Kotikoulu: mitä ainetta et pystyisi opettamaan?
Kommentit (66)
Peruskoulun oppimäärästä selviäisin, lukio tuottaisi jo vähän tuskaa. Olen kolmen ylioppilaan äiti ja auttanut kahta nuorempaa läksyissä. Itse olen käynyt oppikoulun ja lukion. Niihin nähden peruskoulu on helpohkoa.
JOtkut ne lukee ihan itse pitkät matikat ja fysiikat ja kielet eikä mitään vaikeutta. Lukiossa.
Vierailija kirjoitti:
JOtkut ne lukee ihan itse pitkät matikat ja fysiikat ja kielet eikä mitään vaikeutta. Lukiossa.
Näinhän se kyllä on. Opettajia ei nykypäivänä enää tarvita mihinkään. Lapset osaa lukea ennen kouluun menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se kyllä on. Opettajia ei nykypäivänä enää tarvita mihinkään. Lapset osaa lukea ennen kouluun menoa.
Heh, kyllähän suurin osa lapsista osaa lukea ennen kouluunmenoa, mutta tässä on hurja vaihteluväli asuinalueita.
Koulussa joudutaan menemään joko luokan heikoimpien mukaan tai sitten keskikastin mukaan ja muut saavat sopeutua siihen. Kotikoulussa taas voidaan mennä oppilaan mukaan enemmällä tai vähemmällä opettamisellla. Kyllähän nykykoulussakin osa oppii omatoimisesti vaikka opettajan työajasta suurin osa menisikin kurinpitämiseen.
On eri asia ymmärtää jokin asia toisen opettamana kuin osata opettaa se.