Kyllä te hellevalittajatkin varmasti saunassa käytte
Tai jos ette käy, niin sellainen ei edes oikea suomalainen ole, joka ei saunassa käy.
Kommentit (38)
Minua aina ihmetyttää kuinka tyhmiä ihmiset voivat olla
En käy ikinä. Viime kerrasta on varmaan 10 vuotta ellei enemmän. Ja silloinkin istuin siellä noin 2 minuuttia. Sori.
En käy. Rikkinäinen kilpirauhanen vei lämmönsietokyvyn. Täällä Suomea pohjoisempana on tänään +24, mutta tuulee, ei ongelmia, kun ei mene aurinkoon.
Joo käyn saunassa korkeintaan noin 15 minuuttia (3x5min.) tai pyörryn. Ei ihan voi verrata jatkuvaan helteeseen ulkona ja sisällä.
Sauna ja ulkoilma ei oo mitenkään verrannollisia keskenään. Saunassa käydään peseytymässä ja löylyttelemässä, ei sinne jäädä pysyvästi oleskelemaan.
Ne, joilla ei ole kotonaan mitään viilennyslaitetta, joutuvat nukkumaankin jossain +30 asteessa, jos kämppä on päässyt mukavasti lämpenemään. Ja jotkut tekevät esim. ulkotöitä siinä helteessä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas hyvä vertauskuva. Tuskin sinä siellä saunassa olet 24/7 ja nukutkin siellä
Luuletko tosiaan, että saunani lämpötila on saunoessa 25-30 astetta?
Käyn saunassa hetken enkä koskaan kuumalla säällä. Poikkeuksena jos pesupaikka on siellä saunassa. Silloin vain peseydyn.
En käy. Syystä että saunassa on syy miksi en voi käyttää sitä. Lisäksi terveydessä on pari tekijää miksi on ehkä parempi ettei mene, ettei tule oireita. Kaipaa kyllä saunomista ja järveä. Ehkä seuraavassa elämässä..
Ja kylmästä valittavilla on kumminkin pakastin, onhan se ihan sama käydä saunassa ja tulla pois suihkun kautta tai olla kämpässä missä sitä kuumaa ei pääse pakoon.
En ole vielä helteestä valittanut, mutten mä saunokaan. Kiitos! Tuohon on oikeasti jo aika kauniisti sanottu, etten ole suomalainen. En mä sun kaltaisiin haluaisi olla linkitettynäkään.
Vierailija kirjoitti:
Ja kylmästä valittavilla on kumminkin pakastin, onhan se ihan sama käydä saunassa ja tulla pois suihkun kautta tai olla kämpässä missä sitä kuumaa ei pääse pakoon.
Se pakastin on ruuan säilyttämistä varten. Ei sitä varten, että ihminen sinne menisi. Vai tiedätkö sinä ihmisiä, joilla on intresseissä mennä pakastimeen?
Vierailija kirjoitti:
Pakastin lämpötilat kuitenkin vastaa todellisuutta sään suhteen. Saunan ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastin lämpötilat kuitenkin vastaa todellisuutta sään suhteen. Saunan ei.
Pakastin ei taida olla kuitenkaan sitä varten, että ihminen sinne menisi. Sauna sen sijaan on.
En tässä vaiheessa yhtään ihmettele vaikka tämä ei olisikaan trolli. Tsiisus.
Kylmästä valittavilla on aika usein kuitenkin asunnossaan ilmalämpöpumppu ja autossaan ilmastointi. Jos on todellinen helleihminen, ei valita, vaikka kämpässä olisi +35 yötäpäivää ja auringossa seisonut auto olisi ajettaessa yhä kuin ruotsalainen sauna.
Vierailija kirjoitti:
En käy ikinä. Viime kerrasta on varmaan 10 vuotta ellei enemmän. Ja silloinkin istuin siellä noin 2 minuuttia. Sori.
Olet varmaan tosi likainen, kuollutta solua kannat pari kiloa mukana hyi.
No en ole käynyt varmaan kohta 20 vuoteen saunassa. Siellä tulee vain huono olo ja kuumassa suihkussakin, jos on liian kauan, niin alkaa pyörryttää.
Saunasta pääsee sentään halutessaan pois. Asunnossa on koko ajan 26-27 astetta. En ole viikkoon edes käynyt ulkona, kun on niin huono olo. Edes suihkuun en jaksa mennä, kun pyörryttää. Viimeksi kävin tiistaina. Olen yrittänyt jo torstaista asti mennä suihkuun, että kehtaisi mennä ulos, mutta kun en jaksa olla jalkeilla.
Ja joo, terveys ei ole kunnossa ja olen vasta 43v. Lääkärissä olen käynyt muutaman kerran, viimeksi kyllä vuosi sitten. Apua ei saa. Viimeksi lääkäri totesi "olet terve tyttö"... Ei naurata edes enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan tosi likainen, kuollutta solua kannat pari kiloa mukana hyi.
Miten saunomattomuus liittyy peseytymiseen? Useammin peseydyn ilman saunaa kuin saunan yhteydessä (pääsääntöisesti saunon vain kesäisin, silti peseydyn useamman kerran viikossa vuoden ympäri).
Onpas hyvä vertauskuva. Tuskin sinä siellä saunassa olet 24/7 ja nukutkin siellä