En saa nukutuksi helteiden takia.
Ihan mahdotonta nukkua kun on niin kuuma ja hiki koko ajan.
Kommentit (95)
Älkää valittako plösöt vaan laihduttakaa!
T: luuviulu-mamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on ihan normaali, lämmin kesäsää.
Niin?
Kyllä tällaisessa normaalissa, suomalaisessa kesäsäässä on pystyttävä nukkumaan. Eri asia, jos olisi 40 asteen helteet.
Olet ilmeisen hyväuninen. Ole onnellinen siitä.
Kyllä nämä lämpimät ilmat loppuu ja saat nukkua 350 yötä, kun tulee kylmät ilmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole yöllä ikkunat auki? Yöllä on ollut kivan viileää.
Minä nukun paremmin kuumassa, kuin ikkunat auki. Nukkumisesta ei tule mitään ikkunoiden auki ollessa.
No mitäs vattua sä sit valitit ettet saa nukutuksi helteiden takia?
Valittaja en ollut minä. Kyseessä on ihan eri henkilö.
Miksi sitten vastasit kun kysymys oli ap:lle?
Itse sain just vihdoin partsin oven auki kun lakkasi paistamasta. Kämpässä 30,3 lämmintä ja yön partsin ovi auki ja laskee 28:een. Vielä viikko pitäisi kestää tätä kuumuutta, huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpö haittaa nukkumista, viime yönä vaan 3 tuntia. Nyt on sisällä on 29 astetta, ikkunaa en voi yöllä pitää auki, kun piha on aina meluisa. Nytkin valuu hiki pitkin selkää.
Et ole korvatulpista koskaan kuullut?
kuka pystyy nukkumaan korvatulpat korvissa? Eivätkä ne edes vaimenna kaikkea ääntä kuitenkaan
Minä. Jo 80-luvulla aloin niitä käyttää. Sen jälkeen ei ole nukkumisesta tullut mitään ilman korvatulppia. Joka ikinen ääni mitä kuuluu pitää hereillä. Olen niin kevyt uninen.
En tiedä, millaisia korvatulppia käytät, mutta minun kokeilemani vain vaimentavat äänet, mutta ne kuuluvat silti. Eivätkä pysy korvissa vaan tunkevat ulos korvakäytävästä koko ajan
Kannattaa hommata siirrettävä ilmastointilaite, jossa on oikea kylmäaine, jos ilppiä ei saa. Ilmanviilennin on ihan eri asia kuin ilmastointilaite, siinä "kylmäaineena" on vaan vesi", joka vaan lopulta tuo kosteutta asuntoon. Kunnon laitteessa on myös ilmankuivaustoiminto ja vähintään poistoputki, joka laitetaan vaikka pahvin avulla ikkunaan.
Kallis? Kunnolliseen uuteen taitaa mennä noin alkaen 500. Itse ostin vuosia sitten hyvän käytetyn satasella. Ruma kuin mikä, mutta tekee tehtävänsä eli viilentää ja kuivaa asunnon ilman sen muutaman viikon vuodessa kun sitä tarvitaan ja kun on laadukas niin ei kovin äänekäskään. Sitten kun kylmäaine joskus loppuu, niin homnaan uuden käytetyn.
Suomessa helle on tukalaa sisällä yleensä juuri kosteuden vuoksi. Ilmankuivaus on tärkeä ominaisuus. Olen tänäänkin kaatanut litrakaupalla vettä pois laitteen keruusäiliöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lämpö haittaa nukkumista, viime yönä vaan 3 tuntia. Nyt on sisällä on 29 astetta, ikkunaa en voi yöllä pitää auki, kun piha on aina meluisa. Nytkin valuu hiki pitkin selkää.
Ei ne tulpat niin paljoa auta; itseäni häiritsee kesäisin v a ja kkien moporalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikkunat auki, 2 lattiapuhallinta. Pikkuhousut päällä ja lakana peittona.
Miksi pikkuhousut? Minä nukun alasti.
Minulla on taipumusta märkäpieruihin. helpompi pestä pikkuhousut, kuin vaihtaa lakana joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko koittanut sammuttaa ilmanvaihtokoneen?
??? Ilmastoinnin kennon kesäpelti niin että se ei lämmitä tuloilmaa huoneilmalla.
Näinpä, moni ei ymmärrä miten ristiinpuhaltava lämmöntalteenottokenno toimii. On hyvin tärkeää tajuta laittaa kesäpelti kennon ohitus asentoon. Muutenhan IV-kone lämmittäisi huoneistoa. Talvella vastaavasti oteteen kenno käyttöön, jolloin huoneilma lämmittää tuloilmaa. Esilämmitys vastus toimii kovalla pakkasella termostaatin ohjastamana. Erittäin kovalla pakkasella IV-kone pysähtyy välillä, jolloin se sulattaa kennon ja sitten jälleen käynnistyy.
Kastele pieni pyyhe kylmällä vedellä ja laita se tyynyn päälle. Sitte sama isolle pyyhkeelle ja nukut sen alla. Ja tietty läpiveto päällänsä koko ajan. Hyvää yötä;)
"En tiedä, millaisia korvatulppia käytät, mutta minun kokeilemani vain vaimentavat äänet, mutta ne kuuluvat silti. Eivätkä pysy korvissa vaan tunkevat ulos korvakäytävästä koko ajan"
3M Classic on hyvä korvatulppa. Viikon voi käyttää samoja, sitten ne ei toimi enää. Ei kyllä herää vaikka tykillä ammuttaisiin. Uudet tulpat aiheuttavat sydämen sykkeen kuulumisen, silloin kannattaa nostaa hiukan tulppia, tai kääntää kylkeä. Kaiken laista tulppaa olen kokeillut, mutta nämä toimii. Apteekista saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka pystyy nukkumaan korvatulpat korvissa? Eivätkä ne edes vaimenna kaikkea ääntä kuitenkaan
Minä. Jo 80-luvulla aloin niitä käyttää. Sen jälkeen ei ole nukkumisesta tullut mitään ilman korvatulppia. Joka ikinen ääni mitä kuuluu pitää hereillä. Olen niin kevyt uninen.
En tiedä, millaisia korvatulppia käytät, mutta minun kokeilemani vain vaimentavat äänet, mutta ne kuuluvat silti. Eivätkä pysy korvissa vaan tunkevat ulos korvakäytävästä ko
Olen aina tehnyt korvatulpat itse wc-paperista. Kostutan pienen palan paperia ja pyöritän palloksi. Pysyvät hyvin korvissa ja eristävät äänet paremmin kuin ostettavat korvatulpat. Ja ovat lähes ilmaiset!
Vierailija kirjoitti:
Kastele pieni pyyhe kylmällä vedellä ja laita se tyynyn päälle. Sitte sama isolle pyyhkeelle ja nukut sen alla. Ja tietty läpiveto päällänsä koko ajan. Hyvää yötä;)
Tuolla konstilla minulta häviäisi vähätkin unet. Pää kahden märän pyyhkeen välissä? Minä saisin päänahkaani ja naamaani niin maan perusteellisen syyhyn, ettei sanat riitä kertomaan!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ikkunat auki yöksi, korvatulpat korviin ja tuuletin pyörittämään ilmaa kehoa kohti. Näin meillä ja yöllä piti jopa paksua peittoa vetää ylle kun tuntui niin viileältä. Heti aikaisin aamusta taas kaikki ikkunat kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Älkää valittako plösöt vaan laihduttakaa!
T: luuviulu-mamma
Sulla on muitakin terveydellisiä ongelmia jos laihana et hikoile näillä helteillä. Hikoilu on ihan normaali ja terve reaktio, hikoilemattomuus taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tulpat niin paljoa auta; itseäni häiritsee kesäisin v a ja kkien moporalli.
Sulla on huonot tulpat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ja tervetuloa homeinen tyyny, patja ja koko vuode. Oliko lisää hyviä ehdotuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko koittanut sammuttaa ilmanvaihtokoneen?
??? Ilmastoinnin kennon kesäpelti niin että se ei lämmitä tuloilmaa huoneilmalla.
Muuten, joskushan sisäilma on jo viileämpää kuin ulkoilma. Silloin kesäpelti on haitaksi.
Entä jos ei ole kellaria?