Pettämistä?
Onko se pettämistä, kun puoliso aloittaa uuden suhteen avioeron harkinta-aikana? Aloittanut uuden suhteen pari kuukautta kotoa pois muuttamisen jälkeen.
Puolison mielestä kyse ei ole pettämisestä, koska me ollaan erottu. Mä en näe asiaa ihan noin. Ollaan edelleen virallisesti naimisissa. Harkinta-aikaa yli puolet 6 kuukaudesta jäljellä.
Kommentit (43)
Tuskinpa niin tarkkaan sitä ajankohtaa vuosien ja vuosien päästä määritän. Riippuu kysymyksen ajankohdasta ja kysyjästä.
Läninnä vastasin omalta osaltani tähän:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulta kysytään milloin olen eronnut niin sanon toukokuussa 2017, jolloin avioeron hain. Muutin pois exän luota heinäkuussa. Avioero tuli voimaan joulukuussa.
Itse katson eronneeni silloin kun aviero on virallinen myös lain silmissä.
Yksi katsoo eronneensa jo vuosia sitten, kun elänyt vuosia etäisenä suhteessaan, vaikka ero pantu vireille joskus myöhemmin. Toinen katsoo eronneensa silloin kun eropäätöksen on tehnyt, kolmas muutettuaan pois kotoa ja neljäs kun aviopaperit on allekirjoitettu, viides kun avioeron harkinta-aika on päättynyt, kuudes kun postissa tulee tuomio avioerosta.
Erilaisia näkökantoja tähänkin asiaan voi olla monia.
Ulkopuolisen silmin parit eroo siinä kohtaa kun toinen kantaa tavarat pois yhteisestä kodista. Eipä oo tullut ikinä mieleen tentata milloin hakemus on jätetty tai virallinen ero saavutettu.
Miksi sen tarkka määrittäminen on sinulle niin olennaista joskus vuosien päästä?