EK ehdottaa. Työttömän perusturva yhdistetään toimeentulotueksi 2027
Kaikki viedään pois.....
Lukekaa yleistuen toinen ja kolmas vaihe:
https://ek.fi/wp-content/uploads/2025/06/yleistuki_EK_julkistettava_fin…
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea viestejä, mutta miksi ihmeessä Suomessa pitää olla monta tukea aina tuen päälle? Eikö yksi tuki riitä heille jotka sitä tarvitsee?
Kyllä jos tuki on riittävän suuri. vähintään 2500.
Joo,haaveile vaan.Toiset tekevät töitä alle sen ja toisille maksettaisiin tukina sama.Ei ikinä!
No senpä takia pientenkin palkkojen tulee olla yli 3000.
Jos ei ole oikeutta työttömyysturvaan, ei ole mitään syytä ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Ei siitä systeemistä mitään apua työllistymiseen saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kaikki vois vain mennä töihin, niin ei tarvittais tukia?
Joo mä just marssin tuohon helsingin keskustan toimisto konttoriin likainen pikee paita päällä ja alan tekee töitä. Miksi vartijat tarraa minuun ja heittää ulos?
Ehkä se oli se likainen paita, kokeile puhtaalla.
Laittaisin puhtaan mutta ei ole varaa ostaa sellaista. Mutta onneksi töitä saa kun vaan marssii paikalle tekemään!
Vierailija kirjoitti:
Lun olin työtön en 2010 saanut puolison tulojen takia mitään tukea vastavalmistuneena. Lopulta sain työn jota olin hakenut jo opiskeluaikana. Siinä vain rekry kesti kesälomien ja rahoituskuvion vuoksi, lisäksi aluksi valittiin toinen .uutta hän perui joten pääsin varalta. Mutta se että olin ilman tukia vaikutti työnantajien palkkaushalukkuuteen työhön verran. Ainakin pari paikkaa jäi saamatta koska olin työtön, useampi siksi että olin liian koukutettu ja yksi siksi, etten ollut työlliistämistukikelpoinen. Työttömänä ehdin olla alle puoli vuotta, mutta sekin oli joillekin liikaa. Nyt olen saanut olla töissähs vaihtanut kerran paikkaa. Oli vaan tosi paljon helpompaa saada uusi työ työssäolevana.
Kai sä nyt valmistuneena sait työmarkkinatuen. Muita elatusapuja ei vakiintuneessa parisuhteessa olevan kuuluisikaan saada, jos toisen tulot kattavat säälliset elinkulut. Toimeentulotuelle Suomessa tippuvat vain yksinelävät ja perheet, missä molemmat ovat työttömiä.
Minä ehdotan J. Häkämiehen päiväkohtaiseksi korvaukseksi tekemästään työstä max. 9 €.
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna pitäisi tulla yleistuki voimaan helmikuussa ja siihen myöhemmin yhdistetään toimeentulotuki. Joten työttömällä ei tule olemaan mitää omaisuutta.
Onko jossain sanottu ,että yleistuki on sama kaikille?Tuskin yleistuessakaan maksetaan toimeentulotuki osuutta heille jotka eivät sitä tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Minä ehdotan J. Häkämiehen päiväkohtaiseksi korvaukseksi tekemästään työstä max. 9 €.
Tuo 9 € on tietysti veronalaista tuloa, 6 € käteen.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tässä onkin jo epäilty että todellisuudessa EK ohjaa nyt suomen päätöksiä hallituksessa.
No eipä tuossa ole tarvinnut mitään epäillä. Sehän on ollut ihan päivänselvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lun olin työtön en 2010 saanut puolison tulojen takia mitään tukea vastavalmistuneena. Lopulta sain työn jota olin hakenut jo opiskeluaikana. Siinä vain rekry kesti kesälomien ja rahoituskuvion vuoksi, lisäksi aluksi valittiin toinen .uutta hän perui joten pääsin varalta. Mutta se että olin ilman tukia vaikutti työnantajien palkkaushalukkuuteen työhön verran. Ainakin pari paikkaa jäi saamatta koska olin työtön, useampi siksi että olin liian koukutettu ja yksi siksi, etten ollut työlliistämistukikelpoinen. Työttömänä ehdin olla alle puoli vuotta, mutta sekin oli joillekin liikaa. Nyt olen saanut olla töissähs vaihtanut kerran paikkaa. Oli vaan tosi paljon helpompaa saada uusi työ työssäolevana.
Kai sä nyt valmistuneena sait työmarkkinatuen. Muita elatusapuja ei vakiintuneessa parisuhteessa olevan kuuluisikaan saada, jos toisen tulot kattavat säälliset elinkulut. Toimee
Ei saanut työmarkkinatukea,puolison tulot vaikuttivat.-eri
Tuo 80 % veroprosentti köyhimmille ei ole linjassa EK:n rikkaimpien verotuksen keventämishalujen kanssa. Eiku...
Nykyisessä systeemissä ei ole mitään monimutkaista. Työvoimaviranomaisen lausunnon perusteella saat työttömyyskorvaukset. Jos se ei riitä, haet asumistukea. Ja jos nämä eivät riitä, tulee kuvaan toimeentulotuki, jolloin käytännössä omaisuus pitää olla realisoitu. Kaikki hoituu käytännössä sähköisillä lomakkeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 9 € on tietysti veronalaista tuloa, 6 € käteen.
Kyllä!
Missä ne kokoomusväen lupaamat 100 000 uutta työpaikkaa oikein ovat?
Tämä on sitä parempaa ukoparlamentaarista vaikuttamista. Ja persut vielä kehtaavat haukkua ay-liikettä "mafiaksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo tyhjännyt tilit ja lopettanut ylimääräiset. Paloturvakaapissa noin 50000€ käteistä.
Aina jatkossa kun tuet tulee, menen automaatille ja nostan ylimääräiset pois.
Työtön +50v duunari
Kohtahan käteistä ei saa enää käyttää. Mitäs sitten niillä teet. Tallettaakaan et voi.
Koskahsn se kohta tulee, jos ollenkaan. Siirtymäaika on sitten noin 50 v. Jos nyt tulisi ilmoitus, että kahden vuoden sisällä poistuu käteinen, niin kyllä siinä ajassa kerkeää rahansa käyttää ja jaella jälkikasvulle käytettäväksi. Alkaisin ostaa ruoat ja kaiken tavaran käteisellä. Jos Verkkokauppa ei ota käteistä vastaan , niin sadat muut liikkeet ottaa. Ostaisin varastoon tuliterät kodinkoneet, joita ottaisin sitten käyttöön sitä mukaan, kun entiset sattuu meneen rikki. Pankin kautta maksaisin vuoden vuokrat etukäteen. Vaatekarberodin uusiin, niin, että pärjään hautajaisiini asti. Kyllä konstit löytyy.
Omalta alalta työt luultavasti loppuvat lähivuosina. Olen nyt 54. Eipähän tarvitse sit hakeakaan mitään töitä, jos muutenkin pitää ensin myydä talo pois.
Kyllä on kannattanut käydä aina töissä ja maksaa kaikki maksut.
Käteinenhän nimenomaan pitää käydä jatkossakin, onhan siitä uutisoitu, että tulee joku tälläinen määräys.
Näidenkin tollojen olisi hyvä tajuta sellainen asia, että yhteiskuntarauha on äärettömän tärkeä asia - etenkin, kun niitä työpaikkoja ei millään riitä kaikille työttömille. Ja vieläkin heikompi on tilanne tulevaisuudessa, kun digitalisaatio ja AI vievät enemmän työpaikkoja kuin mitä niitä tulee tilalle. Työttömiä kehotetaan perustamaan yrityksiä, mutta ei oteta huomioon sellaista seikkaa, että kaikki osaaminen ei kannata, koska Suomen kokoisessa maassa on yleisesti ottaen monelle alalle aivan liian pienet markkinat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea viestejä, mutta miksi ihmeessä Suomessa pitää olla monta tukea aina tuen päälle? Eikö yksi tuki riitä heille jotka sitä tarvitsee?
Siksi, koska kaikki eivät tarvitse jokaista tukea. Esim. työttömäksi jäävä ei tarvitse kuin työttömyysturvaa, ei asumistukea ja/tai toimeentulotukea.
Sä et nyt tajunnut asiaa yhtään. Rahaa annetaan tarpeen mukaan, yksi tuki riittää.
Kamnattaa muuttaa Suomesta pois.