisia joita olen tehnyt monesti, paitsi Croissantit.
Jossain vaiheessa tuntui olevan oikein trendikin että aina piti kaveriporukalla rullailla susheja yhdessä.
Minä teen maksalaatikkoa itse aina jouluksi. Se kuuluu perinteeseen. Ja on eri makuista kuin kaupan, jota syödään arkiruokana.
Hernekeiton teen aina itse, laitan siihen jauhelihaa niin se on hyvää, en voi sietää kaupan purkkikeittoa jossa on jotain läskinpaloja muutama sattuma. Miksi sitä ei laitettaisi itse kun on niin älyttömän helppo tehdä?
Monet leipoo leipää, eikös nyt ole ihan muotijuttu taas ne juureen leivottavat ja mitä näitä nyt on? Itse en juurikaan nykyään leivo, mutta ei mitään syytä ole miksi en voisi leipoa esim. sämpylöitä.
Ap taitaa olla näitä peukalokämmeniä, jotka tarvitsevat perunan keittoon ja pullan tekoonkin reseptin.
Naurattaisi, ellei kävisi näin paljon sääliksi raukka parka.
Vierailija kirjoitti:
Kuka luuseri ei tee Karjalanpaistia itse?
Tekoäly.
Vierailija kirjoitti:
Miten te oikeasti viitsitte väitellä trollin kanssa?
Kenen kanssa sitten?
Olet väärää. Myös ollaan oikees.
Ollaan tehty hernekeittoo ja leipää.
Vierailija kirjoitti:
Juntit tekee kotona itse ruokaa
Kannattaisi senkin kokeilla, ruuan laitto auttaa mt-ongelmiin, ja voit toki vetää sitä Cooper keskaria siinä samalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä monimutkaista on hampurilaisissa?
Puhuttiin valmistamisesta, ei kokoamisesta. Teetkö kaiken itse, valmistat kastikkeen, leivot sämpylän ja väännät pihvit alusta asti?
Minä teen hernekeittoa ja leipää. Muita mainittuja en edes syö, joten en tee. Muuten tekisin
Kaikki mitä meillä syödään, teen itse. En koskaan osta eineksiä tai puolivalmisteita
Väärin arvattu jo otsikossa.
Pataruoat ja hernekeitto ovat helpoimpia kotiruokia. Tosin laitan niitä vain viileään aikaan vuodesta. Vaatii toki laadukkaat raaka-aineet ja reilusti aikaa kypsennykseen. Painekeitintä en omista, enkä sitä tarvitse. Uuni tai hella hoitaa kypsennyksen.
Kahdessa ensimmäisessä viestissä luetelluista en ole itse tehnyt ramenia enkä croissantteja ja makkaraakin olen tehnyt vain kerran.