Pettämistä?
Onko se pettämistä, kun puoliso aloittaa uuden suhteen avioeron harkinta-aikana? Aloittanut uuden suhteen pari kuukautta kotoa pois muuttamisen jälkeen.
Puolison mielestä kyse ei ole pettämisestä, koska me ollaan erottu. Mä en näe asiaa ihan noin. Ollaan edelleen virallisesti naimisissa. Harkinta-aikaa yli puolet 6 kuukaudesta jäljellä.
Kommentit (43)
Ei ole pettämistä. Itse tulin kylmästi jätetyksi ja exä löysi aika pian uuden. Ei se pettämistä ollut koska olimme jo asumuserossa. Itsekin aloitin sitten seksisuhteen pari kuukautta sen jälkeen kun mies ilmoitti erosta.
Kyllä se parisuhde on loppunut siinä kohtaa, kun avioerohakemus on tehty ja muutettu erilleen. Ei ole mitään pettämistä koska ei ole parisuhdettakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette eronneet eli mikään sen jälkeen ei ole pettämistä. En ole ikinä kuullutkaan, että jonkun mielestä pitäisi harkinta-aikana himmailla. Monille harkinta-aika on puhdas muodollisuus ja asia on selvä. Mutta se on kyllä todennäköistä, että uusi suhde on ollut jo vireillä liittonne aikana. Puolisollesi ero on ilmeisesti ollut jo pitkään todellisuutta. Sinä tulet jälkijunassa.
Lain silmissä jos puolisoni kuolisi tänään, niin olisin leski, en vielä ex-vaimo. Siihen peilaten voisi pettämisenä pitääkin.
Avioliitto tuossa mielessä on juridiikkaa. Mutta laki ei ole pitkiin aikoihin liittynyt mitenkään siihen, kenen kanssa ihmiset esimerkiksi harrastavat seksiä. Parisuhde on lain ulkopuolella. Jos parisuhde on rauennut, se on raennut sillä sekunnilla, kun näin vähintään yksi ihminen päättää. Byrokratia on asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Valitusosoite:
Närpiön kunnan kirjasto.
Jos harkinta-aikana tulee vielä hääpäivä vastaan, niin onko se vielä hääpäivä? Virallisesti kyllä, eikös niin?
Asioita voi pohtia monelta eri näkökantilta. Itse pidän puolison toimintaa moraalittomana. Ei se oikein ollut ja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette eronneet eli mikään sen jälkeen ei ole pettämistä. En ole ikinä kuullutkaan, että jonkun mielestä pitäisi harkinta-aikana himmailla. Monille harkinta-aika on puhdas muodollisuus ja asia on selvä. Mutta se on kyllä todennäköistä, että uusi suhde on ollut jo vireillä liittonne aikana. Puolisollesi ero on ilmeisesti ollut jo pitkään todellisuutta. Sinä tulet jälkijunassa.
Lain silmissä jos puolisoni kuolisi tänään, niin olisin leski, en vielä ex-vaimo. Siihen peilaten voisi pettämisenä pitääkin.
Vinkattu nettipoliisille.
Etukäteissuunnittelun vuoksi sitä tutkitaan sitten murhana.
Enpä semmoisia suunnittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avioliitto tuossa mielessä on juridiikkaa. Mutta laki ei ole pitkiin aikoihin liittynyt mitenkään siihen, kenen kanssa ihmiset esimerkiksi harrastavat seksiä. Parisuhde on lain ulkopuolella. Jos parisuhde on rauennut, se on raennut sillä sekunnilla, kun näi
Jep, näinhän se taitaa olla. Mutta ei se moraalisesti ole oikein.
Turha tuota on pohtia, nainen pettää aina.
Vierailija kirjoitti:
Minulle avioliitto ei ole pelkkä paperinpala, niin kuin monelle täällä kirjoittavista vaikuttaa olevan. Avioreo tulisi myös prosessoida ennen kuin ryntää uuteen suhteeseen, jos sen haluaa kestävän. Mut joo puolison valinta käyttäytyä näin. Löytää sen vielä edestään, tavalla tai toisella. .
Jotkut prosessoi sitä eroa ottamalla uuden, ei sillä että se olisi välttämättä se paras tapa.
No kyllä minä koin aika jäätävänä, että avioeromme harkinta-aikana, ennen osituksen tekemistä, exäni oli vienyt uuden naisen yhteiselle mökillemme, jossa siis luonnollisesti myös kaikkia henkilökohtaisia tavaroitani. No, minun omatuntoni on puhdas, niin kauan kuin olin virallisesti naimisissa ei minulla tietenkään ollut ketään uutta, ei kiinnostusta eikä suunnitelmaa, vasta kun muste eropapereissa kuivunut. Kaikilla kuitenkaan ei ole samanlaiset moraalikäsitykset, täälläkin vastauksista päätellen monet ovat huomattavasti kevytmielisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Siinä vaiheessa on eropäätös tehty.
Mä taas koen, että harkinta-aika on syystä.
Harkinta-aika on 6kk ja silloin ollaan vielä aviopari - halusi tai ei.
Jos minulta kysytään milloin olen eronnut niin sanon toukokuussa 2017, jolloin avioeron hain. Muutin pois exän luota heinäkuussa. Avioero tuli voimaan joulukuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Siinä vaiheessa on eropäätös tehty.
Mä taas koen, että harkinta-aika on syystä.
Harkinta-aika on 6kk ja silloin ollaan vielä aviopari - halusi tai ei.
Ei silloin sanota enää toista puolisoksi ja ei sanota olevansa naimisissa, vaan sanotaan, että avioero on vireillä.
Vierailija kirjoitti:
Jos minulta kysytään milloin olen eronnut niin sanon toukokuussa 2017, jolloin avioeron hain. Muutin pois exän luota heinäkuussa. Avioero tuli voimaan joulukuussa.
Mä kerron eronneeni sitten kun se on virallista.
Kiitos kaikille tähän mennessä kirjoittaneille vastauksista. Ero ei ole helppo asia. Onnekseni välit tulevaan ex puolisoon ovat kaikesta huolimatta toimivat. Se on etenkin lasten etu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille tähän mennessä kirjoittaneille vastauksista. Ero ei ole helppo asia. Onnekseni välit tulevaan ex puolisoon ovat kaikesta huolimatta toimivat. Se on etenkin lasten etu.
Eli esität puolen vuoden ajan kaikille että teillä on kaikki ihan okei?
Naisella usein kiimalimat jo valuu vaginasta tuossa vaiheessa, kun on kiire hyppimään Jamalin melan päälle.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä koin aika jäätävänä, että avioeromme harkinta-aikana, ennen osituksen tekemistä, exäni oli vienyt uuden naisen yhteiselle mökillemme, jossa siis luonnollisesti myös kaikkia henkilökohtaisia tavaroitani. No, minun omatuntoni on puhdas, niin kauan kuin olin virallisesti naimisissa ei minulla tietenkään ollut ketään uutta, ei kiinnostusta eikä suunnitelmaa, vasta kun muste eropapereissa kuivunut. Kaikilla kuitenkaan ei ole samanlaiset moraalikäsitykset, täälläkin vastauksista päätellen monet ovat huomattavasti kevytmielisempiä.
Mulle tapahtui sama. Ja tämä tapahtui ihan muutamassa viikossa sen jälkeen, kun mies oli yksipuolisesti täyttänyt avioeropaperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tapahtui sama. Ja tämä tapahtui ihan muutamassa viikossa sen jälkeen, kun mies oli yksipuolisesti täyttänyt avioeropaperit.
Ja taas on miehet syypäitä eroon. On se kumma, että aina miehestä leivotaan syyllinen, oli nainen sitten se jättäjä tai jätetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli esität puolen vuoden ajan kaikille että teillä on kaikki ihan okei?
En tarkoittanut sitä. Vaan jos joku kysyy vaikka vuosien päästä milloin olen eronnut niin kerron sen virallisen kuukauden ja tai vuoden. Nyt tietysti kerron, että ero on vireillä ja olen asumuserossa.