Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies paljasti pettäneen 20v sitten

Vierailija
20.07.2025 |

Meillä yhdessä eloa jo takana 23 vuotta ja vihkipäivä sovittiin nyt pitkän yhdessä olon jälkeen. Lapsetkin jo isoja (16v ja 20v)

2viikkoa ennen vihkimistä mies paljasti pettäneensä 20vuotta sitten. Pettämisen kohde oli ystäväpariskunnan nainen jota mieheni oli pannut tämän miehen edessä kännissä ollessaan. Tämän seurauksena miehen ja kyseisen pariskunnan tietkin jälkeenpäin erosivat (syy silloin minulle kerrottuna naisen miehen alkoholismi).

Ajatukseni nyt pahasti jumissa, aiemmin arvostin juuri mieheni moraalia ja oikeudemukaisuutta asioissa sekä rehellisyyttä. Miten voi ystävänsä puolisoa mennä panemaan ja vielä ystävän edessä ja sanoa minulle, että meillä meni silloin heikosti eli syyksi minut. Paljastuksen jälkeen oli kuin ei olisi kertonut mitään, seksiäkin kinusi heti..

Vuosien aikana meillä ollut hyvä suhde, paljon yhdessä oloa, seksiä reilusti ja hellyyttä. Vakaat työt ja elämä mutta nyt ahdistaa vaikka tapahtuneesta jo niin kauan. Miksi edes piti tästä sanoa jos tähänkin asti oli tapahtuneesta vaiennut? Mieheni ystävät myös tapahtuneesta olleet tietoisia..

Nyt naimisiinmeno ei tunnu oikealta hetkeltä. 

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietis nyt tilannetta (tuolloin tosi paljon nuoremman) miehesi kannalta. Pikku juopottelu kaverinsa luona ja sitten frendi avautuu, että meillä on ton Hilkan kanssa pikku fantasia..

Siinä sitten miettimään, että

a) alan soitteleen sulle ja kyseleen saisinkos toimia, kun kauniisti pyytelevät...?

b) kerran-elämässä-kokemus tarjolla ja kotonakin vaimo äksyilee ja pihtailee... Hilkkakin aika aistikkaana tuossa... Yes, eiköhän kaveripariskuntaa kuulu jeesiä tässä.

c) en mä voi, kun siippakin mulla, vaikka eipä sieltäkään oikein hauskaa saatavilla. Kieltäydynpä ja vedellään taas käteen sitten...

Sadasta miehestä lähes sata valitsee tuon Been tuollaisessa tilanteessa. Se on sitten toinen juttu, kertako asiasta vaimolle vaiko ei. Nyt miehesi päätti kertoa ja sä olet siellä karheana... 

tää taitaa olla aika osuva tilannekuvaus

Vierailija
42/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta sitten. Mitä merkitystä?

On sillä merkitystä, jos pää on sillai pipi, ettei näe menneen ja nykyisyyden eroa, vaan pitää 20 v sitten tapahtuneita asioita tänä aamuna tai viis minsaa sitten tapahtuneina asioina. Se on oikeasti sairasta, kun takerrutaan niin dramaattisesti johonkin vuosikymmenien takaiseen asiaan, ettei nähdä sitä, mikä on tilanne tässä ja nyt, vaan aletaan elämään sitä jotain 20 vuoden takaista tapahtumaa niin kuin se olisi juuri nyt tapahtunut.

Pettäminen on sille petetylle hyvin traumaattinen asia, joka on pakko käsitellä. Se vie aikansa, eikä lopputulosta voi ennustaa. Riippuu persoonallisuudesta.

Monille elämänkaari on kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Myös menneisyyden näkeminen uudessa valossa.

Olisin kyllä vähintäänkin

Niinkin, mutta jos pettämisestä on jo 20 vuotta aikaa, niin helpompi pala kuin saada tietää, että just eilen petti. Se on sitten jo pahempi juttu. 

Ei pitäisi menneitä kauheasti märehtiä, ja ehkä miehen ei kannata vanhoilla päivillään kertoa vaimolleen jostain 60 vuoden takaisesta yhdestä pettämisestä, jos se otetaan noin vastaan. Kun se näyttää siltä, että se on ihan sama onko jokin juttu tuore vai sata vuotta sitten tapahtunut. Siinä on sitten keskipisteessä se yksi kauan sitten tapahtunut pettäminen ja kaikki hyvä, mitä siinä aikojen saatossa on ollut ja nykyhetkessä on, niin unohtuu kokonaan ja jää toisarvoiseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mitä väliä 20 vuotta sitten" ...

Jaa joskus siitä ollut vain minuutteja tai tunteja, silloinko vain sen pitäisi sattua?

Vierailija
44/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tieto, että toinen on ollut haluttavampi, ihanampi ja parempikuin sinä itse, se on musertavaa, oli se tapahtunut eilen tai ajat sitten.

Itse yritin itsemurhaa kun asia selvisi. Olin teholla ja tässä nyt olen, mutta yhä mielessä ajatus päästä pois.

Vierailija
45/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20 vuotta sitten. Mitä merkitystä?

On sillä merkitystä, jos pää on sillai pipi, ettei näe menneen ja nykyisyyden eroa, vaan pitää 20 v sitten tapahtuneita asioita tänä aamuna tai viis minsaa sitten tapahtuneina asioina. Se on oikeasti sairasta, kun takerrutaan niin dramaattisesti johonkin vuosikymmenien takaiseen asiaan, ettei nähdä sitä, mikä on tilanne tässä ja nyt, vaan aletaan elämään sitä jotain 20 vuoden takaista tapahtumaa niin kuin se olisi juuri nyt tapahtunut.

Pettäminen on sille petetylle hyvin traumaattinen asia, joka on pakko käsitellä. Se vie aikansa, eikä lopputulosta voi ennustaa. Riippuu persoonallisuudesta.

Monille elämänkaari on kokonaisuus ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Myös menneisyyden näkeminen uudes

"Niinkin, mutta jos pettämisestä on jo 20 vuotta aikaa, niin helpompi pala kuin saada tietää, että just eilen petti. Se on sitten jo pahempi juttu. 

Ei pitäisi menneitä kauheasti märehtiä, ja ehkä miehen ei kannata vanhoilla päivillään kertoa vaimolleen jostain 60 vuoden takaisesta yhdestä pettämisestä, jos se otetaan noin vastaan. Kun se näyttää siltä, että se on ihan sama onko jokin juttu tuore vai sata vuotta sitten tapahtunut. Siinä on sitten keskipisteessä se yksi kauan sitten tapahtunut pettäminen ja kaikki hyvä, mitä siinä aikojen saatossa on ollut ja nykyhetkessä on, niin unohtuu kokonaan ja jää toisarvoiseksi." 

Eli petetyltä vaaditaan täydellisyyttä (= pystyy antamaan anteeksi ja unohtamaan 20 vuotta jatkuneen valheen).

Petetyn on kuitenkin mietittävä, miten olisi menetellyt, jos olisi jo tuoreeltaan saanut tietää tulleensa petetyksi. Hänelläkin olisi saattanut olla jokin vaihtoehtoinen suunnitelma elämälleen.

Vierailija
46/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teille ok jos kumppaninne pettäisi tänään mutta saisitte tietää siitä 20 vuoden päästä.

Heti alkuun kannattaisi perua häät. Saisi rauhassa käsitellä asiaa ilman paineita häistä. Nälisi myös kuinka pettäminen vaikkakin vanha tulisi vaikuttaan arkeen. Seksi voi helposti loppua ja sitäkautta koko parisude. Vaikka toisaalta päättyyhän melkein kaikki parisuhteet eroon häistä huolimatta.

Vierailija
47/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli petetyltä vaaditaan täydellisyyttä (= pystyy antamaan anteeksi ja unohtamaan 20 vuotta jatkuneen valheen).

Petetyn on kuitenkin mietittävä, miten olisi menetellyt, jos olisi jo tuoreeltaan saanut tietää tulleensa petetyksi. Hänelläkin olisi saattanut olla jokin vaihtoehtoinen suunnitelma elämälleen."

Aivan, Mitä minä olisin silloin tehnyt, eipä ollut tietoa silloin, joten ei ollut myöskään vaihtoehtoja. Nyt tehty lapset ja koirta ja talo ja muu..perua ei oikein voi.

Paska elämä vaan sekä takana että edessä. Onneki senverran oli mulla munaa, vaikka nainen olenkin, että petin sitten minäkin, Omaa lääkettä sai mies maistella, ja karvastahan se olikin sitten!

Vierailija
48/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tieto, että toinen on ollut haluttavampi, ihanampi ja parempikuin sinä itse, se on musertavaa, oli se tapahtunut eilen tai ajat sitten.

Itse yritin itsemurhaa kun asia selvisi. Olin teholla ja tässä nyt olen, mutta yhä mielessä ajatus päästä pois.

Voimia sinulle. Jätä petturi taakse ja rohkeasti katse tulevaisuuteen.

Vierailija
49/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on aika teräviä mielipiteitä. Mustan ja valkoisen välissä voi olla muitakin sävyjä. Varsinkin nuoremmalla iällä miehillä on aika voimakas vietti. Ja jos tosiaan silloin parisuhde oli vähän vaikeuksissa ja varmaankin seksikin vähissä, niin vaikka kuinka kauheata ja väärin tapahtunut olikin periaatteelllsella tasolla, niin onhan tässä ymmärrettävääkin palaa mukana. On aika rajua on tuomita kokonaan nykyinen hyvin toimiva ja ilmeisen säntillinen perheen mies nuoruuden hairahduksesta.

Vierailija
50/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on aika teräviä mielipiteitä. Mustan ja valkoisen välissä voi olla muitakin sävyjä. Varsinkin nuoremmalla iällä miehillä on aika voimakas vietti. Ja jos tosiaan silloin parisuhde oli vähän vaikeuksissa ja varmaankin seksikin vähissä, niin vaikka kuinka kauheata ja väärin tapahtunut olikin periaatteelllsella tasolla, niin onhan tässä ymmärrettävääkin palaa mukana. On aika rajua on tuomita kokonaan nykyinen hyvin toimiva ja ilmeisen säntillinen perheen mies nuoruuden hairahduksesta.

Mistäpä sen voi tietää montako pettämisiä on ollut, kun kerran miehelle ei ollut vaikeuksia salata pettämistään ja vieläpä syytti siitä puolisoaan. Mistä kaikesta muusta on valehdeltu?

Luottamus näissä menee ja itseltäni myös kunnioitus. En siis ap ole, sivusta vain kommentoin.

Vierailija
51/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi tämä hyvin toimiva ja säntillinen mies katsoo aiheelliseksi loukata vaimoaan tällä asialla kaksi viikkoa ennen häitä? Siellä hän sitten lupaa kunnioittaa ja rakastaa jnpp.? 

Vierailija
52/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi AP ei mieti mitä muuta puoliso on tehnyt ja/tai jättänyt kertomatta...

Vierailija
53/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on hyvä osoitus siitä, että jos mokaa jotain, niin älä missään nimessä kerro asiasta. 

Itse parisuhteessa, jossa luottamus perustuu siihen, että asioita ei peitellä eikä salailla. Oli mitä oli, meni miten meni. Monilla ei vaikuta olevan sama tilanne.

Vierailija
54/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua ihmisiä, joiden mielestä 20 v sitten tehty juttu on mitätön. Minusta se on pahempi, että on vielä itse teon lisäksi kusetettu 20 vuotta. Vrt viime viikonloppuna sattuneen haurahduksen voisi antaakin anteeksi, jos nyt tunnustaisi.

Vierailija
55/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on saattanut olla nuoren miehen typerä virhe, mutta kumppanin kusettaminen 20 v ajan ei ole kyllä ollut. Ihan joka ikinen päivä hän on valinnut uudelleen, ettei kumppani ansaitse totuutta.

Vierailija
56/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko pitkävihainen olet, jod kiukuttaa 25v takainen asia. Ja eiköhän tuossa tilanteessa ollut molemmat pariskunnasta suostuvaisia, joten miksiköhän heille tuli ero tämän asian vuoksi?

Vierailija
57/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haaveilee threesomesta. Harva vaimo antaisi moiseen lupia. Mies toimi kuten useat miehet tuossa tilanteessa olisi toiminut. Mokasi vaan siinä, että puheli nyt asiasta. Miksi ihmeessä teki noin 20 vuoden jälkeen?

Vierailija
58/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi joku aika sitten silleen, että tuttavapariskunnan mieheltä kilahti puhelimeen kohtelias kysymys. Me haluttais kokeilla kolmenkimppaa ja mietittiin, että voisitkohan sä tulla meille kaveriksi.

Näytin viestiä vaimolle. Vastaus kuului pienen hymyn kera; tottakai sun täytyy mennä! Sä haaveilet tuosta ja mä en ole tollaiseen innokas.

Menin - ja oli hieno ilta. Vaimo kyseli sitten vaan, että oliko hyvä reissu? Ja hymyili ja halasi. Kertoi, että tekee mitä vaan parisuhteen eteen ja haluaa, että ei ole rajoite mun vieteille, sen kerran kun tällainen tilanne aukeaa.

Tässä iso syy, että ollaan yhdessä. Ollaan oikeasti avoimia ja puhutaan asioista kursailematta. Ja suon hänelle ilomielin samantapaiset tilanteet, jos kohdalle sattuu.

Vierailija
59/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi joku aika sitten silleen, että tuttavapariskunnan mieheltä kilahti puhelimeen kohtelias kysymys. Me haluttais kokeilla kolmenkimppaa ja mietittiin, että voisitkohan sä tulla meille kaveriksi.

Näytin viestiä vaimolle. Vastaus kuului pienen hymyn kera; tottakai sun täytyy mennä! Sä haaveilet tuosta ja mä en ole tollaiseen innokas.

Menin - ja oli hieno ilta. Vaimo kyseli sitten vaan, että oliko hyvä reissu? Ja hymyili ja halasi. Kertoi, että tekee mitä vaan parisuhteen eteen ja haluaa, että ei ole rajoite mun vieteille, sen kerran kun tällainen tilanne aukeaa.

Tässä iso syy, että ollaan yhdessä. Ollaan oikeasti avoimia ja puhutaan asioista kursailematta. Ja suon hänelle ilomielin samantapaiset tilanteet, jos kohdalle sattuu.

Just tälleen pariskuntien pitäisi toisiinsa suhtautua. Hieno esimerkki!

Vierailija
60/85 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan kukaan ei valehdellut kenellekään eli ap:n keissin kanssa ei ole mitään tekemistä koko kommentilla. Jonka tosin uskon olevan silkkaa mielikuvitusta kuten koko vaimo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme