Mistä epäsosiaaliset, ahdistuneet, helposti kuormittuvat ja laiskat olette löytäneet töitä?
Kysymys otsikossa. Varsinkaan tässä taloustilanteessa. Vai mitä teette elämässä?
Kommentit (39)
Eläkkeellekin pääsee, jos haluaa. Siis jos on joitain tarpeeksi pahoja vaikeuksia.
Jätetään työnteko alle kolmikymppisille joillain lailla tarpeeksi terveille.
Opettelin esittämään välinpitävää. Ei ole ollut ongelmaa saada muut tykkäämään
Vierailija kirjoitti:
Kirjasto?
Joo tervetuloa tänne kirjastoon, tekemään asiakaspalvelua niin kasvotusten kuten puhelimitse tai sähköpostitse, vinkkaamaan, olemaan yhteyksissä sidosryhmiin kuten päiväkoteihin, kouluihin, oppilaitoksiin, nuoriso- ja kulttuuripalveluihin... Sopii tosiaan laiskalle ja epäsosiaaliselle! 😂
Olen kotona. Enkä miellä itseäni laiskaksi. Pärjään näinkin.
Joo eikä kirjastoissakin joudu nykyään kaitsemaan kiljuvia nuoria ja maamuja?
Tässä muutaman vuoden ollut nyt vaan kotona ja nostanut asumistukea säästöineni. Vuoden lopulla asumistuki päättyy joten ei auta muu kuin yrittää runsailla säästöillä selvitä joten kuten ja toivoa että on joku ratkaisu tullut siihen mennessä kun säästöt loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeellekin pääsee, jos haluaa. Siis jos on joitain tarpeeksi pahoja vaikeuksia.
Jätetään työnteko alle kolmikymppisille joillain lailla tarpeeksi terveille.
Vaikeuksien pitää olla todella pahat, tyyliin kaikki raajat poikki tai yläpäästään täysi vihannes.
Vierailija kirjoitti:
Olen koodari. Teen työtäni 100% etänä. En usko, että edes pystyisin lähitöihin sosiaalisten tilanteiden fobiani, ADHD:ni ja paniikkihäiriöni takia. Sen sijaan etänä onnistuu mainiosti.
Olen kateellinen etätöistäsi. En tosin kärsi mistään noista mainitsemistasi asioista, mutta minua vaan yksinkertaisesti vituttaisi olla jonkun juoruakkalauman keskellä tekemässä töitä. Olen törmännyt työelämässä aikamoisiin idiootteihin. Tiedän ettei siitä vain pitäisi välittää, mutta ehkä tuo johti minulla jonkinlaiseen henkiseen uupumukseen. Olen vieläpä yksinäinen, ei juuri kavereita eikä miestäkään, joten ei ole oikein sellaista tukea tai sosiaalista elämää joka veisi ajatukset pois työyhteisöstä. No, ehkä vielä saan etätyön tai pääsen kivaan työyhteisöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla sellaista työtä, kun en uskalla ottaa vastaan edes netistä tarjottua ns. "helppoa" työtä jonka voi tehdä omalla koneella olematta kenenkään kanssa tekemisissä.
Kaverin kertomuksista ja suurelta näyttävistä tienesteistä hetkeksi motivoituneena laitoin parille freelancer-työnhakusivustolle profiilit mutta heti kun sieltä ensimmäinen tarjous pamahti enkä oikein ottanut selvää niistä palkkajutuista, ahdistuin liikaa ja poistin profiilit välittömästi kun ajattelin että huijataan kuitenkin jotenkin.
En uskaltaisi tuollaista työtä ottaa vastaan. Palkan pitää tulla ajallaan ja työnantajan olla luotettava.
Puhelinseksilinjalta. Mutta en suosittele. Palkka on huonompi kuin työttömyyskorvaus.
Tehdastyötä olen tehnyt elämäni, tällä hetkellä einestehtaalla. Tämä on ihan ok ja palkka on kohtuullisen hyväkin.
IT-alalla myöskin. Tosin uravalinta tuli tehtyä jo kauan sitten, saa nähdä miten töitä riittää. En lähtisi alalle nykytilanteessa.
En mä mihinkään töihin ole päässytkään.
IT-ala. Olin nuorena yhden kesän työmailla hanttihommissa ja olen vieläkin traumatisoitunut siitä.
Voiko koodariksi vielä päästä 60 vuotias mummo, joka ei ole sinut tietokoneen kanssa? Jos oikein opiskelee ja kunnolla yrittää?