Mistä tuo jatkuva työttömien haukkuminen oikein johtuu?
Kaikki tuntemani työttömät ovat ihan tavallisia ihmisiä, joille on vain käynyt niin. Jokainen heistä haluaa päästä työelämään kiinni, eikä elää kelan tuilla. Osa jopa häpeää sitä.
Onko ihmiset työttömille kateellisia jostain syystä? Koska heilllä "on niin paljon aikaa"? Ei työttömän elämä ole mitään ruusuilla tanssimista vaan jatkuvaa räpiköintiä päivästä toiseen.
Tiedostan kyllä, että on myös ideologisia työttömiä, mutta uskon heidän olevan hyvin marginaalinen vähemmistö.
Tuo haukkuminen ja työttömistä keskustelu on vain lähtenyt ihan lapasesta. Työttömyys voi osua kenen tahansa kohdalle. Etenkin kun työpaikkojen määrä on romahtanut.
Ei muuta. Suututtaa jatkuvasti lukea työttömien syyttelyä ja solvaamista.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenellään pidä sanoa et mee töihin.Jokaisella on oma tilanne.
On myös sitten niitäkin jotka ei mene koska etuuksilla saa/jää enempi.
Toivottavasti työmarkkinatuesta tulee määräaikainen kuten muualla on.
Ja tämä auttaa työllistymisessä miten? Kerrohan.
Ei voi maata tuilla loputtomasti.270 päivää niin loppuu työmarkkinatuki.Näin muualla.
Et vastannut kysymykseen.
Vastasin.Se estää lorvimasta loputtomasti kuten jotkut tekevät.Alkaa piene
Minä tiedän pienipalkkaisista töistä enemmän kuin sinä.Olen tehnyt näitä töitä 30 vuotta.Enkä ole koskasn tukia tarvinnut.
Joillakin on tapana haukkua joka asiaa ja toisten ihmisten elämää. Kytätä ja vahtia oma niin täydellistä(muka). Kovin ankeeta ilkeilyä.Ei onnellinen toisia koko ajan hauku.
Myös Te-toimistolla keksii haukkua työttömiä, laittaa jatkuvia turhia aikoja vaikka käyty, kysyi saanko vammaisen tukea ei viitsi tarkistaa. Että silleen. Ja heidän työ olisi tarjota se vapaa työ tai koulutus, niin kannustaa haukkuen työttömiä. Olin asiakas että löytyisi työ kun heillä se koulutus niitä etsiä tai tarjota, vuosia ja ei tarjoa mitään. Mutta ei. Pk-seutu. Mitään ei tarjota vain utelua ja syyllistys. Ja vaihtaa virkailijaa 6 kertaa, ei edes saa virkailija pitää työtään.
Muutama päivä sitten oli lehdessä: " työttömiä on 3 kertaa enemmän mitä on työpaikkoja". " menkää töihin " huutelijat, voisitteko minulle tarkkaan selvittää miten tämän yhdistelmän saatte toimimaan tasapainoisesti🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä että talouskasvu 20 vuotta pyöreä nolla ja verovaroja ei ole jakaa ihmisille jotka ei tule poikimaan lisää rahaa.
Syytä edellisiä hallituksia siitä, ettei työttömillä ole tuottoisaa työtä. Vaan on tehty sellaista politiikkaa, joka tuhoaa suomalaista varallisuutta, jonka johdosta yritykset eivät palkkaa henkilöstöä. Se ei ole kansalaisen vika. Ihmettelen, miten tästä syytetään työttömiä
Ei tämän hallituksen politiikka ainakaan paremmaksi ole muuttunut. Yhä edelleen Kokoomus on myymässä kaiken kansallisomaisuuden, eikä apupuolue persut mitenkään laita hanttiin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei hauku työttömiä. Herää unestasi pässi
Avaa sinä silmäsi ja harjoittele luetunymmärtämistä
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kyllästyivät työttömien elättämiseen ja ääneestivät persut ja kokoomuksen hallitukseen. Nyt tehdään politiikkaa että työttömän kannattaa mennä töihin. Tämä on kansan tahto.
Ainahan työttömän on kannattanut mennä töihin jos töitä on. Koska ei olisi muka kannattanut? Hyppykengässä juoksisin töihin jos niitä olis!!
Ja liittohan mua elättää.
Mielenterveysongelmista se johtuu. Jonkinlainen harhainen psykoosi päällä.
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se ole juuri se, että suurinta osaa työssä käyvistä vituttaa aivan suunnattomasti joka aamu lähteä töihin. Ovat kateellisia niille, jotka saavat rahansa tekemättä mitään. Kuitenkin jokainen tässä maassa saa elannon, eikä todellista köyhyyttä ole, jos vertaa siihen että maailman slummeissa etsitään ruoka kaatopaikoilta jne. Ottaa päähän ne yhteiskunnan vapaamatkustajat, jos itse on työssäkäyvä ja joutuu uhraamaan suurimman osan vapaa-ajastaan työntekoon.
Jos niin tavattoman paljon vatuttaa niin miksi eivät sitten heittäydy työttömäksi ja anna omaa työpaikkaansa jollekin haukkumalleen työttömälle joka varmasti kiljuen ottaisi tuon paikan vastaan? Eivät hekään korvaamattomia ole vaikka nyt niin onnellisessa asemassa ovatkin että on työpaikka.
Hallituksen tavoite on kahtiajako. Jos joku on kuullut sanonnan hajota ja hallitse niin nyt toimitaan niin. Hallitus on pyrkinyt luomaan mielikuvaa siitä varsinkin persujen osalta että ammattiyhdistysliike on kaiken pahan alku ja juuri ja se pitäisi lopettaa. Työttömät ovat kuulemma itse syyllisiä siihen ettei työpaikkoja ole olemassa. Kun näille persuille vastaa ettei niitä ole olemassa niin sanotaan että ala yrittäjäksi. Jos alat yrittäjäksi ja teet konkurssin kun ihmisillä ei ole ostovoimaa niin se on sitten yrittäjän laiskuutta. Näin huonoa hallitusta ei Suomessa ole koskaan ollut aikaisemmin mutta nyt on tämäkin nähty ja koettu.
PersKokkareitten fasisistista propagandaa.
Ehkä jotkut on jopa palkattu haukkumaan työttömiä? Sitten on näitä, jotka ottavat sen tosissaan sillä: Mitä jos me kaikki olisimme työttömiä, hokemalla.
Joku voi ihan oikeasti uskoa tuohon hokemaan ja ajattelee valtion kassaa, paitsi siinäkin oitoa, jos innolla keskityttäisiin vain jonkun tietyn ihmisen työttömyyteen eikä puhuta yleisellä tasolla.
Moni tajuaa kuitenkin että nämä: Mitä jos me kaikki tehtäisiin niin, ovat kuitenkin niitä, jotka eivöt ikinä tekisi niin, koska oman elämäntilanteen takia menettäisivät paljon omia etujaan. Eivät he nytkään käy työssä valtion, vaan oman edun hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Töihin siitä!
Mene itse! Mitä vielä täällä hengailet
Joille on vain käynyt niin? Kyllä suurin osa mun tuntemista pidempään työttömänä olleista on nimenomaan niitä, jotka ovat tehneet selvästi typeriä valintoja. Tullaan lähijunaan juomaan kaljaa, vaikka sen ajan voisi käyttää opiskeluun.
Mene töihin ja maksa veroja niin tajuat miten ottaa päästä elättää kotona makoilevia syöttiläitä.
Ehkä eniten ärsyttää kun työttömät laitetaan samaan massaan, vaikka jokainen työtön on ihminen, joka vain elää omaa elämäänsä. Sellainen raju yleistäminen sylettää meikäläistä. Itse pääsen eläkkeelle viiden vuoden päästä, eikä kukaan tosiaankaan ota kuuskymppistä enää töihin. Enkä muuten makaa päivät pitkät ja juopottele. Olen raittiimpi kuin moni työssäkäyvä, joka ryyppää joka helvetin viikonloppu ja ottaa rokulipäiviä. En piittaa näistä paskan puhujista ja trolleista, vaan elän omaa elämääni miten itse haluan, eikä se kuulu kellekkään. Eikä me työttömät olla mitään elukoita, eikä loisia, vaan IHMISIÄ.
Vierailija kirjoitti:
Siitä että talouskasvu 20 vuotta pyöreä nolla ja verovaroja ei ole jakaa ihmisille jotka ei tule poikimaan lisää rahaa.
Miksi et sitten mene korjaamaan sitä itse?
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän se ole juuri se, että suurinta osaa työssä käyvistä vituttaa aivan suunnattomasti joka aamu lähteä töihin. Ovat kateellisia niille, jotka saavat rahansa tekemättä mitään. Kuitenkin jokainen tässä maassa saa elannon, eikä todellista köyhyyttä ole, jos vertaa siihen että maailman slummeissa etsitään ruoka kaatopaikoilta jne. Ottaa päähän ne yhteiskunnan vapaamatkustajat, jos itse on työssäkäyvä ja joutuu uhraamaan suurimman osan vapaa-ajastaan työntekoon.
Itse teen 40h viikossa ja auttaisin mielelläni työttömiä. Enkä ole kateellinen heille, vaan harmittaa heidän puolesta, kuinka työllisyys on tehty niin tarpeettoman vaikeaksi suomessa.
Ja muualla kuollaan vaikka ei makseta tukia ?Älä nyt viitsi.