Osaatko kellua vedessä?
Itse olen osannut niin kauan, etten muista koska opin sen. Enkä osaa ymmärtää mikä siinä on vaikeaa.
Kommentit (85)
Naisilla tuo on helppoa. Tissit kuin kellukkeet, vyötäröllä uimarengas ja peppu kuin ponttooni 😅
Vierailija kirjoitti:
Naisilla tuo on helppoa. Tissit kuin kellukkeet, vyötäröllä uimarengas ja peppu kuin ponttooni 😅
Minua naurattaa tämä vaikka en yleensä tykkää muiden ulkomuodoista vitsiä heittäville, 😂
"En osaa ymmärää mikä siinä on vaikeaa" = Haluan olla idiootti, jonka mielestä kaikkien ihmisten pitäisi olla täydellisen samanlaisia kuin minä itse.
Osaan, mutta ymmärrän kyllä myös sen, että on vaikeaa ainakin jos lapsena ei ole ollut paljon vedessä ja tajunnut millä logiikalla siellä pysyy pinnalla tekemättä mitään. Helppo se on ihmetellä toisten taidon puutetta jos et itsekään edes tiedä/muista, miten olet oppinut.
Osaan. Opin uimakoulussa 5-6vuotiaana. Sen jälkeen olen ollut isompi (80kg) ja pienempi (50kg) ja kaikkea siltä väliltä. Hyvin on aina kellunut. Niin kauan kuin siinä nyt jaksaa olla. Ei se ole mistään tiheydestä kiinni. :D
Vierailija kirjoitti:
Osaan. Kehossa.tarpeeksi rasvaa, joka on jakautunut niin, että kelluminen on todella helppoa. Voin kellua loputtomiin.
Rasvan jakautumisesta johtuen naiset kelluu miehiä helpommin.
Kellumisella ja rasvalla ei juurikaan merkitystä.
Opin kellumaan lapsena jolloin oli vain lihasta ja luita ja hyvin kellui, niin kuin nykyäänkin läskisenä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on laihoja eikä kellu. Paniikissa vetävät vettä keuhkoihin ja katoaa se vähäinenkin hengitetyn ilman tuoma kelluvuus.
Samoin käy aikuiselle hukkuessa, oli miten läski hyvänsä. Pintaan noustaan muutama päivä myöhemmin mätänemiskaasujen nostamana.
Ole hyvä, fysiikkaa ja kemiaa.
Se hukkumiseen johtava paniikki iskee paljon todennäköisemmin, jos ei ole kunnollista uimataitoa ja luottoa siihen, että pinnalla pysyy kyllä kun säilyy rauhallisena. Eri asia tietenkin, jos tulee vaikka kylmän aiheuttama shokki tai on kova aallokko, mutta järvessä kesäisin harvoin on tästä kyse. Ole hyvä, psykologiaa ja fysiologiaa.
Osaan minäkin. Oikein kivaa. Pitäisi muistaa kellua enemmän nyt, kun vedet ovat lämpöisiä.
Vierailija kirjoitti:
Osaan, mutta ymmärrän kyllä myös sen, että on vaikeaa ainakin jos lapsena ei ole ollut paljon vedessä ja tajunnut millä logiikalla siellä pysyy pinnalla tekemättä mitään. Helppo se on ihmetellä toisten taidon puutetta jos et itsekään edes tiedä/muista, miten olet oppinut.
Minä opin kellumaan vasta aikuisena. Lapsi opetti :)
Vierailija kirjoitti:
Paitsi miehissä on enemmän lihavia
En tiedä, en ole ollut vedessä varmaan yli 30 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Osaan. Kehossa.tarpeeksi rasvaa, joka on jakautunut niin, että kelluminen on todella helppoa. Voin kellua loputtomiin.
No mutta. Minä olen 165, 49kg, aikuinen nainen, urheilija ja kellun vaikka tuntikausia. Ja mitenpäin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet osaavat uida vain kölipohjaa.
Litra rasvaa painaa 900 g, eli 10 l =9 kg. Auttaa kellumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellumisella ja rasvalla ei juurikaan merkitystä.
Opin kellumaan lapsena jolloin oli vain lihasta ja luita ja hyvin kellui, niin kuin nykyäänkin läskisenä.
Kyllä sillä on merkitystä, rasva on kevyempä kuin vesi ja kelluu. Eri asia on se että osaa kellua, johtuu monesta asiasta. Litra rasvaa = 0,9 kg
Oon aina osannut kellua, sehän aika lailla tapahtuu itsestään. Ajattelen, että jos tämäkin on joku "taito" niin onhan mulla muitakin huipputaitoja kuten hengittäminen ja käveleminen.
Isorintainen nainen pysyy paremmin pinnalla kuin pienirintainen?
En. Tosin läheisin vesistö on 7 km päässä.
Rasva on kevyempää kuin vesi. Luut ovat painavampia kuin vesi. Ilma kevyempää kuin vesi. Pieni luiseva lapsikin kelluu jos on isot keuhkot. Aikuinen luiseva pienikeuhkoinen ei kellu.