Mies paljasti pettäneen 20v sitten
Meillä yhdessä eloa jo takana 23 vuotta ja vihkipäivä sovittiin nyt pitkän yhdessä olon jälkeen. Lapsetkin jo isoja (16v ja 20v)
2viikkoa ennen vihkimistä mies paljasti pettäneensä 20vuotta sitten. Pettämisen kohde oli ystäväpariskunnan nainen jota mieheni oli pannut tämän miehen edessä kännissä ollessaan. Tämän seurauksena miehen ja kyseisen pariskunnan tietkin jälkeenpäin erosivat (syy silloin minulle kerrottuna naisen miehen alkoholismi).
Ajatukseni nyt pahasti jumissa, aiemmin arvostin juuri mieheni moraalia ja oikeudemukaisuutta asioissa sekä rehellisyyttä. Miten voi ystävänsä puolisoa mennä panemaan ja vielä ystävän edessä ja sanoa minulle, että meillä meni silloin heikosti eli syyksi minut. Paljastuksen jälkeen oli kuin ei olisi kertonut mitään, seksiäkin kinusi heti..
Vuosien aikana meillä ollut hyvä suhde, paljon yhdessä oloa, seksiä reilusti ja hellyyttä. Vakaat työt ja elämä mutta nyt ahdistaa vaikka tapahtuneesta jo niin kauan. Miksi edes piti tästä sanoa jos tähänkin asti oli tapahtuneesta vaiennut? Mieheni ystävät myös tapahtuneesta olleet tietoisia..
Nyt naimisiinmeno ei tunnu oikealta hetkeltä.
Kommentit (103)
Usein näiden provojen keksijä ei viitsi tulla edes katsomaan saiko ihmisiä vastaileen. Niinkuin nytkin.
Ei kukaan kirjoittaisi tuollaista tänne jos olisi käynyt oikeasti. Liian helppo olisi puolison ja tuttavien tunnistaa ap.
Mitä idistä olla yhdessä 23 vuotta ja sitten vasta mennä naimisiin? Naimisiin mennään kun muutetaan yhteen. Ei paljoo kiinnostais mennä kenenkään 23 vuotta yhdessä olleiden häihin.
Se naimisiin meno on kuitenkin aika turha juttu. Nainen ottaa 7/10 tapauksessa eron kuitenkin joten mitä järkee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle selvis että vaimo on nussinu puolta kylää ja yhtä silloista kaveriani, myös sen reilu parikymmentä vuotta sitten. Vähän paska fiilis kun mäkeenhän minä olisin sen silloin heittänyt jos olisin tiennyt mutta sen jälkeen on kuitenkin perhe perustettu ja aikuisten elämä vakaaksi rakennettu. Eihän ne teot tänä päivänä mihinkään vaikuta mutta eihän tätä päivää olisi tullut jos olisin tiennyt.
M45
Tämän takia yhtäkään naista ei tule kohdella mitenkään erityisesti, ei vaikka synnyttäisi lapsesi.
Yhä harvempi nainen haluaakaan synnyttää Suomessa yhtään kenellekään. Ei maksa vaivaa
Niin. Siksi mies tuon kertoikin, ap. Ettei sitä avioliittoa solmita.
Jos miehesi suostuu, että käyt kerran panemassa toista miestä, silloinhan hän on rehellinen ja oikeuden mukainen.
Minä maksoin miehelleni potut pottuina, ja olihan se sitten sille karmea paikka, ja niin pitikin olla.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tilanne, huh. Itse lykkäisin häitä, ja keskustelisin asian auki. Olisihan tuo peruste sille ettei avioliittoa solmita, sillä ihmissuhteet pohjautuvat rehellisyyteen.
Rankimpana itse kokisin tuon, että minulle on valehdeltu 20 vuotta, en niinkään yksittäistä pettämistä. Mutta tässä tapauksessa sen pettämisen tekotapa ja puitteet olivat kyllä oudot, vaivaisivat minua. Ei kai ihmisen moraali sinänsä muutu, vaikka on kännissä, estot vain lähtee. Harvempi harrastaa seksiä toisten edessä, saati sitten kaverinsa naisen kanssa kaverin katsellessa. Toki on ihmisiä jotka sellaisesta pitävät, heille se on ok, mutta yleensä he sopivat säännöt ja raamit etukäteen, avoimesti ja kaikkia kunnioittaen. Sinähän et tästä tiennyt mitään.
Nyt paljastuksen jälkeen hän ei antanut sinulle myöskään aikaa toipua, käyttäytyi kuin ei olisi kertonut kummoisestakaan asiasta. Sekin ihmetyttää kovin. Tämä paljastuksen ajankohta mietityttää eniten. Eihän tuollaisen asian kertomiseen hyvää hetkeä ole, mutta 2 viikkoa ennen häitä on kyllä varmuudella se huonoin. Varsinkin, jos asian on ensin salannut jo sen 20 vuotta. Miksi juuri nyt? Ei ole mitään tilannetajua miehelläsi. On sitten ripittäytyvä synnintunnustus 'ei salaisuuksia avioliitossa' tyylisesti, taikka ässä hihasta välttääkseen avioliiton, niin jokatapauksessa ajoitus on sysipaska.
Itselleni tuo kokonaisuus, hänen toiminta sen kaikissa vaiheissa, olisi syy eroon. Luottamukseni olisi mennyt, ei palaisi normaaliksi. Kuvani henkilöstä murskautuisi. Sinun täytyy omalla kohdallasi miettiä, kykenetkö sovintoon ja anteeksiantoon. Ja vaikuttaako intiimielämään sinulle tuo paljastus. Varmasti on paljon hyvääkin suhteessa, kun olette todella pitkään yhdessä olleet.
On kyllä todella erikoinen tilanne, varmasti aiheuttaa valtavan tunnemylläkän. Olen todella pahoillani puolestasi Ap. Avioituminen, hääpäivä, sen ajattelisi olevan yksi elämänsä onnellisimpia päiviä, etenkin noin pitkässä suhteessa, ei että se paljastaakin viettäneensä elämänsä epärehellisen ihmisen rinnalla. Noh, toisaalta ehkä hyvä, että tuli ilmi, niin voit ainakin rehellisesti tarkastella elämänkumppaniasi. Sympatiani ovat puolellasi.
Puolisoa pitää voida kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen jo tarpeeksi paha. Mutta että salasi asian 20 vuotta...Ei jatkoon. Voi salailla paljon muutakin, ei ole millään tasolla luotettava mies
Niinpä. Aika monta kynnystä on ylitetty, kun on petetty omaa vaimoa, jolla on pieni vauva, naimalla ystävän vaimoa ystävän edessä. Vaikea kuvitella, että jos kykenee tuohon niin ei olisi vastaavia ylityksiä tapahtunut myöhemmin. Jotain ihan kunnolla vialla moraalin kompassissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi suostuu, että käyt kerran panemassa toista miestä, silloinhan hän on rehellinen ja oikeuden mukainen.
Ei ole. Ihan sama pettäjä hän on, ja tollo jos kuvittelee, että asia paranee tekemällä lisää tyhmyyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Noin tyhmää miestä ei kannata alttarille taluuttaa!
Olisi vaan opetellut pitämään turpansa kiinni.
Täysi omahyväinen idiootti koko äijä. Sai omaa omaatuntoaan kevennettyä heittämällä lapiollisen vanhaa omaatuntoaan painanutta myrkkyä puolison kasvoille.
Varmaan nyt tunnustuksen jälkeen oma omatunto puhtoinen ja vaimo kärvistelee aivan hajalla siinä vierellä.
Vierailija kirjoitti:
Se tieto, että toinen on ollut haluttavampi, ihanampi ja parempikuin sinä itse, se on musertavaa, oli se tapahtunut eilen tai ajat sitten.
Itse yritin itsemurhaa kun asia selvisi. Olin teholla ja tässä nyt olen, mutta yhä mielessä ajatus päästä pois.
Voiko olla noin huono itsetunto?
Minä laskin vieraaseen toosaan mälliä aina kun oli saumaa.tiukkaa sellaista
Eikä muut tienneet.
Vieläkään. Mitä sitten
Ei niitä kande huudella
Mies ajatteli saavansa hyväksynnän ja anteeksiannon, kun tunnustaa. Sitten ei tarvitse kertoa viime vuosien syrjähypyistä työmatkojen aikana.
Suuren varjon tuo kertominen nyt heitti koko suhteen päälle. Miehellä ollut varmasti huono omatunto häiden alla - mutta vasta nyt.
Kai ikääntymisen myötä kasvanut ihmisenä. Haluaa aloittaa puhtaalta pöydält avioliiton. Se vain ei käytännössä mennyt niin koska ap:lla ei ollut vastaavaa sikailua omallatunnollaan .
Todella itsekästä on ollut tässä vaiheessa oksentaa oma paha olonsa toisen päälle. Tuo itsekkyys olisi ollut minulle jo aiemmin este olla suhteessa. Sehän on näkynyt kaikessa.
Ikämiehellä jo testot laskeneet eikä enää luultavasti yhtä herkästi petä. Se ei vielä tee pökylästä helmeä. Ap olisi voinut saada nauttia tästä elämänvaiheesta. Nyt ei voi.
Jos rakastaisin sydämestäni tätä miestä, jatkaisin, mutta en avioituisi. Mutta aika usein rakkaudeksi nimitetään monia muita tavallisempia ilmiöitä.
No on kai noita joka miehellä ja naisellakin. Turhaa vouhkata. Mutta hiljaa pitää osata olla, ellei sitten täysi molemminpuolinen luottamus ole.
Vierailija kirjoitti:
No on kai noita joka miehellä ja naisellakin. Turhaa vouhkata. Mutta hiljaa pitää osata olla, ellei sitten täysi molemminpuolinen luottamus ole.
Ei ole joka miehellä eikä joka naisellakaan.
Oksettaa ajatella monenko miehen kanssa nainen on ollut. Miten helvetissä kukaan mies ottaa tuollaisia puhki nussittuja vaimoksi tai edes lapsien äidiksi. Puoli kylää nauraa se otti kyläpyörän.
Selitätkö vielä, miksi ei saisi olla karheana? Se, että sata miestä sadasta valitsee pettää ei tarkoita, että naisen pitäisi se hyväksyä. Jos pettäminen on mielestäsi iloinen asia, kerro se kumppanillesi heti. Saatte sitten molemmat nauttia välittömästi tilanteesta.