Osaatko kellua vedessä?
Itse olen osannut niin kauan, etten muista koska opin sen. Enkä osaa ymmärtää mikä siinä on vaikeaa.
Kommentit (85)
Jo nuorena huomasin että kellun siksi kun on rasvakudosta vartalossa. Eri asia miten päin siinä alkaa kelluskella kun pää pitäisi pitää pinnalla.
En muista, en varmaan mutta paskakikkareet osaa !
Lapset on laihoja eikä kellu. Paniikissa vetävät vettä keuhkoihin ja katoaa se vähäinenkin hengitetyn ilman tuoma kelluvuus.
Samoin käy aikuiselle hukkuessa, oli miten läski hyvänsä. Pintaan noustaan muutama päivä myöhemmin mätänemiskaasujen nostamana.
Ole hyvä, fysiikkaa ja kemiaa.
En ole aikoihin uinut mutta osasin kellua nuorempana.
Ei se ole osaamisesta kiinni. :D Se on kiinni tiheydestä. Nuorena tyttönä en kellunut, koska olin niin luiseva. Paitsi kerran - lämpimässä vedessä. Sen jälkeen taaskaan en "osannut".
Nyt pullukkana "osaan". Paitsi polven alapuolinen alue ei osaa, vaan painuu upoksiin, jollen liikuttele sitä.
En, keuhkotilavuus ei varmaankaan ole riittävä.
En osaa. Osaan uida kyllä onneksi.
En muista enää. Viimeksi kävin uimarannalla 1974, kun olin 15-vuotias.
Kroppani kelluu veden pinnalla kuin ilmapatja. On varmaan kaasua sen verran mahassa. 😂
188/73 ja kellun ihan hyvin vaikka rasvaa ei isommin olekaan. Ilmahan se kelluttaa eikä rasva. Pelastusliivit olisi tehty rasvasta, jos rasva kelluttaisi.
Vierailija kirjoitti:
En, keuhkotilavuus ei varmaankaan ole riittävä.
Mä kelluin laihana vain siten, että vedin keuhkot täyteen ilmaa ja pidätin hengitystä. Mutta olen nainen ja keuhkoni ovat isot (PEF-mittauksista päätellen), joten voi olla, etteivät kaikki miehet kellu noinkaan, miehillä kun on vähemmän rasvakudosta kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Lapset on laihoja eikä kellu. Paniikissa vetävät vettä keuhkoihin ja katoaa se vähäinenkin hengitetyn ilman tuoma kelluvuus.
Samoin käy aikuiselle hukkuessa, oli miten läski hyvänsä. Pintaan noustaan muutama päivä myöhemmin mätänemiskaasujen nostamana.
Olen ollut aina laiha kuin tikku ja lapsenakin osasin kellua ennenkuin osasin uida. Toki edelleenkin osaan kellua.
Juu. Varpaatkin pysyvät pinnan yläpuolella. Suolavedessä se on helpompaa, mutta järvessäkin onnistuu.
Osaan kellua, pidän siitä, mutta en enää järvessä. Viihdyin niin pitkään, että ohi ajava moottorivene kaarsi tarkistamaan olenko kuollut. Juttu on tosi.
Kylpyammeessa huomasin etten pysy pohjassa vaan keho pyrkii kellumaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä laihanakin kelluu. Mutta silloin pitää olla rentona ja osata levittää itsensä "veden pinnalle", jolloin on mahdollisimman vähän painoa pinta-alayksikköä kohden. Lasten uimakouluissakin opetetaan kellumaan.
165 cm/ 48 kg ja osaan kellua, osaan uida. Ole aina ollut "luuviulu", mutta myös aina asunut järven rannalla ja polskinut vedessä vauvasta asti. Meidän perheessä on aina huolehdittu sukupolvelta toiselle uimataidon oppimisesta ja myös turvallisesta vesillä liikkumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aina laiha kuin tikku ja lapsenakin osasin kellua ennenkuin osasin uida. Toki edelleenkin osaan kellua.
Minäkin osaan ja osasin silloinkin, kun olin pelkkää luuta ja nahkaa. Nykyään painoindeksi on jo 19.
Osaan. Kehossa.tarpeeksi rasvaa, joka on jakautunut niin, että kelluminen on todella helppoa. Voin kellua loputtomiin.
Rasvan jakautumisesta johtuen naiset kelluu miehiä helpommin.