Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaatko kellua vedessä?

Vierailija
20.07.2025 |

Itse olen osannut niin kauan, etten muista koska opin sen. Enkä osaa ymmärtää mikä siinä on vaikeaa.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan. Kehossa.tarpeeksi rasvaa, joka on jakautunut niin, että kelluminen on todella helppoa. Voin kellua loputtomiin.

Rasvan jakautumisesta johtuen naiset kelluu miehiä helpommin.

Vierailija
2/85 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nuorena huomasin että kellun siksi kun on rasvakudosta vartalossa. Eri asia miten päin siinä alkaa kelluskella kun pää pitäisi pitää pinnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, en varmaan mutta paskakikkareet osaa !

Vierailija
4/85 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on laihoja eikä kellu. Paniikissa vetävät vettä keuhkoihin ja katoaa se vähäinenkin hengitetyn ilman tuoma kelluvuus.

Samoin käy aikuiselle hukkuessa, oli miten läski hyvänsä. Pintaan noustaan muutama päivä myöhemmin mätänemiskaasujen nostamana.

Ole hyvä, fysiikkaa ja kemiaa.

Vierailija
5/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikoihin uinut mutta osasin kellua nuorempana.

Vierailija
6/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole osaamisesta kiinni. :D Se on kiinni tiheydestä. Nuorena tyttönä en kellunut, koska olin niin luiseva. Paitsi kerran - lämpimässä vedessä. Sen jälkeen taaskaan en "osannut".

Nyt pullukkana "osaan". Paitsi polven alapuolinen alue ei osaa, vaan painuu upoksiin, jollen liikuttele sitä.

Vierailija
7/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelastusliivit kelluttaa.

Vierailija
8/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, keuhkotilavuus ei varmaankaan ole riittävä.

Vierailija
9/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa. Osaan uida kyllä onneksi.

Vierailija
10/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista enää. Viimeksi kävin uimarannalla 1974, kun olin 15-vuotias.

Vierailija
11/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroppani kelluu veden pinnalla kuin ilmapatja. On varmaan kaasua sen verran mahassa. 😂

Vierailija
12/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

188/73 ja kellun ihan hyvin vaikka rasvaa ei isommin olekaan. Ilmahan se kelluttaa eikä rasva. Pelastusliivit olisi tehty rasvasta, jos rasva kelluttaisi.

Vierailija
13/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, keuhkotilavuus ei varmaankaan ole riittävä.

Mä kelluin laihana vain siten, että vedin keuhkot täyteen ilmaa ja pidätin hengitystä. Mutta olen nainen ja keuhkoni ovat isot (PEF-mittauksista päätellen), joten voi olla, etteivät kaikki miehet kellu noinkaan, miehillä kun on vähemmän rasvakudosta kuin naisilla.

Vierailija
14/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset on laihoja eikä kellu. Paniikissa vetävät vettä keuhkoihin ja katoaa se vähäinenkin hengitetyn ilman tuoma kelluvuus.

Samoin käy aikuiselle hukkuessa, oli miten läski hyvänsä. Pintaan noustaan muutama päivä myöhemmin mätänemiskaasujen nostamana.

Olen ollut aina laiha kuin tikku ja lapsenakin osasin kellua ennenkuin osasin uida. Toki edelleenkin osaan kellua.

Vierailija
15/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Varpaatkin pysyvät pinnan yläpuolella. Suolavedessä se on helpompaa, mutta järvessäkin onnistuu.

Vierailija
16/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kellua, pidän siitä, mutta en enää järvessä. Viihdyin niin pitkään, että ohi ajava moottorivene kaarsi tarkistamaan olenko kuollut. Juttu on tosi.

Vierailija
17/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpyammeessa huomasin etten pysy pohjassa vaan keho pyrkii kellumaan.

Vierailija
18/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laihanakin kelluu. Mutta silloin pitää olla rentona ja osata levittää itsensä "veden pinnalle", jolloin on mahdollisimman vähän painoa pinta-alayksikköä kohden. Lasten uimakouluissakin opetetaan kellumaan.

Vierailija
19/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

165 cm/ 48 kg ja osaan kellua, osaan uida. Ole aina ollut "luuviulu", mutta myös aina asunut järven rannalla ja polskinut vedessä vauvasta asti. Meidän perheessä on aina huolehdittu sukupolvelta toiselle uimataidon oppimisesta ja myös turvallisesta vesillä liikkumisesta. 

Vierailija
20/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut aina laiha kuin tikku ja lapsenakin osasin kellua ennenkuin osasin uida. Toki edelleenkin osaan kellua.

Minäkin osaan ja osasin silloinkin, kun olin pelkkää luuta ja nahkaa. Nykyään painoindeksi on jo 19.