Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä lapsesi oppi kuivaksi?

Vierailija
19.07.2025 |

Hirveä stressi asiasta.

Lapsi 2.5v mieluummin paskoo vaippaansa/alushousuihin kun tulee pyytämään apua vessaan.

Neuvoja kiitos 

0/5 tyypit ja trollololoot painakaa vi.., tarviin nyt neuvoja enkä tekoviisastelua

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen oli 2 v 2 kk (tyttö), pojalta kesti kunnes oli 2v 10 kk.

Vierailija
2/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nuoremman lapsen kohdalla oli vastaava tilanne (paskoi mieluummin vaippaansa). En siis itse tajunnut, vaan puhuin eräälle ystävälle asiasta, ja hän sanoi, että lapsi voi kärsiä ummetuksesta. Ei sellaisesta, jossa kakka on kovaa, vaan sellaisesta, jossa kakka on tahmaista ja suolen toiminta epäsäännöllistä. Kokeilin sitten lapselle kahden viikon Movicol-kuuria ja sen jälkeen alkoi kakata pönttöön/pottaan (en muista kumpaan).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen oli 2 v 2 kk (tyttö), pojalta kesti kunnes oli 2v 10 kk.

Mitä teit asian eteen? Oppivatko nopeasti? 

Vierailija
4/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nuoremman lapsen kohdalla oli vastaava tilanne (paskoi mieluummin vaippaansa). En siis itse tajunnut, vaan puhuin eräälle ystävälle asiasta, ja hän sanoi, että lapsi voi kärsiä ummetuksesta. Ei sellaisesta, jossa kakka on kovaa, vaan sellaisesta, jossa kakka on tahmaista ja suolen toiminta epäsäännöllistä. Kokeilin sitten lapselle kahden viikon Movicol-kuuria ja sen jälkeen alkoi kakata pönttöön/pottaan (en muista kumpaan).

Jaa, me annetaan aamuisin luumusosetta.

Pitää tutkia, kiitos vinkistä

Vierailija
5/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän reilu 2v oppi. Kiinnitin huomiota, miksi lapsen pitää pyytää apua päästäkseen vessaan? Kannustaisiko se jos ihan itse saisi käytyä vessassa. Eli pääsy vessaan potalle helpoksi ja siitä rutiini. 

Vierailija
6/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 35v paikkeilla. Kova putki oli päällä teini-iästä lähtien

Vierailija
7/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän reilu 2v oppi. Kiinnitin huomiota, miksi lapsen pitää pyytää apua päästäkseen vessaan? Kannustaisiko se jos ihan itse saisi käytyä vessassa. Eli pääsy vessaan potalle helpoksi ja siitä rutiini. 

Ei meillä tuo osaa housuja itse laskea

Vierailija
8/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä joka lapsella.

Vierailija
9/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pottaa pidetty olohuoneessa helppouden takia, ei auta

Koko ajan täyttyy kysellä ja tekee housuun potalta nousemisen jälkeen

Ap

Vierailija
10/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin itsepäinen yksilö tää lapsi

Ap

Vierailija
11/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1- 1,5 v. 3 lasta. Minä aloinkin laittamaan pottaan heti kun oppivat istumaan

Vierailija
12/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on helpointa aikaa opettaa olemaan ilman vaippoja, ainakin ulkona. Kysehän on oivaltamisesta.

Vierailija
13/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2v oli molemmat lapset täysin kuivia. Siis vaippaa eivät tarvinneet enää yölläkään. Pottailu aloitettiin heti kun oppivat istumaan. Aluksi sinne pottaan ei mitään tullut kuin vahingossa. Mutta tuli homma tutuksi. Ja meillä oli housuvaipat käytössä jo aikaisin niin nehän toimii kuin alushousut niin pienikin saa ne alas itse jos halusi potalle mennä.

Vierailija
14/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potalle on istutettu 8kuisesta asti ja pantsit käytössä olleet yli vuoden.. Siis pissaa pottaan joskus mutta ei itse hakeudu eikä pyydä apua, alleen tekee. Eli annanko vaan kusta alleen edelleen?

Ap

Vierailija
15/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla jotain 2v. kun oli jo päivät ilman vaippaa. Yöksi laitoin vielä varmuuden vuoksi, mutta kun oli pari kuukautta yötkin kuivana, niin sai olla ilman. Ei tullut takapakkeja. 

Vierailija
16/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa kysellä vertaistukea jostain muualta, av-mammojen lapset ovat olleet kuivia sairaalasta kotiutumisesta lähtien ja kaikki muu on huonoa vanhemmuutta.

Vierailija
17/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa kysellä vertaistukea jostain muualta, av-mammojen lapset ovat olleet kuivia sairaalasta kotiutumisesta lähtien ja kaikki muu on huonoa vanhemmuutta.

Eihän tässä ketjussa juuri ole ollut kuin noin kaksivuotiaana oppineita, mikä on aivan normi-ikä. 

Ilmeisesti oma lapsesi on vaipoissa nelivuotiaana,  kun kovasti suututtaa.

Vierailija
18/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Potalle on istutettu 8kuisesta asti ja pantsit käytössä olleet yli vuoden.. Siis pissaa pottaan joskus mutta ei itse hakeudu eikä pyydä apua, alleen tekee. Eli annanko vaan kusta alleen edelleen?

Ap

Lapsi ei selvästi millään tavalla tunnista hädän tunnetta.

Vierailija
19/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3v tienoilla kaikki kolme. Joku kuukauden kaksi alle, joku 3v ikäisenä. Ja aattele ovat nyt 23, 20 ja 18. Ja ei yhtään tuo aihe enää ahdistele. Turhin asia mistä ottaa ongelmaa. Toki ohjaat lasta pois vaipoista, mutta turha siitä on ongelmaa tehdä.

Vierailija
20/48 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pieni lapsi pasko, eikä kuse. Aikuiset tekevät niin. Lapsi voi olla niin hätäännyksissä tuosta rummutuksesta, että pidä nyt ainakin parin viikon tauko niin, että et mainitsekaan koko asiasta. Älä missään tapauksessa moiti. 4:n lapsen äiti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi