Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yli 60 v naiset, kertokaa miksi ikäisenne nainen kirjoittaa nuorisokieltä

Vierailija
20.07.2025 |

Miksi yli 60 v nainen kirjottaa viesteihinsä "oon", "ett", "mul" jne. Esimerkiksi "Oon ihan varma ett mul ois sit mahkuja ku saan koottuu massii ett vois sit yrittää uusiks". Miehenä pidän tätä jonkinlaisena punaisena lippuna ja tunnen viestitellessä vastenmielisyyttä, jopa inhoa tuota naista kohtaan. Tavatessamme ei näin kohdallani ole, vaan tulemme hyvin toimeen. Nainen kirjoittaa kuten lapset, vaikka omassa viestissäni kirjoittaisin tuon esimerkkivirkeen "Olen varma että minulla olisi mahdollisuuksia, kunhan saan kerättyä rahaa, jotta voisin sitten yrittää uudelleen. M58 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lähipiirissä on paljon lapsia ja lapsenlapsia. Siks varmaan

Vierailija
2/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa antaa itsestään älykkään kuvan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tuo on nuorisokieltä?

Vierailija
4/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ei kyllä ole mitään nuorisokieltä vaan ihan perus arkikieltä. Murrekohtaistakin nämä. Ap:ta ärsyttääkseni voisin kirjoittaa oman murteen version: moon eli mä olen.

N45

Vierailija
5/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestittelymme ei siis ole romanttista, vaan tapahtuu harrastustoiminnan puitteissa. Tuo esimerkki on siis keskitty, eikä liity paikallisyhdistykseemme mitenkään. Ei oikein kehtaa viestejään ketjuttaa, ja se aiheuttaa hiukan hankaluuksia. Asiat ovat kuitenkin sellaisia, että niitä posteja menee myös yhdistyksemme ulkopuolelle. -ap

Vierailija
6/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ei kyllä ole mitään nuorisokieltä vaan ihan perus arkikieltä. Murrekohtaistakin nämä. Ap:ta ärsyttääkseni voisin kirjoittaa oman murteen version: moon eli mä olen.

N45

Jos et olisi nainen, antaisin oikein isän kädestä remmiä. M58

Vierailija
7/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole mitään nuorisokieltä eikä minkään sortin slangiakaan vaan ihan tavallista puhekieltä. Et ole ilmeisesti juuri nuorison seassa pyörinyt. Chill bro toi asenne ei legit oo fresh. 

T. Äikänope 

Vierailija
8/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo naisen viestittely kertoo siitä, että haluaa antaa kuvan hyvin  läheisestä suhteesta, jossa viestitään intiimillä tasolla kaukana virallisesti. Eli haluaa panna kanssasi.

Vierailija
9/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murre? Kuuluu juopporemmiin tai rikollisporukkaan? Matkii nuorempia tai on aina puhunut niin? Massi sana ei kuulu aikuisen kielenkäyttöön automaattisesti, ellei se ole asiallisessa yhteydessä ja vahingossa. Huolimaton kuva tulee?

Vierailija
10/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Jos et olisi nainen, antaisin oikein isän kädestä remmiä. M58

Oletpa lapsellinen. Kummallista, että aikuinen ihminen ei ymmärrä murteita. 

N45

Vierailija
11/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo naisen viestittely kertoo siitä, että haluaa antaa kuvan hyvin  läheisestä suhteesta, jossa viestitään intiimillä tasolla kaukana virallisesti. Eli haluaa panna kanssasi.

En ole haureellinen mies! -ap

Vierailija
12/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummat olivat ensin,  ykyiset 6-kymppiset vai nykyiset nuoret?

Niinpä. Nuoret oppivat vanhemmilta.

Vierailija
13/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla,  että nainen ei haluaan edes itselleen myönnä, mutta tapa viestiä paljastaa sen.

N63

Vierailija
14/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitan kirjakieltä sitä vaativissa asioissa ja puhekieltä tutuille ihmisille arkijutuissa. Ei sen kummempaa.

Terveisin,

Ikivanha nuorisokielinen 58-vuotias akka

Ja tähän loppuun on ihan pakko todeta ap:lle, että "Sori siitä!" :D 

Vierailija
15/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite ainkin teen selväks et tuun punaiste puolelt ja oon tyäväenluokkai elämäkiululaine. Ihan tahalleen koska nykyää on kaikenlaisii oikeistolaisii ja itteään parempina pitävii, ni teen heti selvää et oon kaduilta ja kuulun kadulle. 

Vierailija
16/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla,  että nainen ei haluaan edes itselleen myönnä, mutta tapa viestiä paljastaa sen.

N63

Olen kuitenkin jonkin verran tätä naista nuorempi (58), kuten toinenkin ketjuun kirjoittanut mies. Luulen että naisella on miesystävä. Yhdistyksemme on ihan asiallinen yhdistys, eikä ymmärtääkseni kutupaikka. -ap

Vierailija
17/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole mitään nuorisokieltä eikä minkään sortin slangiakaan vaan ihan tavallista puhekieltä. Et ole ilmeisesti juuri nuorison seassa pyörinyt. Chill bro toi asenne ei legit oo fresh. 

T. Äikänope 

Tämä sun teksti on niin cringe.

Vierailija
18/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite ainkin teen selväks et tuun punaiste puolelt ja oon tyäväenluokkai elämäkiululaine. Ihan tahalleen koska nykyää on kaikenlaisii oikeistolaisii ja itteään parempina pitävii, ni teen heti selvää et oon kaduilta ja kuulun kadulle. 

Heii striit mart juu beling totö striit hei stiir laiv juu bilön tutö streeth!

Vierailija
19/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äikänope 

Tämä sun teksti on niin cringe.

Älä viiti meltsusti sanoisin et tyyppi on ihan sigma!

Vierailija
20/43 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyy 60-vuotiaiden sanakirja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi