EK ehdottaa. Työttömän perusturva yhdistetään toimeentulotueksi 2027
Kaikki viedään pois.....
Lukekaa yleistuen toinen ja kolmas vaihe:
https://ek.fi/wp-content/uploads/2025/06/yleistuki_EK_julkistettava_fin…
Kommentit (417)
Eikö kaikki vois vain mennä töihin, niin ei tarvittais tukia?
Tuo EKn tuotos on kyllä tosiaan sadistinen ja raaka. Ilman mitään omaa syytä työttömäksi jäävä pommitetaan kivikauteen välittömästi ja potkaistaan myös yhteiskunnan kelkasta lopullisesti jos ikää on mittarissa se 40v-66v, koska uutta työtä ei työtön käytännössä saa eikä ihmisikä riitä enää nollasta aloittamiseen kaiken ollessa niin velkapainotteista ja raaasti verotettua.
Nykymallikin on jo julma mutta siinä on vielä sentään jonkin verran aikaa edes epätoivoisesti yrittää saada joku uusi kunnollinen työpaikka, eikä kaikkea toivoakin viedä heti pois.
Pyrkimys takaisin orjayhteiskuntaan. Kun kaikki omaisuus on laillisesti vietävissä, on pakko tehdä työtä vaikka nälkäpalkalla.
Vierailija kirjoitti: Siinäpähän vievät kaikki rahat jos haluavat. Olen ruvennut myymään seksiä, enkä maksa mitään veroja ja tämä varmasti kannustaa monia muitakin alalle.
kuolen mielummin nälkään kun myyn itseäni
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea, annatko työpaikan osoitteen noin 500 000 ihmiselle kiitos
Kohta alkaa kelpaamaan marjayrittäjille suomalaisetkin työntekijät. Homeparakit odottavat työttömiä valkokaulustyöntekijöitä.
Suomesta puuttuu työttömien ja sairaiden etujärjestö. Vain firmoilla ja työllisillä on omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Toivottavasti toteutuu. Tämä kannustaa hakemaan töitä.
Miten kannustaa? Ei todellakaan! Mikäli tuohon liitetään asumistuki, niin pienipalkkaisten pitäisi toimittaa tiliotteet saamastaan palkasta aina. Siis vaikka kävisi töissä.
Kelalle annetaan oikeus päästä suoraan hakijan tilitietoihin..ei tarvitse jatkossa toimittaa tiliotteita kun ne syynään sinut tiliotteet ja raha käytön suoraan tililtäsi
Pankit on yrityksiä tämä tarkoittaisi sitä että valtio menisi käsiksi yritysten asiakkaiden tietoihin. Ei onnistu ilman rikostutkinnallisia perusteita.
Kelalla on oikeus tarkistaa asiakkaiden tilitietoja, jo nyt.&n
Kela voi vaatia sitä vedoten asiakirja petokseen jos tietoja ei anna tai antaa virheellisiä. Jos tietoja ei anna niin ei saa tukiakaan ja niitä voidaan periä takaisin.
Mutta kela ei voi oma toimisesti mennä pankkiin selvittelee ellei ole kyseessä rikostutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Mksi siis pitäisi maksaa työttömyysvakuutusmaksujakaan?
Tätä on syytä kysyä. Miksi joka palkasta viedään sairausvakuutus- ja työttömyysvakuutusmaksut jos niitä etuja ei tule saamaan tarvittaessa?
Lun olin työtön en 2010 saanut puolison tulojen takia mitään tukea vastavalmistuneena. Lopulta sain työn jota olin hakenut jo opiskeluaikana. Siinä vain rekry kesti kesälomien ja rahoituskuvion vuoksi, lisäksi aluksi valittiin toinen .uutta hän perui joten pääsin varalta. Mutta se että olin ilman tukia vaikutti työnantajien palkkaushalukkuuteen työhön verran. Ainakin pari paikkaa jäi saamatta koska olin työtön, useampi siksi että olin liian koukutettu ja yksi siksi, etten ollut työlliistämistukikelpoinen. Työttömänä ehdin olla alle puoli vuotta, mutta sekin oli joillekin liikaa. Nyt olen saanut olla töissähs vaihtanut kerran paikkaa. Oli vaan tosi paljon helpompaa saada uusi työ työssäolevana.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki sairaat voisi vaan parantua. Ei tarvittaisi mitään sairaaloita.
Vierailija kirjoitti:
Joo mä just marssin tuohon helsingin keskustan toimisto konttoriin likainen pikee paita päällä ja alan tekee töitä. Miksi vartijat tarraa minuun ja heittää ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikseen on listassa mainittu..
Suurimmat häviäjät on työttömät ja yksinasujat...ja sehän sopii kokoomukselle
Jos työttömien tuki muuttuu sellaiseksi, että siihen vaikuttaa puolison tulot, on suurimpia häviäjiä työssä käyvän puolison kanssa asuvat työttömät.
Se oli sellainen aikoinaan. Olin töissä ja mies ei ja sille macholle se oli kamala tilanne. Hän ei siis saanut liitottomana mitään työttömyysturva, koska minun tulot ylitti sen aikaiset tulorajat.
Minä olen ollut työttömänä tuollaisessa tilanteessa. Silloin sain puhelun joltain sijoitusneuvoja tarjoavalta yritykseltä. Kysyin häneltä, kuinka hän sijoittaisi sen 25 euroa, jonka saan työmarkkinatukea kuukaudessa. Meni hiljaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea viestejä, mutta miksi ihmeessä Suomessa pitää olla monta tukea aina tuen päälle? Eikö yksi tuki riitä heille jotka sitä tarvitsee?
Kyllä jos tuki on riittävän suuri. vähintään 2500.
Joo,haaveile vaan.Toiset tekevät töitä alle sen ja toisille maksettaisiin tukina sama.Ei ikinä!
Suomen keisari Häkämies tekee mitä haluaa. Vaalit on turhaa viihdettä.
Vierailija kirjoitti:
"vain mennä töihin"??? Et taida olla ihan sieltä terävimmästä päästä? Neuvostoliitossa mentiin töihin koska se oli näennäisesti kommunistinen maa jossa ei ollut työttömyyttä. Mitä sinä kuvittelet tapahtuvan markkinataloudessa jos "kaikki vain menisivät töihin" Oletko koskaan kuullut työntekijän markkinoista ja siitä mitä tapahtuu työn hinnalle jos kysyntä ylittää tarjonnan? Ziisus että tässä maassa on koulujärjestelmästä huolimatta kaltaisiasi "ruudinkeksijöitä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mä just marssin tuohon helsingin keskustan toimisto konttoriin likainen pikee paita päällä ja alan tekee töitä. Miksi vartijat tarraa minuun ja heittää ulos?
Ehkä se oli se likainen paita, kokeile puhtaalla.
Vierailija kirjoitti:
Kohta alkaa kelpaamaan marjayrittäjille suomalaisetkin työntekijät. Homeparakit odottavat työttömiä valkokaulustyöntekijöitä.
Mitä tarkoitat? Ai että ryövätään nuo pellot?
91 pyytää anteeksi virheitä. Olen nakkisormet puhelimella. Siis tuettomuus auttoi työllistymisestä nollan verran. Sillon puolison tulot vaikuttivat työmarkkinatukeen.
Se oli sellainen aikoinaan. Olin töissä ja mies ei ja sille macholle se oli kamala tilanne. Hän ei siis saanut liitottomana mitään työttömyysturva, koska minun tulot ylitti sen aikaiset tulorajat.