Yli 60 v naiset, kertokaa miksi ikäisenne nainen kirjoittaa nuorisokieltä
Miksi yli 60 v nainen kirjottaa viesteihinsä "oon", "ett", "mul" jne. Esimerkiksi "Oon ihan varma ett mul ois sit mahkuja ku saan koottuu massii ett vois sit yrittää uusiks". Miehenä pidän tätä jonkinlaisena punaisena lippuna ja tunnen viestitellessä vastenmielisyyttä, jopa inhoa tuota naista kohtaan. Tavatessamme ei näin kohdallani ole, vaan tulemme hyvin toimeen. Nainen kirjoittaa kuten lapset, vaikka omassa viestissäni kirjoittaisin tuon esimerkkivirkeen "Olen varma että minulla olisi mahdollisuuksia, kunhan saan kerättyä rahaa, jotta voisin sitten yrittää uudelleen. M58
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Oon ei kyllä ole mitään nuorisokieltä vaan ihan perus arkikieltä. Murrekohtaistakin nämä. Ap:ta ärsyttääkseni voisin kirjoittaa oman murteen version: moon eli mä olen.
N45
taijat olla samoilta perukoilta, ku moon kuuluu myös mun puhekieleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ei kyllä ole mitään nuorisokieltä vaan ihan perus arkikieltä. Murrekohtaistakin nämä. Ap:ta ärsyttääkseni voisin kirjoittaa oman murteen version: moon eli mä olen.
N45
Jos et olisi nainen, antaisin oikein isän kädestä remmiä. M58
Sen saman saisit takas mun mieheltä. Moon avioliitossa. Eri-71
Ihan puhekieltä tuollainen on ja tuollaista itsekin puhun. Olen aina puhunut. Ei ole mikään nuorisokieltä tai minä en ainakaan ole mitään nuorisoa.
N55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Jos et olisi nainen, antaisin oikein isän kädestä remmiä. M58
Sinähän ottaisit erittäin mielelläsi remmiä minulta samalla kun sinua porataan ahteriin.
N60
Niin täällä palstalla totesi hymiöihinkin: Onko se jotain nuorisokieltä🤔🤭🤣
Vierailija kirjoitti:
Tuo naisen viestittely kertoo siitä, että haluaa antaa kuvan hyvin läheisestä suhteesta, jossa viestitään intiimillä tasolla kaukana virallisesti. Eli haluaa panna kanssasi.
Se että kirjottaa noin, ei oo merkki panohalusta. Moon sata varma siitä.
Vierailija kirjoitti:
Murre? Kuuluu juopporemmiin tai rikollisporukkaan? Matkii nuorempia tai on aina puhunut niin? Massi sana ei kuulu aikuisen kielenkäyttöön automaattisesti, ellei se ole asiallisessa yhteydessä ja vahingossa. Huolimaton kuva tulee?
Moon iha eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Moon Pohojanmaalta kotoosi.Tairan kyllä kiriakieltäki. Mun murteeseheni ei kuulu sanaa taijat, se on tairat olla. T: Eri henkilö.
Seutkytluvun nuorisoslangia ihan timangi juttu ja jausaa miuzaa
Katunaisen slangia? Yrittää olla katu-uskottava?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Murre? Kuuluu juopporemmiin tai rikollisporukkaan? Matkii nuorempia tai on aina puhunut niin? Massi sana ei kuulu aikuisen kielenkäyttöön automaattisesti, ellei se ole asiallisessa yhteydessä ja vahingossa. Huolimaton kuva tulee?
Moon iha eri mieltä.
Moon on KUU englanniksi.
Mun mies 59 kysy käyäänkö kaupassa. Vastasin, että minen oo menosa mihinkään, saat kyllä ite käyä. Mietippä ap, mikä murre kyseessä! Aika tylyä kieltä, mutta meijän murre on. Työssä sitte eri asia.
Itse olen 60+, ja voin joskus tutussa porukassa puhua noin, mutta ei tulisi mieleenkään kirjoittaa. (Paitsi jos haluaisin jostain syystä ärsyttää.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Moon Pohojanmaalta kotoosi.Tairan kyllä kiriakieltäki. Mun murteeseheni ei kuulu sanaa taijat, se on tairat olla. T: Eri henkilö.
Minoon pohojoispohojanmaalta
esimerkkivirkeen: Kirjoitat aika huonosti, kun et osaa edes kirjoittaa oikein. Tämä kertoo sinusta aika paljon, kun eihän nyt toki älykäs ihminen ala haukkumaan naisia? Vai kuinka? Kerro itsestäsi jokin älykäs lause tai millä tavoin olet edes älykäs, empaattinen tai toisia huomioiva.Tuskin olet millään tavoin, kunhan ap kirjoittelee näitä avauksiaan katkerana. Ai niin, onko sinun kirjakielesi kehittynyt, että vain matkit toisia ja otat otteita wikipediasta?
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei ole mitään nuorisokieltä eikä minkään sortin slangiakaan vaan ihan tavallista puhekieltä. Et ole ilmeisesti juuri nuorison seassa pyörinyt. Chill bro toi asenne ei legit oo fresh.
T. Äikänope
"Ei legit oo fresh."
Ei ole tuollaista sanontaa.
Jos yli kuusikymppinen ei kirjoita kirjakieltä... Ei sellainen ihminen nyt kovin sivistynyt ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Taijat ei kyllä kuulu mun murteeseen vaan se on tairat. Olen siis Etelä-Pohjanmaalta.
N45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moon iha eri mieltä.
Moon on KUU englanniksi.
Sait mitalin 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N45
Taijat ei kyllä kuulu mun murteeseen vaan se on tairat. Olen siis Etelä-Pohjanmaalta.
N45
Läheltä liippasi
Eikö tuo oo jottain murretta? N54 kyselee