vaipanvaihdosta vielä
Kyselenpä täältäkin mielipiteitä, aloittelin keskustelua yksösvauvapalstallakin: Oulussa on sanomalehti Kalevassa ' myrsky vesilasissa' eli nettisivuilla vilkas keskusteltu siitä, missä vaipan voi vaihtaa. Ilmeisesti joku monilapsinen perhe on vaihtanut vaippoja ravintolassa ja närkästyttänyt kanssaruokailijat. Minulla on yksi yksönen ja kaksoset, ja tunnustan itsekin vaihtaneeni (pissa)vaipan esim kahvilassa sylissä. Kakkavaippaa en sylissä vaihtaisi...harvemmin onneksi sitä kahvilareissuilla kohdalle sattuukaan. Nettikeskustelun perusteella vaippa pitäisi vaihtaa aina vessassa. Mietin nyt sitten, uskallanko enää lähteä lasteni kanssa kahvilaan, kun niissä ei aina ole sellaista isoa vessaa, johon mahtuisin vaipanvaihdolle. Ehkä pitää yrittää vaihtaa vaipat autossa. Miten te muut toimitte?
Kommentit (6)
Siis ehdottomasti menen hoitohuoneeseen tai vessaan vaihtamaan vaipat... menisi itseltänikin ruokahalut, jos toisessa pöydässä hoidettaisiin tämmöistä toimitusta, ihan sama onko siellä pissaa vai kakkaa vai mitä. Yritän itse ottaa tuo vessa-asian huomioon jo paikkaa valitessa.
Me ei olla päästy vielä julkisille paikoille käymään poikien kans, mutta kuvittelisin, että en rupeaisi ravintolassa/kahvilassa pöydässä vaihtamaan edes pissavaippaa. Mahtumisestahan siinä ei voi olla kyse ymmärtääkseni (ekassa viestissä jotenkin viitattiin siihen, mahtuuko vessassa vaihtamaan vaippaa), siis että jos sen sylissä vaihtaisi pöydässäkin, niin meneehän se sit varmaan vaikka vessanpöntöllä istuen. Kakkavaipan kans onkin sit vähän hankalampaa...
Se on kyllä harmillista, että vessat on monessa paikassa niin törkyisiä!
vaihtamista vaan lähinnä ajattelin, että wc:t ovat välillä ihan törkeen saastaisia ja myös lastenhoitohuoneet, joissa aikuiset käyvät isoilla tarpeilla, kun saa olla yksin =( ällöttää siellä laitta vauvaa mihinkään, mtta tietty sylissä on aina sama tila ;) Kyllähän sitä mahtuu vaikka lentokoneen vessassa...En ole itse koskaan (3 lasta ) vaihtanut vappaa " julkisesti" mutta kuvittelisin, ettei oma kahvi menisi väärään kurkkuun, jos joku vaihtaisi pikkuvauvan pissivaipan sylissään. Mutta kakkavaippa on tietysti tarpeetonta ja ruokaravintolassa siis ei minkäänlaista vaippaa tarvitsisi vaihtaa yleisön edessä. Joskushan äidit on myös aika ajattelemattomia pilttiensä kanssa. Mutta en nyt kyllä menettäisi ruokahalua tai jaksaisi lehteen siitä kirjoittaa
sylissä ulkomailla vahtanut kahviloissa, joissa ei ole vessoja ollut
vaihtaa ruokailijoiden nenän edessä, mutta itsekin olen joskus pissivaippaa vauvalla vaihtanut sylissä. Taaprerolla en vaihtaisi enää. MUTTA kahviloiden ym vessat on joskus surkeen pieniä eikä siellä kovin hyviä tiloja ole vaihtaa myöskään. Varsinkin jos paikka on siivoton, niin kyllä ällöttää sielläkin vauvaa hoidella.