80-luvun levy tai levyt jotka kolahti kovaa ja sinulle tärkein kipale kyseiseltä levyltä.
Laitan aluksi kolme itselle merkityksellistä levyä ja yhden kappaleen jokaisesta. Ettei intro mene pitkäksi,kerron myöhemmin perustelut. Siis asiaan: Eppu Normaali: Tie vie-pahan puun metsä,Tuomari Nurmio:Punainen planeetta-on aika soittaa sinfonia,Juice Leskinen Grand Slam:Yölento-nimikkokappale.Laitakaahan kommenttia tulemaan!
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Kipale, minkä ikäinen olet? Mun isä 87, käyttää sanaa kipale.
Reijo Kallio, Yksinäinen. Kyllä on hyvä kipale. Vm-71. Siis ei oikeasti, mutta isäni 77v käytti tuota kipale sanaa aina. Käyttää vieläkin, jos jotain tuon tyylistä hänelle soitan.
Mulla tuli ensimmäisenä mieleen Avcept, Balls to the wall lp. Koko levy on huippu kamaa. Käytiin katsomassa vanhusta tampereella ja esitti koko levyn+10 muuta acceptin biisiä. Ozzya oon kuunnellut aamusta, kasari tuotantoa. Silloin oli paljon hyviä heavybändejä, jotka kulkee mukana vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Kiss:Lick it up (1983)
Kaikki muut tuolta lpltä hyviä, mutta tuo lick it up 👎🏿
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli ensimmäisenä mieleen Avcept, Balls to the wall lp. Koko levy on huippu kamaa. Käytiin katsomassa vanhusta tampereella ja esitti koko levyn+10 muuta acceptin biisiä. Ozzya oon kuunnellut aamusta, kasari tuotantoa. Silloin oli paljon hyviä heavybändejä, jotka kulkee mukana vieläkin.
Kylläpä panin bändin nimen uuteen uskoon, korjaus Accept 😅
Katsoin ketjun läpi ja ainakin 95% noista olisin voinut itsekin listata. Mietin hetken.
-winner-
Ryichi Sakamoton (sama, joka teki Merry Chistmas Mr Lawrence -elokuvan tunnusmelodian) levy Beauty 1989 ja siellä Sakamoton versio hyvin vanhasta japanilaisesta kappaleesta Asadoya Yunta. Elämää suurempi! https://www.youtube.com/watch?v=W--tOC0mFd0&list=PLiN-7mukU_REgrhinNchG…
Kolahti kovaa? Monestakin syystä Harsoinen teräs, koko albumi.
Yö - Myrskyn jälkeen - Niin paljon me teihin luotettiin
GunsNRoses: Appetite for Destruction - Welcome to the Jungle
The Police:Synchronicity-Synchronicity I
DDT Jazz Band, Live at Groovy vuodelta 1980 ja sieltä Muskrat Ramble.
Vierailija kirjoitti:
Acceptin albumi Breaker on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Acceptin albumi Breaker on parempi.
Muusiikki on laji, jossa makuasioista ei voi kiistellä. Sen verran mainitsen mielipidettäni: vain udo on ainoa oikea laulaja bändissä.
Rainbow: Bent Out of Shape- Anybody there
Depeche Mode : Black Celebration levy ja samanniminen biisi.